Vrgorac se u zadnja dva mjeseca pretvorio u veliko gradilište. Gdje god takneš nešto se kopa i prpa. Neki kažu kako je naredba došla direktno od Jadranke Kosor, i to svim načelnicima i gradonačelnicima općina i gradova gdje je njezina opcija na vlasti. Ipak se sitno broji do izbora. Kako se da pročitati iz Slobodne Dalmacije, zaista, takve lokalne samouprave u zadnje vrijeme kopaju kao lude. Gdje se kopa i za što, nije uopće bitno. Nedavno sam bio u Omišu. Nisam stručnjak, ali mi se čini da su i njihove rupe u cesti duboke kao i naše i da se u njih polažu cijevi iste debljine plave boje. Kopčate - ista opcija - iste rupe i cijevi!
Nego vratimo se temi. Uz radove na autocesti, koji se u zadnje vrijeme dovršavaju duž poteza od čvora Ravča u Majićima, preko Ravče, do Kokorića, Koteza i Ajdanovca, kopa se i u Ulici Tina Ujevića, Ulici A.G. Matoša, Ulici Hrvatskih velikana, Vukovarskoj, te u Domobranskoj ulici, a već dva mjeseca radi se na postavljanju novog vodovoda duž ceste Vrgorac – Kotezi. Kada se odrađuju ovakvi projekti, oni uvijek negativno utječu na kvalitetu života stanovnika. Nevažno što se radi, buši li se ili kopa, povremeno isključuje voda ili struja i sl. Sve smo to doživjeli proteklih mjeseci; povremeno se isključivala voda, promet se stalno regulira (uglavnom sam od sebe), automobili se uništavaju po makadamu i sl., ali sve se to tolerira jer se uvijek gleda rezultat takvih radova, a on bi trebao uključivati novi vodovod, kanalizaciju i kvalitetan asfalt bez rupa i bora. Ali i tolerancija ima granicu, a ta granica je već duže vrijeme prijeđena u Kotezima.
Posljednja dva mjeseca Kotezi i Kokorići su blokirani zbog radova na izmjeni vodovoda duž ceste Vrgorac – Kotezi. Kotezi su dva do tri kilometra udaljeni od Vrgorca, ali zbog izmjene vodovoda Kotežani su prisiljeni koristiti zaobilazni put Kotezi – Kutac – Jezero – Vina – Vrgorac koji je šest puta duži. Ali ni to nije problem, jer što se mora nije teško. Nije problem ni u činjenici što je cesta tijekom radova pretvorena u makadam, ali je problem u činjenici što se već mjesec dana vodovod radi uglavnom na dijelu od Kokićeve kuće do skretanja za Planu, a od koteškog bazena do skretanja za Kutac radovi na vodovodu su dovršeni, ali od uređenja ceste i asfalta još nema ništa. Postavlja se pitanje zašto HAC već nije krenuo na uređivanje tog dijela ceste i njegovo asfaltiranje, budući da su stanovnici Koteza dobrano uništili svoje automobile, a da se ne zna dokad će to sve trajati. Kada se radovi dovrše ispod Martinčeva sela i cesta se otvori, koliko će dugo ona ostajati neasfaltirana? Sudeći prema trenutnom stanju, jako dugo. Kod Glavanovih bajama cesta je zbog teških kamiona popustila pod težinom i izvila se par metara. Tu će trebati raditi novi potporni zid, pa mi nije jasno – zašto se to sve ne radi sada dok tamo prometa nema?! Ovaj dio ceste je projekt HAC-a, a HAC trenutno čini nadljudske napore da kompletira radove na autocesti do 30. lipnja, kada bi u autocestu u promet trebala pustiti premijerka Jadranka Kosor. Radi se stoga i po danu i po noći. Dok svi rade na autocesti, gotovo nikoga nema u Kotezima. Kad čovjek pomisli da ne može gore, jučer su radnici tijekom uređivanja tla ispod vijadukta Kotezi nasuli nekoliko metara visoke stijene pa je promet do Koteza bio onemogućen i od smjera Kutca. Tek nakon prosvjeda građana cesta se malo uravnala, pa će danas može nekako proći.
Građani Koteza već dva mjeseca žive u stalnom košmaru. Običan odlazak u školu, trgovinu, ambulantu i slično pretvorio se u pravi podvig za koji se potrebno i fizički i moralno pripremati. Svi stalno pitaju – dokad će to sve trajati?
Post je objavljen 18.06.2011. u 23:46 sati.