Općina Kula Norinska je na zadnjoj sjedinici Urbanistički plan uređenja zone Nova Sela (UPU), koji je temeljni korak za realizaciju zone koja se naslanja na sam granični prijelaz koji će biti ujedno i Schengenska granica kad Hrvatska uskoro uđe u Europsku uniju.
Poslovna zona u Novim Selima je jedan od temeljnih dugoročnih projekata na kojima će se zasnivati gospodarski razvoj naše općine, pa se s nestrpljenjem očekivalo donošenje UPU Nova Sela
Već je dogovorena izgradnja vodospreme koja će imati dovoljan kapacitet da pored poslovne zone opskrbljiva vodom i naselja Borovci i Nova Sela što će u Borovcima i Novim Selima sigurno biti dočekano sa zadovoljstvom jer će izgradnjom vodospreme biti stvoreni preduvjeti za izgradnju vodovodne mreže za ta mjesta.
Obzirom da je zadnjih 10-ak godina primjetan veliki priliv “vikendaša” u Borovcima i Novim Selima, nesumnjivo je da će mnogi početi razmišljati i o trajnom preseljenju iz gradskih sredina u svoja sela iz kojih potječu kada se stvore svi infrastrukturni uvjeti
Tekefon, struja i asfalt su tu, a kad jednom prođe i voda, malo tko će od iseljenih Borovčana moći odoljeti da češće ne dolazi u mjesto iz kojeg potiče.
Ne treba zanemariti i približavanje autoceste te prije par tjedana započetu izgradnju velikog graničnog prelaza između u Novim Selima (između naselja Nova Sela i Pozla Gora) na kojem će se zaposliti čak 50-ak ljudi u iduće 2 godine!
Taj granični prijelaz koji se planira završiti tijekom ove godine, a koji će praktički spajati Nova Sela s Bijačom i dalje Ljubuškim.
Izgradnja graničnog prelaza
Čim autocesta dotakne općinu Kula Norinska, punom parom će se realizirati i Poslovna zona Nova Sela koja će imati 700.000 m2. Dodatnih 700.000 m2 se planira na području Pozle Gore kojom će upravljati Općina Pojezerje (ako opstane kao općina jer prema preliminarnim kriterijima ne zadovoljava uvjete za opstanak za razliku do Kule Norinske). Za Poslovnu zonu Nova sela već sada postoji interes jedne španjolske investicijske kuće koja je pokazala interes za kupnju cijele zone!
Procjene su da bi ta zona s gospodarskim subjektima koji uđu u zonu, mogla zapošljavati oko 700 ljudi kada proradi punim kapacitetima.
No zona je ovisna o autocesti, pa se s nestrpljenjem očekuje dolazak Dalmatine do Novih sela.
Zasada su grubi radovi stigli do Malog Prologa gdje su u tijeku radovi za izgradnju čvorišta Mali Prolog (sjecište prvaca autoceste iz zaleđa Crvenog Grma (Vrgorca) i pravca iz Karamatića – Kobiljače
Mali Prolog – radovi s pogledom na polje Jezerac i magistralnu cestu Metković- Vrgorac
Radovi na autocesti u blizini graničnog prelaza Crveni Grm (vidi se postojeći granični prelaz)
Post je objavljen 11.02.2011. u 15:53 sati.