Desilo se čudo! Na ipsilonu su završili i svečano otvorili kućice! Ipsilon, onaj ištrijanski koji se sto godina već proteže i rasteže od Pule do Kopra, pa se malo račva tamo oko središta istarske županije, hadezejskog Pazina, jelte, jeste.
Odavno mi je prestalo biti urnebesno smiješno ono kako su podijelili gradić zvani Pazin na Pazin Istok, Pazin Zapad, Pazin Centar(?) iako se s jednog na drugi kraj grada stigne biciklom u 10 minuta, ozbiljna zaobilaznica već godinama upozorava šofere na ozbiljnost i veličinu tako jednog grada.
Ili je to samo tako u mojoj glavi, da, sigurno je to u glavi da obilaznica mora obilaziti samo velike gradove i da samo veliki gradovi moraju biti podijeljeni na istok, zapad i centar, jer, ako nisu veliki, ako su mala obična mjesta, onda se samo mali mravi u njima mogu premiješati i pogubiti. A mali mravi se ne voze obilaznicom, ionako.
Bilokakobilo, jednom davno sam upoznala nekog gospodina, koji je radio u onoj francuskoj firmi koja je gradila taj ipsilon, i koji se silno čudio tim kućicama, jer po njegovim riječima, naplaćivati se mogu samo autoceste, a ne dvosmjerni cestuljci s jednim trakom u svakom smjeru. I da, dok se ne izgrade dva traka, ne može se to naplaćivati.
No, to je bilo davno. Od onda se svašta izmijenilo, novi trak se nije izgradio, ali su se, eto, ipak, otvorile naplatne kućice. I sad se ulazak na ozbiljnu cestu s jednim trakom u svakom smjeru plaća kao da se u najmanju ruku ulazi na autoput. Što je, ustvari, super, jer svaki od tih krakića koji ponosno vodi u važne centre tipo Vižinada, Brtonigla, Žminj, Galižana, Kaštelir - industrijska zona, molit ću lijepo, zapošljava sada barem jednu osobu koja zaradjuje sebi kruh umjesto da čami na birou za zapošljavanje. Pet plus Bina Istri!
No, s druge strane, ukoliko je europski narod, koji samo što nije započeo svoju euforičnu invaziju na istarski poluotok, naučen da nakon naplatne kućice dolazi na autoput, a ne na neku najobičniju dvosmjernu cestu, nije li onda za očekivati, da će netko od njih, krenuti odmah po ulasku na istu bacati se u lijevi trak i udarati po gasu misleći da je to sad to i da se može? I onda se poput muha zalijetati u one nesretnike koji, ni krivi ni dužni, dolaze s druge strane?
I nije li upravo na taj način učinjeno više od jednog tragičnog sudara na nedovršenoj riječkoj obilaznici, gdje nije, ni na koji način, ukazano ambicioznim šoferima da ne ulaze na gotovu autocestu, nego na običan dvosmjerni krak?
Meni se, uglavnom, malo stislo šupče od vožnje po tom Y. A uzaludnost cijele farse činila se većom kad sam rutu od tunela do izlaza Rogovići (Pazin) platila isto kao što sam prije plaćala samo tunel. Dakle, poskupilo nije ništa, osim što se sad, umjesto na ulazu u tunel, tunelarina plaća negdje na nekom izlazu... mislim... nije da se zamaram baš jako, ali čemu to sve?
Post je objavljen 20.06.2011. u 19:49 sati.