Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb

Marketing

Senzacija x 40

Evo mene, vratih se ja sa Jadrana nakon ugodna 4 dana provedena sa obitelji i prijateljima ... i dok se još nije zaboravila Uskrsna euforija evo me sa jednim od preduskrsnih "post-restlova" koji mi je baš sad lijepo sjeo na volej nakon ovog prazničnog izleta. wink

Naime, ove protekle dane provedoh na otoku Silbi, omalenom, ali lijepom otočiću na sjeveru Zadarskog arhipelaga ... otok je ugodan, jedino mjesto na otoku, koje broji oko 250 stanovnika, je također vrlo ugodno i mirno, sa taman toliko aktivnosti da ne izgleda napušteno, a opet, nema nikakve žurbe, sve ide laganim sporim tempom (jedina iznimka je dolazak broda, jednom dnevno, koji uzbuni sve otočane i goste i svi se sliju ka luci). A razgovarajući sa prijateljima o uvjetima života na otoku zaključili smo da je jedna od pogodnosti tamošnjeg života to što nema reklamnih letaka po sandučićima.


Djelić "Konzumova" preduskršnjeg letka. Snimio: Vanja

Ja osobno nisam veliki njihov protivnik i dozvoljavam njihovo ostavljanje u mom sandučiću - nisam fanatik kupovine tako da me ti letci sigurno neće natjerati na nerazumno trošenje love, a opet, neki put dobijem pokoju korisnu informaciju o povoljnoj cijeni onoga što i tako kupujem. A što se tiče potrošnje papira na te letke - da, to nije dobro, ne podržavam to rasipanje papira ... no, kako znam da je alternativa ostavljanju letka u mom sandučiću ta da se letak nađe direkt u kontejneru za smeće, onda moje listanje i eventualna upotreba za kolažiranje ili pak direktan put u kontejner za stari papir čak mijenjaju sudbinu tog letka nabolje, od deponiranja na Jakuševcu ka ponovnoj upotrebi.

No, ono što me zaista smeta je senzacionalizam tih letaka: sve je ekstra, ultra, super i naj, nenadmašne cijene, najniže u cijeloj galaksiji, neviđeno ... i onda sam pred praznike uzeo tekući "Konzumov" letak sa aktualnom šunkasto-jajčanom ponudom i prelistao ga vidjevši da su autori letka prevazišli cijelu konkurenciju - riječ "senzacija" upotrijebili su čak 40 puta u cijelom letku!!!

E sad, ajd da se tu radi o nečemu što konkurencija nema - sniženje od 80%, dosad neviđen artikl na našem tržištu, kupiš 1 dobiješ 3 (ili kupiš dva dobiješ jedan? wink) ... ali se tih dana u svakom bogovetnom dućanu u Zagrebu moglo kupiti bunceka i rolanih lopatica po tim istim cijenama i uz iste popuste!

I kako da onda ubuduće čovjek uopće reagira na riječ "senzacija" kad mu se samo u jednom takvom letku gurne pod nos čak 40 puta? I kad se kao senzacije izjednače katastrofa u Japanu, veliki sportski uspjeh, trač o nekoj estradnoj zvjezdici i popust na rolanu šunku ...To je jedna od manje zapaženih, ali svejedno iritirajućih tendencija u cjelokupnoj komunikaciji ovog doba - pretjerivanje sa izrazima, reklamom, govorom ... i onda se gubi gradacija, smišljaju se sve noviji i napuhaniji pojmovi kako bi se postigla ta (ipak nužna) komparacija... a čemu? Kad bi koristilo samo malo mjere i kad bi senzacija zaista i ostala to što jest, nešto zaista neočekivano, a ne dimljena lopatica po 32,99 kn koliko košta osim u "Konzumu" i u bar 5 konkurentskih trgovina ...


Post je objavljen 26.04.2011. u 07:39 sati.