Nije tajna da je Australka Kylie Minogue, od milja zvana džepna Venera, mala stasom, ali itekako velika statusom. U subotu je gotovo ispunila minhensku Olympiahalle na koncertu održanom pred petnaestak tisuća ljudi u sklopu sadašnje turneje Aphrodite les Folies Tour 2011. Od sirupastih pop dueta s Jasonom Donovanom krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća do suradnje s Nickom Caveom, također Australcem, Kylie Minogue iscrtala je sve suprotnosti zanimljive karijere. Od 2001. na ovamo serijom uspješnih albuma i masom pamtljivih pop hitova, pametnom strategijom i dojmljivim scenskim nastupima postala je jedno od najvećih imena svjetske pop scene. Sadašnja turneja rasprodana je par mjeseci unaprijed, što govori da Kylie Minogue gledaju u leđa i pjevačice poput Britney Spears, Pink, pa čak i Lady GaGa, ali i Madonna. Upravo na početku turneje Minogue je oborila još jedan rekord, postavši prvi izvođač koji ima dvije pjesme među prve tri na službenoj američkoj Billboardovoj Club/Dance top ljestvici. Single 'Better Than Today' popeo se na vrh, a vrh je pokazao i koncert u Olimpiahalle, koji je po svojim
scenskim perfomansama pokazao da Kylie sa priručnim štabom misli itekako ozbiljno, unatoč težoj bolesti pred nekoliko godina. S produkcijom vrijednom oko 25 milijuna dolara 'Aphrodite les Folies Tour 2011.' je tipična ovogodišnja ekstravagantna pop predstava. Dakako, usporedbe s koncertima The Wall Rogera Watersa - s kojim u Zagreb dolazi 13. travnja - sasvim su nepotrebne, ali konkurenciji s kojom se bori na tržištu Kylie Minogue dala je misliti.
Shakira, koja u Zagreb stiže 11. svibnja, podjednako je »izravna« pjevačica koja zbog latino šarma ima brzi emocionalni prolazak do masovne publike. Na tom tragu je i nezaustavljiva Minogue, s tim da njena karijera ipak traje 25 godina i iza sebe ima čitavu listu hitova koji se, hoćeš-nećeš, vrte u memoriji slušatelja.Čak i onima koji nisu »kupljeni« poklonici, otprilike kao i u slučaju Pet Shop Boysa i njihovih inventivnih nastupa, Minogue je u Munchenu priuštila oku i uhu ugodno iskustvo razbarušene scenske produkcije. Naravno, u Olympiahalle nije bilo »nevjernika«, svi su došli radi dobre zabave i dobili je u dovoljnim količinama. Dakako, kod Kylie Minogue se još čuju odjeci bubble-gum poetike, s kojom je krenula koncem osamdesetih, ali trud uložen u moderniziranje pogona zadnjih desetak godina ipak ima primat. Početak koncerta donio je (pre)tipične plesne koreografije, ali od polovice na dalje - pogotovo u trenutcima kada se Minogue sama nalazi na produžetcima pozornice izvučenim daleko u publiku, pod upaljenim dvoranskim svjetlima - bilo je jasno da je manje ipak više i da imamo posla s rasnom pop zvijezdom. S mnogim scenskim čudima na raspolaganju, ekstravagantnom pozornicom s Akropolom »razvučenom« preko čitave pozadine, 6-7 video ekrana i krakovima pozornice koji su se protezali duboku u parket dvorane, Minogue je publici priuštila show na tragu pravog holivudiziranog spektakla.
A u vrijeme dodjela Oscara nije loše podsjetiti se da pitki spektakli itekako imaju svoju cijenu, i da ne drže vodu pretpotopne podjele na »ozbiljnu« i »neozbiljnu« glazbu. Pop karijere visoke kategorije odavno su izborile svoje mjesto u esejima rock kritičara, a moderna, dobra zabava uvijek je bolje rješenje od pretencioznog rocka. Drugim riječima, u mjerilima u kojima djeluje Kylie Minogue ove godine (opet) pobjeđuje u izravnoj utakmici s konkurenticama. Iako površnom oku takvi spektakli na izgled mogu izgledati slično, situacija je ipak drugačija. 'Aphrodite Les Folies Tour 2011.' nedvojbeno donosi pomake u scenskoj produkciji i ostavlja iza sebe konkurenciju. Naime, Pink i Lady GaGa (koje smo vidjeli i u Zagrebu), ili Madonna, najčešće sa sobom vuku uteg pretencioznosti koji prijeti potopiti nepodnošljivu lakoću kakvu treba imati punokrvna pop predstava. U slučaju koncerta Kylie Minogue takve bojazni najčešće nema,
jer se sasvim jasan fomiat nastupa ne trudi pametovati, nego inzistira na šamiantnijim detaljima.
Ukratko, Kylie Minogue u dva sata demonstrirala je punokrvnu pop predstavu u kojoj su i neka shematizirana rješenja (često presvlačenje kostima, plesne koreografije velikog pratećeg plesnog
ansambla) imala smisla povezana s repertoarom electro pop hitova uz koje plešete, a da ne bole noge, ili gitaristički nabrijanim, žešćim verzijama poznatih hitova. Prateći sastav povučeno je odradio postavljene zadatke, jer je sasvim jasan udio snimljenih matrica i »diskoidnog pogona«. Ali, ponovimo, unatoč svim čudima luksuzne pozornice, središnje mjesto koncerta, što je bio i njegov najbolji dio, zauzima Kylie Minogue, foto- genična, minijaturna pjevačica s dovoljno karizme da ju publika shvati ozbiljno čim ju vidi na jednom od velikih ekrana. A kad ju i čuje, dileme nema; radi se o iskusnoj pop zvijezdi koja je i na samom početku imala ono što mnogi takmaci na Dori nikad neće, bez obzira na to čije pjesme pjevali; talent, smisao i lakoću za pitku scensku pop zabavu.
Hrvoje Horvat, Vjesnik
Post je objavljen 16.03.2011. u 14:11 sati.