Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/geoterma

Marketing

Zašto blog ?

Ne znam koji su motivi ostalih ljudi koji pokreću blogove o gradnji? Pokušati ću objasniti svoje. Na samom začetku ideje o gradnji nakon puno analiziranja ,pozicije ,cijene, osnovnih arhitektonskih postavki itd. jedna od važnih odrednica je bila da stanovanje u poznim godinama života ,u mirovini ne smije biti skupo, a kod obiteljske kuće uz troškove održavanja skupo može biti grijanje i hlađenje ako bude potrebno. To je bilo polazište za odabir koncepcije štedljive kuće -znači niski gubici energije i jeftini -efikasni energent.Pred pet šest godina godina započeo sam sa izučavanjem svih mogućih izvora iz kojih su mi bili dostupni podaci o toplinskim pumpa i svakim danom sam bio uvjereniji da je upravo to pravi izbor. Jako me rastužila činjenica da u to doba , a ma baš nitko , u Hrvatskoj nije znao ništa o tom načinu grijanja. Pomalo sam bio čak i na neki način ljubomoran na Skandinavce i Švicarce gdje 60-70% objekata novogradnje koristi ovaj sustav grijanja, pa čak i Slovenci daju poticaj od 100eura po instaliranom kilovatu toplinske pumpe ŠTO BI ZA PROSJEČNU OBITELJSKU KUĆU KAO ŠTO JE MOJA IZNOSILO OD 1000-1500 EURA. U Njemačkoj se na toplinske pumpe instalira posebno brojilo te se energija potrošena na rad toplinske pumpe obračunava po 50% nižoj tarifi.
Sada više nisam bio ljubomoran na naprednu tehnologiju nego tužan zog naše gluposti i zaostalosti. Ljudi u vladama tih zemalja to ne rade zbog financijske podrške određenoj grani industrije iako i to nije za zanemariti nego zbog ljubavi prema svojoj zemlji - povećanjem energetske neovisnosti i ekoloških razloga ( ucijene cjenom uvoznih energenata u zimskom periodu kada je stanovnitvo najizloženije)
Kako naša zemlja na žalost tradicionalno ima tehnički nepismene vlade možda im ovakovi primjeri mogu dati podršku i primjer što treba poticati .Zato mi je namjera napraviti detaljnu ekonomsku analizu postignute potrošnje energije i njezine cijene koštanja u jednoj suvremenoj obiteljskoj kući te to prezentirati zainteresiranima i pokušati zainteresirati ljude koji odlučuju o poticajima. Ako i ne uspijem u naumu svakako ću se jeftino grijati i pokušati zainteresirat što veći broj ljudi bez ikakvog osobnog interesa.


Post je objavljen 17.11.2010. u 23:26 sati.