Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/polsat

Marketing

Pazite na boju automobila prilikom kupnje

Nije svejedno koju ćete boju odabrati za svog limenog ljubimca. Neke su više, a neke manje popularne. Poželite li ga nakon nekoliko godina korištenja prodati, lakše ćete to učiniti ponudite li vozilo čija je boja tražena.

Du Pont, tvrtka koja se između ostalog bavi proizvodnjom boja za automobile, izdala je svoj godišnji izvještaj o popularnosti boja za 2010. godinu. Kao i uvijek, vrlo je detaljan. Stoga vam iz njega donosimo samo najvažnije podatke.

Na svjetskoj razini najpopularnija boja automobila je i dalje srebrna, slijedi ju crna, dok je treća siva. U SAD-u prvo mjesto drži bijela, drugo crna, treće srebrna.

Na tržištu koje nas najviše zanima, Europi, crna boja je najpopularnija, slijedi ju siva, a potom srebrna. U listu normalno zastupljenih boja (onih kojima se boja više od pet posto automobila) uvrstile su se još redom bijela, plava, crvena i smeđa/bež boja.

Moglo bi se reći, dosadna statistika. No, u jednom ju je potrebno interpretirati. Naime, Du Pont izdaje podatke za sve prodane automobile, što uključuje i one prodane tvrtkama u flotama.

To znači da bi omjer za privatne automobile ipak bio drugačiji. Standardna boja flota je još uvijek srebrna, osim ako tvrtka ne obilježava automobile insignijama svog vizualnog identiteta.

Koliko god statistika bila dosadna, bitna za sve one koji razmišljaju o kupovini automobila, bilo novog, bilo rabljenog. Naime, kupovina automobila koji su nisu neke od ovih nekoliko boja mogla bi donijeti probleme kod daljnje prodaje.

Na primjer, zelenih automobila u Europi je tijekom ove godine prodano samo jedan posto. Jednostavno rečeno, ako kupite novi automobil zelene boje i za tri godine ga poželite prodati, od 100 potencijalnih kupaca samo će jedan biti zainteresiran za vaš automobil. Ostalih 99 podijelit će se među dominantnijim bojama.

Isto je i s žutom i ljubičastom, koje su isto na samo jedan posto automobila isporučenih tijekom ove godine na teritoriju Europe.

Osim općenito, na boju treba paziti i kod klasa. Dok je standardno da gradski automobili mogu biti crveni, limuzine više srednje i visoke klase to ne mogu biti. Odnosno, mogu, ali pitanje je koliko će ih lako njihovi vlasnici prodati.

Naravno, tu je i pitanje popularnosti. Popularna boja poput bijele za šest ili sedam godina možda neće biti toliko popularna, stoga će i auto takve boje možda biti teže prodati. Stoga se kod kupnje automobila ipak treba najviše držati prokušanih boja, koliko god dosadne bile.



Post je objavljen 22.12.2010. u 16:45 sati.