Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vrgorac

Marketing

Božidar Kalmeta – vojvoda od Vrgorca i Stupice

Kraj ožujka i dosadašnji travanj bili su iznimno bogati događajima u našem gradu. HDZ je proslavio 21. obljetnicu postojanja u Vrgorcu i ponovio stara i dao nova obećanja koja neće ispuniti, hitna služba je umalo ukinuta, da nije bilo pravovaljanog otkrića namjere ministarstva od strane novinara i blogera, a na kraju smo otkrili da su se fantomski birači upisali i na popis stanovništva.

Ali sve te važne teme stavljene su u stranu kada se na pozornici pojavio on – jedan i neponovljivi ministar Božidar Kalmeta, kojeg bi u budućnosti mogli zvati vojvoda od Vrgorca i Stupice (duc de Vergoraz et Stupizza), u čast svim zaslugama koje je učinio za naš kraj proteklih tjedana.

Prisjetimo se malo slučaja Stupica. 24. listopada prošle godine odvalila se velika stijena na cesti Vrgorac – Makarska. Umjesto da stijenu maknu u roku tjedan dana (kao što su Japanci obnovili autocestu oštećenu potresom za šest dana), naši vrli stručnjaci i političari, na čelu sa najvećom ljubičicom bijelom Zadarske županije – ministrom Kalmetom, odlučili su da neće micati stijenu jer bi njezino uklanjanje i uređenje odroništa koštalo, ni manje ni više nego 60 milijuna kuna. Ali ekipa stavila umove na skup i odlučila kako je bolje stijenu uopće ne micati, već graditi tunel od 170 metara kojim bi se stijena zaobišla. Iako se tim tunelom ništa ne mijenja, jer tko garantira da novi kamen neće pasti tri metra od ulaza ili izlaza u tunel – ministar je, pod parolom „štitimo ljudske živote“ odlučio da će se graditi tunel. Ovih dana čujemo kako će kamen, koji se iskopa iz tunela, iskoristiti za nasipanje novog makarskog lukobrana, ali vjerojatno je ispala slučajnost što Makarskoj treba kamena, a nema novca da ga plati. Baš začudno.

Kako to bude uvijek kod nas, vijesti o Stupici ubrzo je obišla Hrvatsku te je saborski zastupnik Ivica Pančić poslao otvoreno pismo premijerki Jadranki Kosor sa zahtjevom da se radovi zaustave i istraži možebitni kriminal, za koji je Pančić uvjeren da postoji u ovom slučaju, posebno jer je posao Vijaduktu dan bez javnog natječaja, već izravnom pogodbom. E, onda je na scenu iskočio vrli Kalmeta! Sav uzrujan i uzjapuren, pred novinare je izišao sa prijetnjom da će radove zaustaviti i sve staviti na natječaj, ako to već neki žele. Gotovo suznih očiju objasnio je kako je pristao na takvu pogodbu kako bi se cesta što prije otvorila i kako bi Vrgorčani i Makarani mogli njome lakše prometovati. Sve je on činio radi boljitka Vrgorčana. Ali ako treba – rekao je onda – „dečki, idemo na sporiji postupak, na javni natječaj, pa će biti gotovo kad bude. E, pa što ću ja sad tu“, rekao je on. Za sve je Pančić kriv, reklo bi se.

Čim je ta izjava, putem dalekovidnice, došla do Vrgorca, odmah su skočili u gornjem kraju sa parolama: „Neće nama nitko uzeti tunel“, „Kalmeta spasitelju“, „Idemo Pančiću pred vrata sa bagerom“ i slično. Kako li su naši Vrgorčani samo upali u zamku, da ni sami toga nisu svjesni. Pa zar se zaboravilo da zahvaljujući ministru Kalmeti stijena i stoji na cesti već pola godine? I umjesto da se stijena makne i uredi odronište, krenulo se u projekt tunela za koji sam uvjeren da će na kraju ispasti puno skuplji nego što je najavljen. Jer ne zaboravimo, kad se tunel iskopa, treba izgraditi pristupne ceste, i što je u prošlosti znalo biti najskuplje u gradnji tunela – treba isti prefarbati, barem dva-tri puta! A kad još neka stijena padne deset metara od tunela, onda će trebati graditi još jedan. Na kraju će cijelo Biokovo biti izbužano rupama koje će ostati vjekovni spomenik nakaradnoj HDZ-ovoj politici i glupom narodu koji je to tolerirao. Ali dobro, kad je već odlučeno, neka se tunel kopa, ali što prije. Zbog ljudi koji dolje rade i svaki dan putuju, začepiti ćemo nos štipaljkama i glumiti da ništa ne vidimo i ne čujemo. Drugog izbora nemamo. Dovedeni smo pred gotov čin.

Vojvoda Kalmeta već se ranije iskazao u projektima vezanima za Vrgorac. U vrijeme njegova mandata donesena je odluka da će se na listi gradnje tunel Ravča – Drvenik staviti iza gradnje tunela Sveti Ilija, iako je raspored bio obratan. Isti ministar se zalagao za izmještanje trase autoceste Ravča-Ploče sa Rilića na Buninu pod izlikom da je to „jeftinija varijanta“ da bi na kraju postala debelo skuplja. I nakon svega što smo od toga čovjeka čuli, pa zar postoji još itko u Vrgorskoj krajini tko mu vjeruje, odnosno postoji li ijedan razlog da mu se išta vjeruje? Dok sam studirao u Zadru, smatrao sam da Kalmetinu retoriku puše samo Zadrani, i više nitko drugi, ali vidim tragove takvog ponašanja i u našem kraju.

Stoga kada se tunel završi očekujem da će Vrgorčani, obučeni u narodne nošnje, pred tunelom isukati sablje, a čim prođe Kalmeta, harambaša će viknuti – Pozdrav vojvodo! Biti će to zaista srcedrapateljna scena!


Post je objavljen 11.04.2011. u 16:32 sati.