Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zs69

Venezia - memories

Venezia

Kao što sam napisao u ranijem postu, na put smo krenuli autobusom. Put do granice je brzo prošao, a tamo standardno izlaženje iz autobusa i ulazak u EU pješice. Bilo kakva usporedba o osobnom ulazu u EU na najstariji način (hodom) i brzini pristupa Lijepe Naše je potpuno slučajan, kao i većina događaja u našem dijelu svemira.

Put kroz Sloveniju prolazi brzo, ako zbog ničeg drugoga, a onda zbog spavanja. Naravno, autoput kroz Sloveniju je potpuno dobar i ovdje se nije skrivala nikakva kritika.

Budim se na velikom parkiralištu u Veneciji. Došli smo ranije nego što smo očekivali, pa je bilo vremena za lagano razbuđivanje i zajutrak.

Venezia

Odlazimo na pristanište lokalnih tramvaja, odnosno brodica koje imaju tu ulogu. Prijevoz tim venecijskim tramvajem nas je kostao 9 EUR per capita (po glavi). Udobnost je na razini zagrebačkih tramvaja, dok veselo poskakuju Ilicom ili Maksimirskom. To je i moj prvi susret s Venecijom. S radošću gledam zgrade, koje još uvijek skrivaju nekadašnju ljepotu i sjaj. Neke zgrade imaju istu fasadu koju su imale i prije par stotina godina, što me neodoljivo podsjeća na rodni mi Zagreb i odmah mi je i Venecija bliža srcu.

Za razliku od Zagreba, kanali se ne skrivaju ispod asfalta, nego otvoreno dišu pod sivim jutarnjim nebom. Razmišljam kako za razliku od drugih gradova, gdje stanovnici idu na jutarnje trčanje, ovdje mogu imati jutarnje plivanje. Barke, čamci i gondole su parkirane ispred kuća, kao automobili ispred naših kuća.

U centru su zgrade obnovljene i prikazane u sjaju koje su imale za vrijeme republike. "Lav na Red Bullu" se kočoperi s pročelja mnogih zgrada. Isti lav zna biti iznad vrata hrvatskih primorskih gradića. Veza Venecije, Istre i Dalmacije je snažna i vidljiva. Postoje kuće (škole) na kojima se spominje riječ Dalmatia.

Venezia

Tijekom utrke sam vidio mnoga lijepa mjesta i mostove, no nisam uživao u ljepoti i divio se svakom detalju. Tada sam skupljao dojmove. Pravo turističko razgledavanje je počelo nakon utrke, u laganom hodu prema kraju grada gdje smo mogli prijeći na obalu. Posjetili smo trg Sv. Marka, Duždevu palaču, Ponte di Rialto, te prošli kroz mnogobrojne druge bezimene (imali smo orijentacijsku kartu bez naziva) ulice i mostove.

Grad je lijep i interesantan. Poseban na svoj način. Preporučujem da ga posjetite, ali da izbjegnete karneval i gužve. Također ponesite cugu i hranu, jer su cijene "sky high". Navodno pivo košta 7 EUR.
Na obalu smo se vratili s nekakvim nadzemnim vlakom koji smo platili 1 EUR po glavi. Tek toliko za usporedbu s vodenim tramvajem.

Pozdrav iz Venecije,
Žohar

Post je objavljen 15.11.2010. u 23:56 sati.