Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/inspirationsart

Marketing

Poljubac...More...kod Andrić

[/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
Poljubac (njemački: Der Kuss) je slavna art nouveau, i najpoznatija slika austrijskog slikara Gustava Klimta, iz njegove “zlatne” faze koja se odlikuje intenzivnim dekorativnim lirizmom i formalnom stilizacijom.

Najpoznatija, od nekoliko verzija Poljupca, prikazuje dva lika na obali pokrivenoj cvijećem na zlatnoj pozadini. Njihova priljubljena tijela ovijena su raskošnom odjećom ukrašenom bogatim nizom šarenih oblika i uzoraka. Ženski lik kleči, tijela prikazana u profilu, s glavom naslonjenom na rame i muškarčevu ruku koja je pridržava. Lice joj je okrenuto prema promatraču, a oči su joj zatvorene. Muškarac stoji i grli ženu, a njegov zagrljaj oblikuje skladno jedinstvo dvaju tijela. Glava mu je nagnuta naprijed i naslonjena na ženinu glavu, a rukom obgrljuje njezin vrat i glavu. Njegova desna ruka također blago dodiruje ženino lice. U načinu na koji Klimt naglašava i izdvaja dijelove tijela (ne samo od pozadine, nego i lice od lica) očigledna je sličnost s vjerskim ikonama. Slično su na ikonama samo određeni dijelovi tijela svetaca bili prepoznatljivo oslikani, dok je ostatak ukrašavan zlatom, emajlom i draguljima.
Detalj lica

Kompozicija (likovna) otkriva profinjenu eleganciju i smisao za red, dočarane uz pomoć dva različita bloka boje i prevladavanjem žutih i zlatnih nijansi. Dva tijela čine uspravnu, izduženu masu boje koja se ističe na zlatnoj pozadini. Ljubavni odnos ova dva lika je istaknut u jedva primjetnoj granici njihovih tijela zboog gotovo identičnog tkanja (načičkane spirale, zaobljeni oblici biljaka, krugovi i ovalni oblici)[1] koje ih obavija i poput sloja kože odvaja od ostatka svijeta. Kada bi se slika podijelila na pola, na njihovom spoju, dvije polovice bi bile potpuno asimetrične jer bi svi važni detalji (lica, ruke i noge) bili na desnoj strani, dok bi lijeva bila potpuno apstraktna.

Slika je izrazito plošna i dvodimenzionalni prostor je identičan onome u bizantskih mozaika koje je Klimt proučavao u Ravenni. Prostor bez dubine i perspektive je sastavljen od višebojnih praškastih masa koje su potpuno amorfne (bez obrisa), ali izrazito dekorativne i oživljuju svaku plohu svjetlošću i bojom. Klimt je, kao revan sakupljač kineskih i japanskih umjetničkih predmeta, očigledno bio nadahnut orijentalnim motivima, ali i djelima francuskog simbolističkog slikara Gustave MoreauGustavea Moureaua.

Danas se slika nalazi u Austrijskoj galeriji (Österreichische Galerie Belvedere museum) dvorca Belvedere u Beču.

Gustav Klimtov "Poljubac" je odabran kao glavni motiv kolekcionarskog novčića od 100 zlatnih eura koji je izdan 5. studenog 2003. godine. Stražnja strana tog novčić prikazuje Klimtov studio s dva nedovršena remek-djela na štafelaji

dok sam nešto tražila po internetu naišla sam i na ovu sliku i onda me podsjetilo na Beč ...i sve što sam vidjela u njemu....duuuge šetnje...optimističnije nekako oko mene...a možda je to bila prijeko potrebna promjena...






Uploaded with ImageShack.us

snimano na mobu..."vrhunske" kvalitete jednog seta dana bez sunca (5.mj 2010) kod svjetionika....malo s burom...i kišom....sve nezaboravno...

10.6.

stanovnik Umaga je Umagežanin, a stanovnica Umagežanka...

tako je moja Andrić napola Umagežanka...

i nisam znala da kod njih kad se rodi muško dijete stavi se plava mašnica na automobil i na kućna vrata, a za curicu roza...a ja mislila netko se vjenčao i došao iz svatova...kak su različiti običaji...

Post je objavljen 04.06.2011. u 09:10 sati.