Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dallasmusic

Marketing

>>> KYLIE POP SPEKTAKL GODINE <<<

Nije tajna da je Australka Kylie Minogue, od milja zvana džepna Venera, ma­la stasom, ali itekako veli­ka statusom. U subotu je gotovo is­punila minhensku Olympiahalle na koncertu održanom pred petnaestak tisuća ljudi u sklopu sadašnje turne­je Aphrodite les Folies Tour 2011. Od sirupastih pop dueta s Jasonom Donovanom krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća do suradnje s Nickom Caveom, također Austral­cem, Kylie Minogue iscrtala je sve suprotnosti zanimljive karijere. Od 2001. na ovamo serijom us­pješnih albuma i masom pamtlji­vih pop hitova, pametnom strate­gijom i dojmljivim scenskim nas­tupima postala je jedno od naj­većih imena svjetske pop scene. Sadašnja turneja rasprodana je par mjeseci unaprijed, što govori da Kylie Minogue gledaju u leđa i pjevačice poput Britney Spears, Pink, pa čak i Lady GaGa, ali i Madonna. Upravo na početku tur­neje Minogue je oborila još jedan rekord, postavši prvi izvođač koji ima dvije pjesme među prve tri na službenoj američkoj Billboardovoj Club/Dance top ljestvici. Single 'Better Than Today' popeo se na vrh, a vrh je pokazao i koncert u Olimpiahalle, koji je po svojim

scenskim perfomansama pokazao da Kylie sa priručnim štabom mis­li itekako ozbiljno, unatoč težoj bolesti pred nekoliko godina. S produkcijom vrijednom oko 25 milijuna dolara 'Aphrodite les Fo­lies Tour 2011.' je tipična ovogo­dišnja ekstravagantna pop pred­stava. Dakako, usporedbe s kon­certima The Wall Rogera Watersa - s kojim u Zagreb dolazi 13. trav­nja - sasvim su nepotrebne, ali konkurenciji s kojom se bori na tržištu Kylie Minogue dala je mis­liti.

Shakira, koja u Zagreb stiže 11. svibnja, podjednako je »izravna« pjevačica koja zbog latino šarma ima brzi emocionalni prolazak do masovne publike. Na tom tragu je i nezaustavljiva Minogue, s tim da njena karijera ipak traje 25 godina i iza sebe ima čitavu listu hitova koji se, hoćeš-nećeš, vrte u memo­riji slušatelja.Čak i onima koji nisu »kupljeni« poklonici, otprilike kao i u slučaju Pet Shop Boysa i njihovih inven­tivnih nastupa, Minogue je u Munchenu priuštila oku i uhu ugodno iskustvo razbarušene scenske produkcije. Naravno, u Olympiahalle nije bilo »nevjerni­ka«, svi su došli radi dobre zabave i dobili je u dovoljnim količina­ma. Dakako, kod Kylie Minogue se još čuju odjeci bubble-gum poetike, s kojom je krenula kon­cem osamdesetih, ali trud uložen u moderniziranje pogona zadnjih desetak godina ipak ima primat. Početak koncerta donio je (pre)tipične plesne koreografije, ali od polovice na dalje - pogotovo u trenutcima kada se Minogue sama nalazi na produžetcima pozornice izvučenim daleko u publiku, pod upaljenim dvoranskim svjetlima - bilo je jasno da je manje ipak više i da imamo posla s rasnom pop zvijezdom. S mnogim scenskim čudima na raspolaganju, ekstrava­gantnom pozornicom s Akropolom »razvučenom« preko čitave pozadine, 6-7 video ekrana i kra­kovima pozornice koji su se prote­zali duboku u parket dvorane, Minogue je publici priuštila show na tragu pravog holivudiziranog spektakla.

A u vrijeme dodjela Oscara nije loše podsjetiti se da pitki spektakli itekako imaju svoju cijenu, i da ne drže vodu pretpotopne podjele na »ozbiljnu« i »neozbiljnu« glazbu. Pop karijere visoke kategorije odavno su izborile svoje mjesto u esejima rock kritičara, a moderna, dobra zabava uvijek je bolje rješenje od pretencioznog rocka. Drugim riječima, u mjerilima u kojima djeluje Kylie Minogue ove godine (opet) pobjeđuje u izrav­noj utakmici s konkurenticama. Iako površnom oku takvi spektakli na izgled mogu izgledati slično, si­tuacija je ipak drugačija. 'Aphrodite Les Folies Tour 2011.' nedvojbeno donosi pomake u scenskoj produkciji i ostavlja iza sebe konkurenciju. Naime, Pink i Lady GaGa (koje smo vidjeli i u Zagrebu), ili Madonna, najčešće sa sobom vuku uteg pretencioznosti koji prijeti potopiti nepodnošljivu lakoću kakvu treba imati punokr­vna pop predstava. U slučaju kon­certa Kylie Minogue takve bojazni najčešće nema,

jer se sasvim jasan fomiat nastupa ne trudi pameto­vati, nego inzistira na šamiantnijim detaljima.

Ukratko, Kylie Minogue u dva sata demonstrirala je punokrvnu pop predstavu u kojoj su i neka she­matizirana rješenja (često pres­vlačenje kostima, plesne koreogra­fije velikog pratećeg plesnog

an­sambla) imala smisla povezana s repertoarom electro pop hitova uz koje plešete, a da ne bole noge, ili gitaristički nabrijanim, žešćim ver­zijama poznatih hitova. Prateći sastav povučeno je odradio postavljene zadatke, jer je sasvim jasan udio snimljenih matrica i »diskoidnog pogona«. Ali, ponovi­mo, unatoč svim čudima luksuzne pozornice, središnje mjesto kon­certa, što je bio i njegov najbolji dio, zauzima Kylie Minogue, foto- genična, minijaturna pjevačica s dovoljno karizme da ju publika shvati ozbiljno čim ju vidi na jed­nom od velikih ekrana. A kad ju i čuje, dileme nema; radi se o iskusnoj pop zvijezdi koja je i na samom početku imala ono što mnogi takmaci na Dori nikad neće, bez obzira na to čije pjesme pjevali; talent, smisao i lakoću za pitku scensku pop zabavu.
Hrvoje Horvat, Vjesnik



Post je objavljen 16.03.2011. u 14:11 sati.