Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/skolabridza

Marketing

Minibridž

Da bismo mogli što prije početi igrati, privremeno ćemo preskočiti prvu fazu igre, licitaciju. Takva, malo pojednostavljena varijanta igre, zove se MINIBRIDŽ.
Pogledajmo sada pravila:

1. Igra se u četvero, par protiv para. Parovi su označeni pomoću strana svijeta, North-South i East-West. Partneri sjede jedan nasuprot drugome.
2. Jačina karata: As (najjači), Kralj, Dama, Dečko, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 (najslabija).
3. Igrač koji dijeli karte zove se DJELITELJ. Djelitelj miješa karte i zatim ih dijeli jednu po jednu, u smjeru kazaljke na satu počevši od igrača s lijeve strane. Taj isti igrač bit će djelitelj u sljedećoj partiji i tim redom svi ostali.
4. Svaki igrač zbraja HONERSKE POENE (Hp) u svom listu, računajući 4 Hp za svakog Asa, 3 Hp za svakog Kralja, 2 Hp za svaku Damu i po 1 Hp za svakog Dečka.
5. Svaki igrač, počevši od djelitelja, s lijeva na desno, glasno kaže koliko ima poena. Ako ukupan zbroj nije 40, pokušajte ponovo.
6. Par s većinom poena, izabrat će i igrati KONTRAKT. Jedan od njih postaje IZVOĐAČ, dok će drugi par u obrani nastojati srušiti kontrakt. Ako obje strane imaju po 20 poena, isti igrač ponovo miješa i dijeli karte.
7. Igrač na liniji izvođača s više poena postaje izvođač. Ako oba igrača imaju isti broj poena, izvođač je onaj koji je prvi bio na redu. Izvođačev partner stavlja karte na stol, a izvođač odabire kontrakt.
8. Primjer: South dijeli i ima 5 Hp, West ima 10 Hp, North ima 13 Hp i East ima 12 Hp. East-West imaju 22 Hp, pa su oni dobili kontrakt. East postaje izvođač. Da su East i West imali svaki po 11 Hp, tada bi West bio izvođač jer je prije Easta bio na redu.
9. Izvođačev partner naziva se STOL. “Stol” slaže po bojama svoje karte na stol, licem prema gore. Do kraja dijeljenja on dodaje karte isključivo po izvođačevom nalogu i nema pravo sugerirati ili pomagati partneru.
10. Izvođač odabire adutski ili bezadutski kontrakt. Ukoliko se ne igra manša, kontrakt je na visini jedan. Izabrana adutska boja premješta se na mrtvačevu desnu (izvođačeva lijeva strana) pored ostalih boja.
11. Obrambeni igrač s izvođačeve lijeve strane prvi izigrava. On ATAKIRA, a odigrana karta se zove ATAKA.
12. Karte, koje čine štih ne bacaju se na kup. Svaki igrač stavlja odigranu kartu ispred sebe i pošto je štih odigran, karte se okreću licem prema dolje. Svaki igrač slaže svoje odigrane karte redom, s lijeva na desno, na sljedeći način: osvojeni štih = OKOMITO (znak plusa), izgubljeni štih = VODORAVNO (znak minusa).
13. Igrač (ili mrtvac), koji je osvojio štih igra prvi u sljedećem štihu i tako sve do 13. štiha.
Način pisanja rezultata
1. Izvođačev cilj ovisi od njegove najave:
a) ako NIJE najavio manšu, njegov cilj je osvojiti 7 ili više štihova
b) ako je najavio manšu u NT-u, cilj mu je osvojiti 9 ili više štihova
c) ako je najavio manšu u hercu ili piku, cilj je 10 ili više štihova
d) ako je najavio manšu u trefu ili karonu, cilj je 11 ili više štihova
e) ako je najavio mali slam, cilj je 12 štihova
f) ako je najavio veliki slam cilj je osvojiti svih 13 štihova
2. Ako izvođač ne napravi svoj kontrakt, obrana upisuje po 50 poena za svaki štih manjka.
3. Ako izvođač ostvari svoj cilj, ne upisuje poene za prvih 6 štihova, već za sedmi, osmi i svaki daljnji dobiveni štih. Takav štih u bezadutskom kontraktu vrijedi 30 poena (osim sedmog štiha, koji vrijedi 40 poena), u herc ili pik kontraktu 30 poena, a u tref ili karo kontraktu 20 poena. Za napravljeni parcijalni kontrakt izvođač upisuje dodatnih 50 poena, za “dobru igru”.
4. Za napravljenu i izlicitiranu manšu izvođačeva strana upisuje dodatnu nagradu od 300 poena. Dodatne nagrade za napravljene i izlicitirane slamove su 500 za mali i 1000 za veliki slam.
5. Svako dijeljenje se računa zasebno. Igrači odlučuju koliko će trajati cjelokupna igra - određeni broj dijeljenja ili neko određeno vrijeme.


Post je objavljen 07.12.2011. u 08:11 sati.