Većini vas koja vidi ovaj naslov vjerojatno neće puno toga biti jasno.Zato
ćemo sve objasniti kako,zašto i zbog čega.Dakle,blogericu i dragu
prijateljicu Gali zanimale su ove riječi što točno znače a do kojih je došla
samo ona zna kako,te u kojoj su one relaciji jedna s drugom.Radi se naime
o budističkim terminima koji se koriste i u borilačkim vještinama.
Fudo-shin se prevodi kao "nepomični ili nepokretni um".Prof. Suzuki za
Fudo-shin kaže:
"On je nalik mjesecu koji se ogleda u rijeci.Voda se neprekidno kreće,ali
mjesec zadržava svoj mir.To je um koji se kreće u odnosu na deset tisuća
situacija ali ostaje uvijek isti.Cjelokupno planiranje razuma zaustavljeno je,
i nijedna varka ne nalazi mjesta da se pokaže."
Fudo-shin je um kojeg ništa ne uznemirava.Ako za vrijeme sukoba ili borbe
čovjek ima nepomičan um znači da je koncentriran na protivnika i ništa ga
ne može uznemiriti.
Zan-shin je neprekinuti um ili ispravna pažnja kako je prevedeno u jednoj
knjizi.Također ga prevode i kao sve prisutni,protežući ili nastavljajući um.
To je dakle um koji je svjestan svega što se događa oko nas.To je stanje
stalne i neprekinute svjesnosti ili budnosti.
Na neki način ova dva stanja uma nastavljaju se jedan na drugi tj. prožimaju se.
Treći termin o kojem ovdje govorimo je mushin tj. ne-um koji je temelj
Fudo-shina.Mushin je stanje uma koji se izdigao iznad dualnosti ovog
svijeta.Kao što je rekao majstor zena iz Kamakura razdoblja Bukoku
Kokushi (1241-1316):
Iako svjesno ne pokušava da zaštiti polja riže od uljeza,
Strašilo ipak ne stoji bez ikakve svrhe.
U sva tri termina pojavljuje se riječ shin.Ta se riječ piše kanji znakom koji
se nalazi ispod naslova ovog posta.Taj se kanji osim shin može čitati i
kokoro.Iako smo mi ovdje stalno govorili o umu riječ shin može se prevesti i
kao srce,duh,duša,intuicija...
Tko je shvatio,shvatio je.Šalu na stranu,100 eura na stranu.Za utjehu,
da bi se uistinu shvatili ovi termini i njihovo pravo značenje potrebne su
godine krvi,znoja i suza tj. svakodnevne meditacije,usavršavanja i
vježbanja borilačkih vještina.
Učitelj Dogen u svom najznačajnijem dijelu Shobogenzo (Riznica istinskog
znanja) između ostalog napisao je:
Spoznati Buddhin Put znači spoznati sama sebe.
Spoznati sama sebe znači zaboraviti sama sebe.
Zaboraviti sama sebe znači opažati se u svemu.
...ili kako u jednom budističkom tekstu piše.
Postoji patnja,ali ne onaj tko pati.
Postoje dijela,ali ne onaj tko radi.
Postoji oslobođenje,ali ne onaj
tko slobodan biva.
Postoji Put,ali na njemu putnika nema.
# arhiva - za one koji žele znati više #
Fudoshin i zanshin - psihološki elementi buda
Fudoshin,Zanshin & Mushin
Post je objavljen 20.05.2011. u 19:50 sati.