Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/marojevisic

Marketing

S brodićem na oceanskim valovima u Chopinovu fantaziju

Bruno Vlahek, skladatelj i pijanist, izveo je na klaviru, djela: Josepha Haydna Sonata u C – duru, Hob. XVI:50, Mauricea Ravela Une barque sur l'ocean iz ciklusa Miroirs, Frederica Chopina Poloneza fantazija u As – duru, opus 61 i Johannesa Brahmsa Treća sonata u f – molu opus pet, 25. studenog 2010. godine u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu.

Sonata u C – duru, Hob. XVI:50 nastala je zadnja u nizu između 1794. godine i 1795. godine. Glavna tema prvoga stavka javlja se u neharmoniziranom obliku i suhom staccatu. Početak druge grupe toga monotematskog stavka donose naglašene oktave u lijevoj ruci, dok desna ruka u šesnaestinkama uvodi nove glazbene ideje koje čine opsežnu provedbu. U reprizi je žustri početak druge grupe zamijenjen pasažom, a početna tema premiještena u unutarnji dio teksture.

Une barque sur l'ocean Ravel je posvetio skladatelju Paulu Sordesu, slikaru u čijoj su se kući subotom sastajali, a praizveo ga je Ricardo Vies 1906. godine. Stavak je glazbena asocijacija na brodić koji plovi oceanskim valovima. Lelujave melodije imitiraju pokrete oceanskih struja. Skladbu je Ravel instrumentirao i za orkestar.

Poloneza fantazija u As – duru, opus 61, dugi i improvizacijski uvod vodi do predstavljanja tematskog materijala poloneze, koji je podložan trajnim varijacijama. Dojam improvizacije ostvaren je složenim harmonijama i čestim modulacijama. Slijedi lirski introventirani Lento, koji započinje suzdržanom melodijom iznad bogate basovske dionice. Povratak plesnog karaktera poloneze donosi novi melodijsko-harmonijski materijal, a u reprizi su dvostruki trileri koji vode do djelomične reprize uvoda i osmišljenog prisjećanja na temu iz središnjeg dijela.

Treća sonata u f – molu opus pet prva tema je dramatična i herojska, a druga lirska, gotovo chopinovske mekoće nekog Nocturna. Tematski motiv u ritmu triola, koji se trajno ponovno vraća, asocira na Beethovenovu Petu simfoniju. Središnji Sherzo neka je vrsta „đavoljeg valcera“, s mirnim sredšnjim dijelom i lirskim pasažama osobite gustoće. Finale je opsežni rondo s galopirajućim ritmovima i himničkom temom snažne kontrapunktske teksture u Codi, koja se razvija u ubrzavajućem tempu i dovodi do grandioznog završetka skladbe u F – duru.



Uploaded with ImageShack.us

Post je objavljen 28.11.2010. u 10:53 sati.