Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/katolink

Marketing

PRVA NEDJELJA DOŠAŠĆA ILI ADVENTA god. A




1. Čitanje: Iz 2,1-5
Psalam 122, 1-2. 3-4a. 8-9
2. Čitanje: Rim 13, 11-14
Evanđelje Mt 24, 37-44


Pred nama su četiri nedjelje adventa ili došašća. Vrijeme ispunjeno tihom radošću iščekivanja blagdana utjelovljenja Sina Božjega koji nam donosi Radosnu vijest da smo po krsnom otajstvu pribrojeni bogosinstvu. Ta adventska 'tiha radost' utkana je u liturgijska čitanja i budi nadu, podiže vjernički optimizam.
Izaijina 'Gora doma Gospodnjeg' za kršćane je Crkva koja putuje prema novom Jeruzalemu, Crkvi proslavljenoj; koja je očišćena krvlju Jaganjčevom.
Stoga nas Pavao poziva da 'odložimo djela tame i da se zaodjenemo oružjem svjetlosti.' To je poziv na borbu protiv zla, za koju nam treba obraćenje.
U tijeku su adventske ispovijedi, prilika da odložimo 'djela tame' i započnemo novi život u svjetlu milosti. Zahvaljujući Božjoj dobroti, uvijek možemo početi iznova.
Svjetlost i tama snažni su simboli koji se koriste za Dobro i Zlo - milost i grijeh. 'Zaodjenuti se svjetlom' u Pavlovoj teologiji znači potpuno pripadati Bogu. Pa ako i pogriješimo ne gubimo s vida izvor svjetla koji je sam Gospodin. Vrijeme u kojem živimo sve više tone u neopoganstvo, tako da je Pavao vrlo suvremen dok poziva na budnost: ''vrijeme je da se oda sna prenemo..'' Danas se puno govori o tzv. duhovnosti koja nema nikakve veze s kršćanstvom. Ta neopoganska ''duhovnost'' Novog doba pokušaj je prodrijeti u svijet božanskog da bi se zadobilo zdravlje, sreća i dugovječnost, neovisno kako živimo. Tu nije riječ o Bogu našem Ocu, koji nam nudi spasenje i sinovstvo u svjetlu njegove milosti. Jednako kao nekad u starom poganstvu i današnje neopoganstvo ne poznaje biblijskog Boga i Oca kojemu je stalo do čovjeka i stoga ga uvodi u milosni život u kojemu nema niti trunke Tame, za razliku tzv. 'novodobne duhovnosti' u kojoj su ti odnosi zamućeni svojevrsnim dualizmom, pa ako se direktno ne govori o Zlu kao počelu s božanskim predznakom, nema jasne predodžbe o vjerničkom životu i odricanju od grijeha.
Takvi utjecaji nagrizaju i pojam crkvenosti kod mnogih kršćana. U isto vrijeme dok žive kao pogani oni trče za raznim objavama i iscjeliteljima tražeći ozdravljenje i utjehu za svoje boljke, više se pouzdajući u kojekakve amajlije koje nosa na rukama ili kamenje koje skupljaju po mjestima takozvanog ukazanja nego u vjerničku praksu koja je utemeljena na euharistiji i cjelokupnom kršćanskom životu, koji, usput rečeno, ne traži samo zdravlje i sreću nego prihvaća žrtvu i trpljenje kao spasonosni lijek protiv zla i utjecaja Tame, kako bismo živjeli u milosnom svjetlu Božje ljubavi i zajedništva. Amen.


Molitva vjernika

Uputimo svoje molitve Kristu Gospodinu kako bismo bili budni i pripravni na njegov dolazak.

1. Okrijepi Crkvu svoju Duhom Svetim da bude svim ljudima znak tvoje blizine. – Molimo te.
2. Za sve koji su kršteni u tvoje Ime; da ne zaborave milost koju si im dao već da budno iščekuju tvoj slavni dolazak. – Molimo te.
3. Za sve koje su snašle razne nevolje ili strahuju pred budućnošću ; ogrij im srca toplinom svoje riječi kako bi u tebi prepoznali Spasitelja i Otkupitelja. – Molimo te.
4. Za nas koji danas započinjemo vrijeme priprave za tvoj dolazak; blagoslovi naše putove k tebi svetim blagoslovom da ti radosna srca služimo. – Molimo te.
5. Za one koji su se ispovijedili; da ostanu vijerni obečanju i obračenju. – Molimo te.
6. Ispuni naša srca tihom adventskom radošći i iščekivanjem tvoga dolaska. – Molimo te.
7. Za našu pokojnu braću i sestre da ugledaju tvoje lice u vječnosti. – Molimo te.

Gospodine Isuse Kriste, nadahni nas da ti idemo u susret pravednim životom te zavrijedimo biti dostojni dionici vječnoga života. Koji živiš i kraljuješ u vijeke vjekova. Amen.






Post je objavljen 26.11.2010. u 09:21 sati.