Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zivot-priroda

Marketing

Mentalna retardacija i učenje - moje dijete i ja


Image and video hosting by TinyPic
Kada govorimo o mentalnoj retardaciji, onda se najčešće spominju i akademska znanja i vještine koje djeca i osobe s mentalnom retardacijom postižu tijekom života. Ovisno o stupnju mentalne retardacije, ali i osobnih interesa i osobina ličnosti djeteta, različite su razine znanja koje usvaja. Mentalna retardacija se u pedagoškom i odgojno obrazovnom smislu opisuje kao stanje koje onemogućava uspješno postizanje odgojnih i obrazovnih ciljeva primjerenih za dob te usvajanje minimalnih zadanih sadržaja. U društvenom pogledu djeca i osobe s mentalnom retardacijom nemaju dovoljno razvijene sposobnosti za potpuno samostalan život, već je tijekom života potrebna određena pomoć i podrška koja ovisi o individualnim karakteristikama i sposobnostima osobe s mentalnom retardacijom. Često je potreban stalni nadzor i briga za djecu i odrasle s težim oblicima mentalne retardacije.

Sukladno pretpostavkama da se svakom djetetu pristupa individualno, kako u odgojnom tako i obrazovnom smislu, ne postoji program koji bi u svim svojim strukturnim, metodičkim i evaluacijskim karakteristikama bio univerzalan za svu djecu s mentalnom retardacijom i općenito s teškoćama. Spominjem ovo iz razloga što mnogi roditelji uspoređuju svoju djecu međusobno s rodbinom, prijateljima, susjedima, vršnjacima u vrtiću i školi te postavljaju zahtjeve koje djeca ne mogu ispuniti, a djeca se osjećaju neuspješna i frustrirana.

Vrlo često roditelji uče djecu čitati prije polaska u školu, brojiti, zbrajati i sl. Nema u tome ništa loše ako dijete pokazuje interes za te aktivnosti i ako se provodi na zabavan i djetetu razumljiv način. U suprotnom, podučavanje i inzistiranje na tome da dijete mora nešto usvojiti prije nego li je mentalno spremno, razvit će se kod djece odbojnost. Kad dijete pogriješi u pisanju nekog slova onda mu najčešće za kaznu odredite pisanje cijele strane ili produžite vrijeme pisanja. Problem kod ovakvih postupaka je što dijete osjeća da je pisanje kazna, a to se nikako ne smije dogoditi. Kod djece treba razviti naklonost prema pisanju i čitanju. Većina djece s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom nauče čitati i pisati i izvoditi jednostavnije računske operacije tijekom svog školovanja, a neki to nauče tek kad odrastu. Neka djeca su uspješnija od druge u čitanju i pisanju, neka su uspješnija u kućanskim poslovima, a neka u kreativnosti. Iako se u ovom članku osvrćem na djecu s mentalnom retardacijom, principi se mogu primijeniti i kod ostale djece bez teškoća.

Svako dijete pokazuje interes za određene aktivnosti, a ono što volimo, rado radimo. Ono što radimo i u čemu sudjelujemo lakše i naučimo. U svakodnevnim aktivnostima možete osmisliti zadatke kojima potičete i učite dijete. Za kraj primjer. Kada kuhate, perete suđe, usisavate po stanu, perete automobil ili čistite travnjak, uključite dijete u svoje aktivnosti. Neka vam djeca dodaju sastojke koje trebate, brojite zajedno koliko žlica brašna ide u određeni kolač, neka dijete pravi svoje tijesto, pere plastično suđe pored vas. Osmislite aktivnosti u kojima djeca prema vlastitim interesima i sposobnostima mogu sudjelovati zajedno s vama.


Post je objavljen 19.05.2011. u 11:35 sati.