"55
Uzrok čovjekova robovanja čovjeku?
Nestalo je Bogobojaznosti; - „Suci su gledali na svoj dobitk, primali mito
i izvrtali pravicu.“ „Pristajući na Kralja narod je odbacio Boga ne želeći da Bog Kraljuje nad njima.“
56
Zašto su se ljudi dali zaplesti?
Zašto su ljudi pristali da im čovjek propisuje što je a što nije dobro po njih? Zato što se nisu htjeli odreći svojih griješnih dijela koja su navikli činiti, života u grijehu i sa grijehom. Pristali su da od tada sami tumače i propisuju moralne norme, norme ponašanja, pravo, pravdu i pravicu. Prihvatili su život u iluziji. Umislili da su Gospodari, izgovarajući se kako samo red uspostavljaju, a oni su i ne znajući samo nered i smutnju među ljude unose.
Jadna je mudrost tih koji tako misle, na žalost nije ih mali broj. Takovi misle da će živeći u iluziji, svojim propisima uspostaviti pravedan red i mir na Zemlji; - Pravedan poredak u društvu u kojem će svi biti sretni i zadovoljni. Propisi, „Zakoni“ koje temeljem uma donose ljudi ne mogu dovesti do mira i reda na Zemlji, a bez reda nema napretka.
57
Posljedice?
Čovjek nad čovjekom vlada na njegovu nesreću. Ovaj i ovakov čovjekov izbor značio je i znači pristanak na uplitanje i zaplitanje, kao kada se pile zaplete u kučine (kudelju), Samo se izbaviti ne može. Neefikasna i neblagovremena zaštita ljudskih prava dovodi do nezadovoljstva koje vodi ka dezavuiranju samog „Prava i Pravde“ gdje pojedinci ostaju izvan sankcija što svaku „vlast“ vodi u propast, u katastrofu.
„Neblagovremena, neučinkovita pravda navodi i pravednikovo srce na grijeh i osvetu.“
I gle čuda; - Pravda postade jedina koju je teže stići, to što je sporija.
Nezgodna strana Kraljevske vlasti:
„Uzimat će vaše sinove da mu služe kod bojnih kola i kod konja, i oni će trčati pred njegovim bojnim kolima.
Postavljat će ih za tisućnike i pedesetnike; orat će oni njegovu zemlju, žeti njegovu žetvu, izrađivati mu bojno oružje i opremu za njegova bojna kola. Uzimat će Kralj vaše kćeri da mu priređuje miomirisne pomasti, da mu kuhaju i peku.
Uzimat će i najbolja vaša polja, vaše vinograde i vaše maslinike, i poklanjat će ih svojim dvoranima.
Uzimat će desetinu od vaših usjeva i vaših vinograda i davat će je svojim dvoranima i svojim službenicima.
Uzimat će i vaše sluge i vaše sluškinje, i vaše najljepše volove i magarce, i upotrebljavat će ih za svoj posao.
Uzimat će desetinu od vaše sitne stoke, a vi sami postat ćete mu robovi:
I kada jednoga dana budete vapili za pomoć zbog kralja koga ste sami izabrali; Jahve vas neće uslišati u onaj dan!“
Moć diskriminacije; -„ Najveće blagodati zloupotebljene nose sa sobom i najveće prokletstvo“.
„Narod nije htio da posluša Samuelova glasa, nego reče: 'Ne! Hoćemo da kralj vlada nad nama!' Tako ćemo i mi biti kao i svi narodi: Sudit će nam naš kralj, bit će nam vođa i voditi će naše ratove.“
Kada je Samuel sve čuo što narod govori kaza sve Jahvi. A Jahve reče Samuelu: „Poslušaj njihovu želju (sloboda izbora im je zagarantirana, odgovornost određena) i postavi im kralja.“
Tako Samuel reče Izraelcima: „Vratite se svaki u svoj grad!“ ................... .
„............ 'Ne nego kralj neka vlada nad njima!'
Pa ipak je vaš kralj Jahve, vaš Bog! I eto vam sada kralja koga ste izabrali!
Eto Jahve je postavio kralja nad vama. Ako se budete bojali Jahve i njemu budete služili, ako budete slušali njegov glas i ne budete se protivili njegovim zapovjedima, slijedit ćete Jahvu, Boga svoga, vi i kralj koji kraljuje nad vama.
Ako li ne budete slušali Jahvina glasa, ako se budete protivili njegovim zapovjedima, tada će se ruka Jahvina spustiti na vas i na vašeg kralja, da vas uništi. .................................................................................................... .
