New reviews!

Mala digresija, samo da napomenemo kako je Taylor Swift prodala preko milijun primjeraka novog CD-a 'Speak now' u prvome tjednu što ženskom izvođaču nije uspjelo još od 2000., kudos!

Nove recenzije: Mariah Carey-'Oh santa', Cheryl Cole-'The flood', Ricky Martin & Joss Stone-'The best thing about me is you' &
Far East Movement, The Cataracs & Dev-'Like a G6'

Mariah Carey-'Oh santa'
| Prštava božićna želja za čije ispunjenje nisu potrebni sjajni papir i mašnice.|
_Novi album 'Merry christmas II you' je u prodaji, a ova pjesma je prvi single s njega. Prije šesnaest godina Mariah je izdala svoj prvi božićni album 'Merry Christmas' na kojem se našao i klasik 'All I want for Christmas is you' ( 'Oh santa' će vam se svidjeti samo ako ih ne uspoređujete).

_Mariah udiše blagdanski duh pjesmi nizom božićnih detalja (američke tradicije) i nasmijanim vokalom, a previđa bogoštovanje. Kako je Isus zamijenjen djedom mrazom, a relikvije postale Rudolf i patuljci, termin 'božićna pjesma' označava ljubav. Mariahino pismo djedu božićnjaku se tako ne sastoji od duge liste željenih darova, nego ga moli da joj kroz dimnjak spusti dečka u bijeloj badnjoj noći. Duševna pobuda je nadglasala sve materijalne potrebe i dometnula toplu konotaciju sezonskoj komercijali.
U vrijeme godine koje ne poznaje minimalizam (pa kićaste dekoracije obgrle boravak ljudi, raznobojne žarulje privlače pogled na monumentalne fasade, obilne delicije golicaju nepce, a borovina, kolačići i cimet ispune nosnice), osjetilo sluha glazbenu neumjerenost akceptira kao primjerenu raskoš (što su tvorci pjesme uzeli u obzir). Kako se ne može otići u krajnost- instrumental je obogaćen zvončićima; backvokali navijački kliču, a Mariah sve vokalno ukrašava. Svjetlucave čestice jedino iščezavaju u refrenu jer ga tvori samo jedan stih.
Sažetak TXT-a: Podnožje zlatnog drvca može ostati prazno ako joj djedica, za Božić, podari voljenoga (Mariah mu uzvraća mlijekom i kolačićima koji ga možda ne dočekaju, :P.).
_Velika je vjerojatnost da će 'Oh santa' postati najpopularnija nova božićna pjesma ove godine (te se periodički pojavljivati u radijskom eteru i narednih godina) jer ugodni vokal u njoj opisuje narodno veselje, zimsku slikovnicu i slatku požudu, a glazba dočarava toplinu crkvenog druženja, piruete klizačkih natjecanja te štropot drvenih saonica na neutabanom snijegu.
Ocjena:4-/5

Cheryl Cole-'The flood'
| Hidrofilna akustika.|
_Cherylin novi album 'Messy little raindrops' nas je razočarao (dosadan kao neprestana kiša), no na njemu se našla jedna hvalevrijedna pjesma 'The flood' koja je izabrana za drugi single.

_Kristalno čista smisao pretočena u niz tekućih metafora koje drže vodu pitke balade. Pjesma ugodno teče od izvora s gitarama i fragilnim glasom do svog ušća u pamtljivom refrenu. Jedino meandriranje, tog glatkog toka, izaziva Cherylin vokal koji je poput vode, bez boje, okusa i mirisa Također se čini kako bi samo još jedan stih, s vodom u prenesenom značenju, skrivio poniranje pjesme zbog prekomjerne kondenzacije suznačne vlage. Srećom, to se nije dogodilo pa mističnost misli vodilje nije skroz isparila. Još nam je krivo što se zbog Cherylinih ograničenja, nije zapravo dočarala poplava, nego se glasovna tekućica zadržala u svom koritu, možda čak i presušila u trenutku kada se trebala izliti za vrhunac pjesme.
Sažetak TXT-a: Naviranje plime ljubavi koja vas uguši ili iskapi u sustavu natapanja…
Svjetioničar (ona) prouzrokuje krah veze, a potom nudi utočište brodolomcu (on).
_Lijepa melodija, lyrics i produkcija bi, da nema glasovnih brana/nasipa, potekli kao nezaustavljiva bujica.
Ocjena:3+/5

|Klub sretnih alkoholičara.|
_Prvo da razjasnimo tko je tko u okupljenom društvu. Far East Movement je grupa od četiri člana koja su doslovno s dalekog istoka (jedan Kinez, dva Japanca, jedan Filipinac). The Cataracs je američki duo zaslužan za produkciju pjesme, a Dev ženski vokal ovog sedmerca bez kormilara. Pjesmu možete naći na albumu 'Free Wired'.

_'Like G6' je onaj tip pjesme koji vam momentalno privuče pažnju. Jak ritam uzbuđuje tijelo, a raznoliki vokali održavaju energiju iskreno preporučujući alkoholiziranje. Electro hop je službeni naziv ovoga žanra, pogađate i zašto. Stvar nas podsjeća na 'Boom boom pow', ali to više zbog robotske frakcije, nego imitiranja. S čašicom previše ćete ispiti i melodiju koja će vas kasnije mučiti poput mamurluka. Značenje pjesme nismo odmah pohvatali jer smo G6 asocirali s G8, a tek kasnije izguglali da se radi o privatnom avionu, odnosno simbolu jet set-a.
Sažetak TXT: U alkoholu je spas.
_Glazba skinuta s fliper automata, a tekst pisan u vinskom podrumu; misija 'dobar provod' izvršena.
Ocjena:3+/5

Ricky Martin & Joss Stone-'The best thing about me is you'
| Paradigma utopije.|
_O Rickyevom privatnom životu (gay, blizanci) znate sve, a sada je red da se koncentrirate na njegovu glazbenu karijeru jer je pripremio novi album za sljedeću godinu. Vodeći single je ljubavni duet sa ženskom osobom što nam je malo deplasirano, ali što je, tu je.

_Patetičan naslov -'Najbolja stvar o meni si ti' potvrđuje izreku 'nomen est omen'. Rickya su blizanci smekšali do neprepoznatljivosti. Nekad seks simbol i zabavljač, sada pjeva impotentne radosnice. No nije samo pjevač 'Livin' la vida loca-e' iznevjerio izborom pjesme, nego i bolja polovica ovoga dueta. Joss Stone bi potpuno izostavila svoju autentičnost da nije njenog prepoznatljivog glasa. Ona je ovdje u deficitu jer joj je glazba od zanimljivog soula, bluesa skotrljana do nezanimljivog pop-a (a Ricky baš i ne može glazbeno nazadovati pošto je poznat po bezumnim hitovima). Kolaboracija je neuspjela i zbog nemogućnosti uspostavljanja potrebne kemijske spone između dvoje pjevača koji se vokalno, spolno i stilski ne privlače.
Sažetak TXT-a: Iskoristi dan, optimizmom otjeraj nevolje, ljubi i nadaj se najboljem…
_Ljetni instrumental i stihovi o nepomućenoj sreći te bezbrižnom životu su pokušaj stvaranja opuštene atmosfere koja je zapravo ispala neprirodno idilična.
Nakon izlaska iz ormara, Ricky se više ne može oslanjati na svoj eksterijer pa bolje da energiju ne troši u teretani nego joj dozvoli da se po zakonu očuvanja pretvori u nešto kreativno.