U ponedjeljak je pred dvadesetak zainteresiranih mještana Vrvara održano javno izlaganje ponovljene javne rasprave prijedloga UPU-a Vrvari. Za razliku od prvog izlaganja primjetan je bio značajno manji broj mještana. U samoj rasprvi koja je uslijedila nakon uvodnog govora Damira Hrvatina i Davora Matticchia, za riječ se javilo samo sedmero mještana koji su uglavnom negodovali zbog planiranih javnih prometnica. O samom javnom izlaganju više je o tome pisao Glas Istre. Zbog svih zainteresiranih mještana, prenosimo članak iz Glasa Istre od 02.03.2011. godine.
Pred dvadesetak zainteresiranih Vrvarana preksinoć je, u sklopu ponovne javne rasprave koja je otvorena do 10. ožujka, u porečkoj gradskoj vijećnici održano javno izlaganje urbanističkog plana uređenja Vrvari. Uz izrađivača plana, Davora Matticchia iz pulske tvrtke AD, plan je okupljenim građanima izložio i pročelnik gradskog Odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša Damir Hrvatin te stručna savjenica Jasminka Zrinšćak.
Predloženi plan obuhvaća područje naselja Vrvari i susjedne Stancije Lindi, smještenih uz državnu cestu Poreč - Pazin, za koje utvrđuje namjenu površina i uvjete gradnje. Javna rasprava provedena je krajem prošle godine, podsjetio je okupljene Hrvatin, dodavši da je na plan pristiglo 56 primjedbi, prijedloga i sugestija građana te je napravljena analiza podataka i obrada plana, a budući da promjene utječu na neka od rješenja u prvom prijedlogu, predložena je nova javna rasprava. Matticchio je rekao da se primjedbe mogu svrstati u tri skupine: one koje su se odnosile pretežno na prometni sustav i prijedloge da se planirane prometnice ukinu ili premjeste na tuđe zemljište, zatim primjedbe koje se odnose na širenje građevinskih čestica te primjedbe koje se odnose na imovinskopravne odnose i pitanja je li moguće prodati ili kupiti gradsko zemljište s ciljem formiranja okućnica. Ove dvije zadnje skupine primjedbi nisu razmatrane jer nisu predmetom javne rasprave. Namjena površina predviđena planom ostala je uglavnom ista, tek su se u manjim dijelovima dogodile promjene stambene namjene unutar zaštitnog pojasa državne ceste.
Primjedbe na plan imalo je nekoliko građana koji su se žalili da im se oduzimaju dijelovi privatnih parcela za gradnju čitave prometnice te su. predlagali pronalaženje drugog rješenja, a od Matticchia su dobili odgovor da je širina prometnica zakonski određena i pritom je traženo optimalno rješenje. Matticchio je predložio građanima da daju pisane primjedbe i obrazloženje gdje bi, prema njihovom prijedlogu, trebala prolaziti cesta.
Jedan je građanin tražio da se do njegove parcele predvidi bilo kakav put bilo za pješake ili vozila, a bilo je i zahtjeva da se do građevinskih čestica formira put preko susjedovih parcela, koji bi koristili radije od javnog puta predviđenog planom.
Izvor: V. HABEREITER, Glas Istre, 02.03.2011.
Mještani Vrvara proučavaju novi plan UPU-a
Davor Matticchio obrazlaže izmjene UPU-a u odnosu na 1. verziju.
Novinarka Glasa Istre Vedrana Habereiter postavila mi je nekoliko kratkih ali zanimljivih pitanja. Za one koji nisu stigli pročitati članak u novinama, prenosim intervju.
- Zašto je donošenje UPU-a Vrvari složeno i zašto ima puno primjedbi građana? - Problem je u tome, kao što smo čuli i tijekom javnog izlaganja, što se ovaj plan trebao donijeti puno prije.
- Ovo područje nije imalo svoj plan i za Vrvare su, po pitanju urbanizma, uglavnom usvajana parcijalna rješenja. Tomu treba pridodati i činjenicu da su u doba najveće gradnje u naselju građevinske dozvole dobivane putem prava služnosti, što je onda bilo moguće. Nije bilo osnove koje bi se ljudi pridržavali te sada dolazimo u situaciju da stanje dovedemo u red i to nije jednostavno.
- Ipak, ima još građana koji se žale da su oštećeni, iako su, kako je rečeno, održane konzultacije izrađivača plana s članovima MO-a.
- Kad se ide u zahtjevan projekt planiranja naselja, uvijek se dogodi da netko bude oštećen. Održali smo nekoliko sastanaka s izrađivačem plana i gledali smo da se u što većoj mjeri zadovolje potrebe građana i zadrži kvaliteta naselja. Sam proces razvoja diktira promjene na terenu i uvijek postoji problem tko će biti oštećen u kojoj mjeri. Nastojali smo što oštetiti što manje građana.
- Što u slučaju da plan ne bude usvojen? - Najgore je da se plan ne donese jer će problemi postojati i dalje. Budući da se nalazimo pred ulaskom u EU, ako ne budemo imali plan, građani neće moći legalizirati svoje kvadrate i dobiti kategorizaciju za iznajmljivanje apartmana. Važno je da građani shvate da je plan važno donijeti radi njih samih.
Izvor: V.Habereiter, Glas Istre, 02.03.2011.
Post je objavljen 03.03.2011. u 15:09 sati.