Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zeljeznicazanezeljeznicare

Marketing

Željezničko-cestovni prijelazi

Svi smo svjedoci da se često dešavaju teške prometne nesreće na željezničko-cestovnim prijelazima. Tada se u pravilu uvijek postavlja pitanje da li su željezničko-cestovni prijelazi bili ''osigurani'' ili ''neosigurani''. Ako su bili ''neosigurani'' onda se u pravilu uvijek diže halabuka i medijski linč Hrvatskih željeznica. Međutim, prema odredbama Zakona o sigurnosti u željezničkom prometu i Pravilnika o načinu osiguranja prometa na željezničko-cestovnim prijelazima i pješačkim prijelazima preko pruge tzv. neosigurani željezničko-cestovni prijelazi preko pruge ne postoje. Svi željezničko-cestovni prijelazi preko pruge su osigurani u zavisnosti o rangu pruge, rangu ceste, o učestalosti željezničkog i cestovnog prometa, o specifičnostima mjesnih prilika ili drugih razloga koji utječu na prometnu sigurnost. Tako imamo:
- Željezničko-cestovne prijelaze koji su osigurani cestovnim prometnim znacima i propisanom preglednošću s ceste na željezničku prugu (propisanu preglednost je dužna osigurati pravna osoba koja održava cestu na tom području)
- Željezničko cestovne prijelaze koji su osigurani uređajem za zatvaranje ( branici i polubranici ) a koji mogu imati i uređaj za davanje znakova kojima se najavljuje približavanje vlaka ili željezničkog vozila
- Željezničko-cestovne prijelaze koji su osigurani uređajem za davanje znakova kojima se najavljuje približavanje vlaka ili željezničkog vozila ( svjetlosni znakovi i jakozvučna zvona)

I na kraju ne smije se zaboraviti da bez obzira na koji način je je željezničko-cestovni prijelaz osiguran, vlak, odnosno željezničko vozilo na željezničko-cestovnom prijelazu ili pješačkom prijelazu preko pruge ima pravo prednosti prolaska u odnosu na vozila i pješake u cestovnom prometu.


Post je objavljen 03.06.2011. u 10:06 sati.