Epilog
Pomisli stvorenje da je mudrije od Stvoritelja, (a jadna je mudrost stvorenja) te uze „Pravdu“ u svoje ruke.
Sami definiraše što je to ; - Pravo, Pravda, Poštenje ali u definiranju nisu jedinstveni, (ne odnosi se na sve jednako).
To ih dovodi do toga da uređuju i propisuju pravne norme, pravne odnose, vrijednost prava i oduzimanje prava, odnos javnog i privatnog prava, međusobnu ovisnost prava i države i u sve to uvedu politiku, bar oni tako misle.
Pravo podijelše na različite vrste, grane i tko zna na koje sve načine i koa po običaju od „Prava“ nauku (znanost) učiniše, sve kako bi „običan“ čovjek stekao dojam da nije sposoban donijeti sud što je pravo, pošteno i pravedno. Od silnih članaka i paragrafa ostaje zbunjen te prihvati njihovu definiciju poštenja, pravde i prava kao stvarno poštenje, pravdu i pravo.
U ono doba čovjeka se vezivalo za riječ.
„Za ostvariti i temeljna prava treba ti odvjetnik.“
P r o l og :
Svjedoci smo dvostrukih mjerila (kriterija), ozakonjenju prava jačega (nasilničkog prava), prava na „Veto“ u cilju „viših interesa“ makar se time nanosila nepravda cijelim narodima. Jedno pravo vrijedi za vas ali ne i za Njih.
58
Može li čovjek biti pošten ako nezna što je poštenje?
a) – Ne može!
b) - Može!?
59
Može li čovjek biti pravedan ako nezna što je pravedno?
a) –Ne može!
b) – Može!?
Ova pitanja ne pružaju mogućnostvn neodređenog ili djelomičnog odgovora mada bi većina željela da postoji i ta mogućnost.
Nemoguće je dati odgovor tipa; - Možda može, može slučajno i tomu slično, iz jednostavnog razloga da se ljudski život ne bi sveo na slučajnost i nemogućnost. Čovjek mora znati odgovore na ova dva pitanja a ti su:
Ne može! ..............mora znati.
Poštenje je: - Ne posezati za stvarima koje pripadaju drugome prije nego pitamo vlasnika.
Pravedno je: - Znati da sve ima svoga vlasnika, ( i voda i zrak i .......)
a Pravda, a Pravda?
Pravda je: - Tko uradi zlo djelo da bude brzo i učinkovito kažnjen.
- Tko uradi dobro djelo da bude cijenjen u zajednici.
-
Ne smijemo zaboraviti da je temeljna razlika među ljudima njihov odnos spram dobra i zla.
Čovjek treba znati da su Božije Zapovjedi i Upute za sve ljude i sva vremen bez obzira slagali se oni s time ili ne slagali, odobravali ili nijekali živeći u iluziji:
Čovjek ne može izmisliti i sačiniti pravednije norme, sankcije, bolja riješenja. Čovjek misli: (Ovo je dobro po mene a ono izađe na zlo, ili pomisli ovo je zlo po mene a ono izađe na dobro).
Ne zna čovjek što je uvijek dobro po njega!
A Ja, ....?
A Ti, ....?
Ako nisam kvalificirani i od ljudi izabran neću uzimati pravdu u svoje ruke da time ne bi remetio red na Zemlji. „A Bog ne vole one koji nered i smutnju čine. Neka se time bave za to kvalificirani i od ljudi izabrani.
ZNATI BOŽIJE ZAPOVJEDI I SLIJEDITI IH TO JE POŠTENJE!
Sada mi je jasno da u neznanju nije moguće naći blaženstvo te da je ludost mudar biti tamo gdje je „neznanje blaženstvo“.
„Strah i sram čuvari su reda na Zemlji.“
Nema reda bez Bogobojaznosti. (Bogobojaznost je početak mudrosti.)
Kako su u životu današnjeg čvjeka poremećene mnoge stvari i odnosi jer kada nema brze osude za zlo djelo ljudsko srce sklono je činiti zlo. Tako sam i prolog ostavio za kraj kako bi mi bio uvod u novi početak, moj novi odnos spram dobra i zla, poštenja, pravde, pravednosti i prava.
„Opraštaj i Božijoj milosti se nadaj!“
60
Što je prošlost?
Izvjesnost!
Od sada možeš reći nisam znao, jer nisam htio znati niti pitati!"
Post je objavljen 18.04.2011. u 20:20 sati.