Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/irudtravels

Ilirija u Bordou, divni zalasci Sunca, vinogradi, voćnjaci, polja...

21.04.2011.
Nikad ti nije drago ići sa mjesta gdje ti je bilo lijepo. Tako je bilo i meni u četvrtak ujutro. Ali... Treba se spremiti i poći - ima i stvari preda mnom kojima se silno veselim :)
Kad sam slagao stvari klinci su odlazili na neki rođendan pa sam se s njima već tada pozdravio. Michele je s malim i Jasperom išla prošetat po šumi, a Paul je slagao kočnice na Audiju. Nešto sam mu malo pomogao i onda se vratila Michele pa sam ih sve pozdravio, i malog dragog Jimmya i otišao. Bili su zaista predivni domaćini. I puno im hvala na tome.
Via Bordeaux danas. Na putu je bilo opušteno i s nekoliko zanimljivih točaka. Danas je Kawasaki okrenuo jubilarnih 60 tkm.

U Bordou sam vec bio na cca 60100. U samom centru, na trgu sam uživao i upijao zrake kasno poslijepodnevnog sunca.

Na izlasku iz grada, već u predgrađu Cenonu vidio sam znak za kebab, a s obzirom da sam bio taman za pojesti stao sam večerati. Cijena nije prevelika (4€ s krumpirićima) a kebab je bio odličan :P
Pijem vode i sjedam na motor, a gazda je izašao popiti kavicu na terasu. Pozdravljam ga i polako krećem. I kad sam prošao tako da mi je mogao vidjeti regu, pozove me: Misjur, aton! Ja stanem, i krenem prema nazad, a on do mene. Ispalo je da je on Albanac s Kosova, ali po vani već 12 godina. Zove se Ilirija i odmah me pitao: Hoćeš popit kafu? Rekoh može i parkirah. Reko je mladom Turčinu da jednu kavu skuha i tako smo mi popričali. Prvo je u Švedskoj živio 5 godina i rekao je da je tamo red i prava država. Pitah kako to da je tu završio. -- "..radio sranja dok sam bio mlad, pa mi uzeli papire" :P jebiga
Ovdje sada ima obitelj i 3 kebab restorana i kaže nije loše. Bio je jako prijazan i rekao kad god idem ovuda ili ko od Hrvata neka ga samo potraži, sve nam je besplatno. Pa onda ko ide u Bordeaux javite mi se, dat cu vam adresu :D haha
Ilirija mi je za na put dao sokova koliko mi je stalo u kofere i to je baš lijepa gesta. Ilirija, hvala ti :) I tako sam ja krenuo u sumrak, sit i sretan zbog još jednog neobičnog susreta i lijepog poznanstva. Odmah dok se izvučeš iz grada, ruralni predio oko grada je, pogađate, krcat vinogradima. Tako su nasadi mlade loze meni bili okolina ove noći.
23.04.2011

prvi Ilirijin sok

Danas peglam prema La Rochellu. Tog se mjesta sjećam iz jedne francuske serije za mlade "Na prvi pogled" gdje mi se svidio taj grad na moru, pa eto odlične prilike da vidim uživo. Put do tamo ugodan; gorivo kupljeno unutar centra supermarketa 'Intermarché' rekordno jeftino (za Francusku) - 1.462€/lit. Gotovo svi shopping centri u Francuskoj imaju benzinske included, i na njima je gorivo redovito jeftinije (inače na benzinskima litra 95-ice ide i do 1,7 €)
Velika pauza u McD-u 30ak km od La Rochella uz jedan tročokoladni mousse jer sam muku mučio kupujući brodsku kartu za Englesku na Iphoneu. Mission acomplished i picim prema svom cilju. Stižem oko pola 7. Predivan smiraj dana u baš lijepom gradu.

Dok šećem gradom, lancu pekara Roger Sicard kupujem kruh, kroasan i neizostavni pain au chocolat :P grad ima tri nekakve lijepe stare kule, od koje dvije čine 'vrata' odnosno ulaz u marinu. Zalazak Sunca bio je predivan, fotkao sam i tad sam se nalazio kraj velikog broda, koji je pomorski muzej. Muzej sada ne radi, ali radi bar na brodu u kojem uživo sviraju -- neki Irci. Prvi put sam poželio baš neko društvo i ostati u gradu preko noći. Izaći van na irsku muziku i okolo po gradu. Ipak sam ih samo slušao dok sam hodao natrag prema motoru, sve dok ih više nisam čuo :(
Krenuo sam na sjever, prema St. Malou po navigaciji. Vozio sam sve dok nije pao mrak, i onda još malo, pa 50ak kilometara od La Rochella skrenuo na sporedni put i našao se među poljima i kućama. Našao sam si odličan kamping spot na rubu ogromnog voćnjaka krušaka, potpuno jednoličnog i pravilnog i toliko sofisticiranog da svakom drvetu cijele noći kaplje voda kap po kap iz posebnog sustava navodnjavanja. Zaspao sam brzo, jer već je bilo kasno.
Ujutro sam se izležavao i izašao kad je došao gospon u traktoru na zemlju do, gdje je posijana pšenica i dovukao neku grdosiju za zalijevanje. Tu je all about navodnjavanje :)

Pozdravili smo se i onda je otisao te je ubrzo počelo špricati iz sapnice i to 30 metara udalj. Glava sapnice se okreće lijevo desno i kad je krenulo prema meni uplašio sam se da će mi sve stvari smočiti, i mene ak ne zbrišem. Ipak, na 2 m od mene taman staje i počinje se okretati u drugi smjer. I tako to traje dok se ja spremam i stvara svako malo lijepu dugu. Izlazim iz voćnjaka i krećm prema sjeveru. Pravim mali piknik na odmorištu kraj ceste. Sendvic s odlicnom 'danskom' salamom i Ilirijin ledeni čaj :P

drugi

Tempo nije bio prejak. Stao sam na još jednom odmorištu gdje sam uzeo vodu i onda kasnije na još jednom ispred St. Maloa gdje sam se odmarao i izležavao na ogromnoj kamenoj klupi. Saint Malo je predivan. Obrise grada sam samo nazreo i onda ih zamijenio interijerom intermarchéa gdje sam obavio uskršnji shopping, jer sad narednih dana neće ništa raditi, a u utorak ujutro plovim za Englesku. Kad sam sve pogurao po rupama u koferima i došao do zidina grada, sunce je već bilo na zalasku, što je dalo još neku posebnu draž.

Sve kuće i građevine su tako... Britanske, engleske... I ogroman je komad grada intra muros. Simpatičan je, a par izlazaka iz zidina na zapadnu stranu otkriva zgodne otočiće i gradske plaže.

Ja sam bio gladan pa se nisam dugo zadržavao. Krenuh potražiti. Mjesto za spavanje. Krenuo sam na istok uz more, i kad sam konačno izašao iz prigradskog područja našao sam se na liniji gdje je lijevo bilo more a prije toga široki pojas pijeska i divlje trave, a desno neka polja. Ubrzo sam ušao u neko mjesto, ali sam se vratio natrag gdje je bio ulazak u polja. To je bilo to; tu ću dočekati Uskrs ;)

Našao sam super mjesto, večerao i zaspao.

Post je objavljen 27.04.2011. u 17:01 sati.