Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/opsa

Marketing

GONG kaže: visoka neinformiranost građana o EU

GONG-ova analiza vladine Komunikacijske strategije za informiranje hrvatske javnosti o EU i priprema za članstvo, predstavljena je jučer u Hrvatskom saboru, a analizom GONG ukazuje na visoku razinu neinformiranosti građana, kao i rastući euroskepticizam tijekom proteklih pet godina, iako se pri tome nije naglasila specifična situacija u kojoj se Hrvatska nalazila u tom periodu.

Po riječima autorice analize i GONG-ove suradnice Renate Ivanović, kako prenose mediji, građani sumnjaju u prikrivene ciljeve vladajućih, a nepovjerenje prema hrvatskim institucijama odražava se i na formiranje stava o priključenju EU.

U medijskim izvješćima spominje se i kako analiza pokazuje i da uloga koju su mediji dobili u toj strategiji, donesenoj 2006. godine, nije primjetna u načinu na koji se obrađuju teme vezane za EU.

Prenosi se i mišljenje Jelene Berković iz GONG-a kako bi javni servisi i televizija trebali, ne samo informirati o europskim integracijama, već bi trebao biti osiguran i prostor za javnu raspravu na tu temu.

Građani su, navodi se, prema analizi, željni priča iz EU obrađenih "odozdo", svjedočenjem običnih ljudi, građana EU, posebno onih s iskustvom tranzicije.

U analizi se navodi i kako je propuštena prilika iskoristiti pregovarački proces kako bi se kroz komunikaciju o sadržaju pregovaranja građane educiralo i pripremalo za članstvo u EU.

Odbijanje informiranja o sadržaju "pregovorenih" i zatvorenih poglavlja, kako se ističe, dodatno je produbilo nepovjerenje prema nositeljima političkih odluka i ciljevima ulaska u EU.

Državni tajnik za europske integracije Andrej Plenković podsjetio je na zadnju HTV-ovu anketu o podršci hrvatskih građana ulasku Hrvatske u EU koja je iznad pedeset posto, rekavši kako je je logično da građani danas nemaju isti entuzijazam i potporu EU kao i prije petnaestak godina.

Govoreći o informiranju građana o ulasku u EU s aspekta pregovaračkog procesa, Plenković je ustvrdio kako su i pregovori o ulasku u EU drugih zemalja vođeni na sličan način kao i u Hrvatskoj, te da nisu svi dokumenti o tom procesu javno objavljivani.

Damir Grubiša sa Fakulteta političkih znanosti je ocijenio kako je Strategija izvrsno napisana i dobro strukturirana no zamjera što nedostaju akcijski planovi, odnosno operacionalizacija.

Usprkos iznesenom, čak i površnim pregledom vladine komunikacijske strategije, objavljene na internetu, (dakle transparentno za razliku od GONG-ove analize koja još uvijek nije objavljena), može se primijetiti kako je s obzirom na vrijeme pisanja dobro obrađena i prilagođena Hrvatskoj, čak i s operacionalizacijom.

Zanimljiv je odabir početka GONG-ovog projekta „EU IN Forum – povećanje razumijevanja procesa integracije i članstva u EU“, koji financijski podupire Europska unija kroz program IPA INFO 2009 Civil Society EU Info s ukupno 69.972,50 €, odnosno predstavljanje prve analize u Hrvatskom saboru. Time su građani bili onemogućeni u sudjelovanju, što pridruženo s činjenicom da spomenuta analiza vladine strategije nije javno objavljena, svakako nije u skladu s GONG-ovim "građanima" u nazivu te udruge.

Kritike koje su izašle u medijima (u cijelosti analizu ne možemo vidjeti jer nije javno objavljena) izgledaju površno i paušalno određene, ili bolje rečeno, nije jasno kako se došlo do zaključaka iznesenih u medijima.

Činjenica je da građane kao i obično zanimaju dobrobiti članstva i eventualne posljedice, o čemu se do sada izvještavalo prilično često. Potpuno je jasno kako prava kampanja tek počinje u trenutku kada Hrvatska završi pregovore kao i pred referendum o članstvu u EU.

U međuvremenu, GONG je na svojim internetskim stranicama objavio spomenutu analizu i kratki izvještaj s okruglog stola u Hrvatskom saboru, više pročitajte ovdje.

Post je objavljen 25.05.2011. u 07:55 sati.