New review: Britney Spears-'Hold it against me'

Recenzija jedne od najiščekivanijih pjesama ikada_Britney Spears-'Hold it against me'

_Ona je ikona koja može simbolizirati sve prečice na fiktivnom POP monitoru: vesela školarka kao alat za crtanje, efikasna biznismenka/milijunašica za poslovne programe, seksipilna plesačica omotana reptilom za mapu s neprimjerenim sadržajem, glupa plava striptizeta kao zabavni sadržaj, svakodnevna društvena kronika kao pristup internetu, skandalozna starleta kao uzbuna antivirusnog programa, ćelava luđakinja kao koš za smeće, majka s organiziranom poslugom i dadiljama za vaše dokumente, lijepa princeza za mapu s fotografijama, složeni medijski fenomen kao vaše računalo, rekordna pjevačica za glazbene datoteke te sveprisutno lice na samoj podlozi zaslona. Ovim smo htjeli ilustrirati dvanaest godina karijere najutjecajnije zvijezde prošloga desetljeća koju ćemo guglati, tipkati, klikati, skidati, slati, komati, lajkati, slušati… i dalje jer u ožujku izdaje svoj sedmi studijski album.

_Proteklog tjedna je vladala totalna zbrka i metež glede izlaska Britneyinog povratničkog singla, a sada konačno možemo odahnuti jer je pjesma opravdala sva očekivanja. Privučena pozornost je zajamčila pjesmi, već u prvom danu nakon izlaska, prvo mjesto na Itunes ljestvicama diljem svijeta (u čak sedamnaest država). Inicijalna potražnja se reflektira i na radio pa je 'Hold it against me' trenutno najizvođenija i najtraženija pjesma u USA.

A sad recenzija...BS-'HIAM'
|POP titan.|

_Britney Spears se ponovno prepustila u ruke Max Martina ('Baby one more time') i Dr. Lukea ('Circus'), ali ovoga puta im nije dala potpuno otvorene ruke, nego posebno zatražila podmukliji i eksperimentalniji zvuk od onoga kojeg produciraju za primjerice Katy Perry. Britanska underground scena je poslužila kao dobar izvor novih ideja pa su odatle uvezli elemente dubstepa (žanr elektronske plesne glazbe) u ovu pjesmu. Upravo nam se ti strani utjecaji najviše sviđaju te mislimo da je produkcija nadomjestila manjkavost vokala i ispraznost teksta.

INSTRUMENTAL
_Prezadovoljni smo instrumentalnom podlogom i elektronskom fuzijom dubstep, trance, rave i dr. stilova. Industrijsko pulsiranje određuje čitavu pjesmu, a kuckanje prestaje samo za vrijeme melodičnog refrena. Opsjednuti smo efektom na samom početku pjesme kada zamišljeni rotor (koji proizvodi te tupe udarce) skoro ispadne iz svog ležaja pa se motorična tonska matrica zaleluja.

VOKAL
_Britneyin glas je pun seksualnog ega koji je po svojoj prirodi energičan i prepoznatljivo erektira svaki stih. Požudne strofe su uvjerljivo otpjevane, ali u refrenu nam nedostaje glatke snage. Harmonija pripjeva je uspostavljena, no unatoč plauzibilnoj ugodi, mislimo da je to preambiciozno za Britney.

LYRICS
_Tekstualni sadržaj je najslabija karika 'Hold it against me'. Smišljen je na temelju neoriginalnog uleta pomoću kojeg ugroženi mladići pokušavaju osvojiti curu u polupijanom stanju-Ako ti kažem da imaš dobro tijelo, hoćeš li ga pritisnuti uz mene?/ hoćeš li mi to uzeti za zlo?
Sažetak TXT-a: Britney prvo zavodni dečka pogledom, zatim mu prilazi i šapuće komplimente na uho… Flert se nastavlja na plesnom podiju gdje ga Britney nestrpljivo požuruje, a on se vjerojatno slomi pod pritiskom.

BREAKDOWN aka the best part
_Nakon reprize refrena, mehanizam pjesme se glasno raspadne, zupčanici pucaju, a vijci frcaju…Bučnoj kataklizmi sistema je suprotstavljena Britneyina apodiktičnost i vedrina. Ona se neslomljivo zapitkuje, šalje puse, uzdiše i zahtijeva (na trenutke smo vraćeni u 2000.) dok se sve oko nje urušava. Nakon dramatičnog ponora, postupno se podiže bridge sa smirujućim melodijskim melemom koji balzamira ostatke kaosa i nježno nas dovodi do savršenog završetka krepkim refrenom.

_Sumnjali smo u sposobnost Max Martina i Dr. Lukea da naprave nešto više od komercijalnog hita. Drago nam je da su nas razuvjerili jer je 'Hold it against me' mračno deliktna te rizično delikatna, a istovremeno i zarazno delikatesna; pjesma koja svojom netipičnom strukturom i zvukom podiže standarde popularne elektronske plesne glazbe danas.
Ocjena:-5/5

Post je objavljen 07.01.2011. u 00:39 sati.