U digitalnom vremenu, u kojem se glazba stvara, konzumira i odbacuje u treptaju oka, 'Rome' je sjajan anakronizam - analogni album koji je stvaran pet godina i koji je napravljen da izdrži test vremena.
Brian Burton i Daniele Luppi sreli su se Los Angelesu 2004. godine. Burton, poznatiji kao Danger Mouse, stvorio je pravu medijsku frku sa svojim projektom 'The Grey Album', radio je sa Gorillaz na 'Demon Days' opusu i istovremeno lansirao izuzetno uspješan Gnarls Barkley projekt sa Cee-Lo Greenom. Luppi, je pak, kompozitor iz italije, koji je osvojio brojne pohvale i priznanja za svoj album 'An Italian Story', kojim je ponovo podsjetio na kinematografske glazbene slike iz vremena svoga djetinjstva, a također je pisao glazbu za filmove ' Sex and the City', 'Nine' – i kasnije radio sa Burtonom na aranžmanima za projekte Gnarls Barkley, Dark Night of the Soul i Broken Bells.
Ujedinjeni u svojoj strasti prema klasičnoj filmskoj glazbi talijanske kinematografije odlučili su stvoriti nešto posebno. Nakon iscrpnog perioda pisanja pjesama, otputovali su u Rim, u listopadu 2006. godine. Luppi je okupio originalne glazbenike koji su snimali glazbu za filmove poput 'Dobar, loš i zao' i 'Bilo jednom na Divljem zapadu' i svi skupa započeli su snimanje u podzemnim Forum studijima, nekada znanim kao Ortophonic studio, čiji je osnivač, između ostalih bio i veliki Ennio Morricone. Burton i Luppi u međuvremenu su obilazili grad u potrazi za starom studijskom opremom, kako bi replicirali uvjete u kojima su zlatnih šezdesetih i sedamdesetih, bez elektronskih čudesa i kompjutera, svirkom u živo, stvarane čarobne glazbene kulise.
“Sam studio je bio sjajan,” kaže Luppi. “On se nalazi ispod neoklasicističke crkve i izdubljen je u antičkoj katakombi. Prostor je ogroman. Vibracije su bile totalno inspirativne.'
“Izuzetno sam sretan kako je sve završilo. Trebalo nam je puno truda i vremena, o troškovima da ne govorim, ali sve je moralo biti snimljeno upravo na ovaj način'', dodaje Burton.
Kada su završili snimanje glazbe sa orkestrima i zborom, došlo je vrijeme za pronaći dva vokala koji bi mogli iznijeti ove pjesme, od kojih su tri napisane za muškarca,a druge tri za ženu. Dok je bio na turneji sa Gnarls Barkley, Burton je upoznao Jacka Whitea iz White Stripes. 'Odsvirao sam mu nekoliko pjesama, uopće ne razmišljajući da će on poželjeti sudjelovati u ovom projektu'', kaže Burton. Godinu kasnije White je snimio svoje pjesme – 'The Rose With The Broken Neck', 'Two Against One' i 'The World' – u Nashvilleu. 'Shvatili smo da će biti doista zanimljivo spojiti njegov izuzetno rockerski glas, sa ovom ušminkanom, elegantnom glazbom, a sjeo je upravo savršeno', reći će Luppi.
Za glavnu ženski ulogu, pak, odabrana je Norah Jones, koja je u Burtonovom losanđeleskom studiju snimila - 'Season’s Trees', 'Black' i 'Problem Queen'. 'Obožavam njezin glas. Znam da je ovo za nju bilo jedno drugačije iskustvo, ali doista je napravila sjajan posao', zaključuje Burton.
I konačno nakon pola desetljeća rada, album je miksan i završen. Otvara ga 'Theme of Rome' u kojoj se kao gošća pojavljue sopranistica Edda Dell'Orso čiji je dramatični glas korišten kao zlokobni zvuk u filmu 'Dobar, loš i zao' prije 44 godine. Zbog svih svojih kinematografskih kvaliteta, ono što slijedi nije samo soundtrack izmaštanom filmu ili odavanje poštovanja velikim talijanskim filmskim skladateljima, već i kompleksna, iznijansirana pop ploča, na kojoj se savršeno izmijenjuju mračni i vedri tonovi. Luppi kaže da je rezultat 'mali prozor u ljudski život, koji dodiruje ljubav, smrt, sreću, očaj i organsku vezu muškarca i žene'. 'Rome' je ambiciozni projekt, jedinstveno modernog zvuka, koji je dostignut tradicionalnim, klasičnim procesom snimanja. Iznad svega, ovo je u cjelosti sjajan album, savršeno posložen i čarobno neodoljiv.
Dobro došli u Rim.
Post je objavljen 07.06.2011. u 10:50 sati.