Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Facebook - galerija samoljublja i gluposti

Facebook je svojevrsni fenomen - društvena mreža koja nažalost sve više i više ljudima zamjenjuje druženje uživo. No na stranu to što se putem facebooka ljudi sve više otuđuju i manje druže uživo, facebook je istovremeno odličan pokazatelj ljudskih osobina. Konkretno, količine taštine, narcisoidnosti i gluposti.

To se najviše može vidjeti po količini i vrsti uploadanih slika.

Količinu nečije taštine, narcisoidnosti i potrebe da se bude u centru pažnje uglavnom najbolje pokazuje količina slika te osobe u svim mogućim pozama i situacijama, te broj "tagova" u svojim i tuđim fotografijama.

Količinu gluposti pak pokazuje broj onih fotografija pomoću kojih netko od sebe ili drugih svijesno ili nesvijesno radi budalu, i koje su tehnički očajne (u smislu lošeg kadriranja, zrnatosti i mutnosti) pa se mogu okarakterizirati kao obično fotografsko smeće.

Postoji nekoliko skupina ljudi koje su posebno sklone isticanju vlastitog narcizma i gluposti:

Tinejđerska populacija, ali ponekad čak i oni nešto stariji, najčešće znaju uploadati tone slika sebe i svoje ekipe sa raznih druženja, tuluma i sličnih događaja, najčešće iz čistog potrebe da svi drugi "frendovi" vide gdje su bili i što su radili i "kak im je dobro bilo", ili čak i iz razloga da na svome "fejs" profilu imaju što više slika. Problem je u tome što se među njihovim slikama nerjetko može naći popriličan broj slika koje prikazujunjih same ili druge ljude u nezavidnim situacijama kao što su glupiranje, opijanje, povraćanje, obavljanje nužde i slično, što je možda njima samima smješno, no većinu drugih ljudi zapravo uopće ne zanima.

Ženski dio populacije, koji je poslovično prilično tašt, uglavnom prednjači u "autoportretima". No ti autoporterti su najčešće vlastiti odrazi u ogledalu kupaonica i WC-a snimljeni mobitelom, ili se pak radi o preglumljenim poziranjima koja uključuju napućivanje usana, izbacivanje stražnjice, razne preglumljene poze ili pak "lolita style" poziranje u oskudnoj odjeći s plišanim igračkama. Paradoksalno, taj isti dio populacije se najviše poziva na nekakvu "privatnost" i podiže najviše galame ako ih im se na cesti netko nepoznat slučajno približi sa (malo većim) fotoaparatom.

Tu su još i novopečene mamice koje nerjetko trpaju na Facebook tone slika svoje prinove iz svih mogućih uglova i u svim mogućim situacijama, iako druge ljude (osim možda drugih sličnih novopečenih mamica) takve slike ne zanimaju. Naravno, ne treba ni spominjati da uglavnom te iste mamice počnu histerizirati i galamiti ako se nedajbože neki stranac s fotoaparatm približi njihovom "mladunčetu".

Što se tiče samog stavljanja slika na facebook (ali i bilo gdje drugdje), prvo i osnovno pravilo je da se nipošto ne stavljaju slike koje se i inače nebi pokazivale potpuno nepoznatim osobama (zbog onoga što slika prikazuje). Iako se u postavkama može podesiti da galerije vide smo "facebook prijatelji", treba računati na to da ti prijatelji imaju svoje prijatelje. Također ne treba stavljati nekvalitetne slike -zrnate, mutne i loše kadrirane; kvaliteta je daleko važnija od kvantitete i 10 dobrih slika vrijedi puno više od 200 katastrofalno loših..

Na kraju, da se nebi pogrešno shvatilo, ovo ne znači da ne treba stavljati slike na facebook s obzirom da slike same po sebi nisu loša stvar, no u svakom slučaju bilo kakvo pretjerivanje nije dobro jer najčešće stvara potpuno suprotan efekt od onog željenog; umjesto privlačnosti stvara odbojnost.

Post je objavljen 06.06.2011. u 00:00 sati.