Čemu nefinanciranje obrazovanja (talijanski slučaj)
Talijanska vlada želi provesti neke "reforme" u vezi javne štednje i zato je tu uključeno obrazovanje koje je ocjenjeno kao preskupo. Silvio Berlusconi preko svoje ministrice Mariestelle Gelmini, iz Ministero dell'Istruzione, Universita e Ricerca, koja je došla na funkciju po podobnosti i poslušnosti (poznato?) želi pod škuzom smanjenja državne potrošnje ispiliti baš one grane koje su neizmjerno važne građanima (kao i zdravstvo uostalom) u promicanju i održavanju njihovih prava koji generiraju dovoljnju kritičnu masu koja omogučuje neka građanska prava bez kojih se ne može a da ne naslućujemo opasnost od stvaranja totalitarne države koja svojim građanima želi ukidati pravo na informiranje i pravo na formiranje mišljenja vlastitom glavom.
Prošlih godina dok sam još pohađao nastavu svjedočio sam raznim akcijama u kojima fakulteti žele objasniti građanima da ne mlate praznu slamu što preko nastave na trgu ( i pozivom građana da prisutstvuju na svakidašnjoj nastavi na faksu bez obaveze da se mora biti upisani) što preko praktičnih dokazivanja čemu su sve pridonjela istraživanja koje se financiraju iz državne kase.
Običan čovjek, naravno, želi vidjeti praktični, opipljivi dio iza kojeg se krije toliko teoriziranja koje je mrsko "pragmatičnim" ljudima.. i zato je filozofija uvijek na meti (možemo ju nazvati Sofoklovom predrasudom).
Ovoga puta međutim u Italiji je na meti srednjoškolko i sveučilišno obrazovanje u cjelini protiv kojeg su se podigli moje kolege studenti jer shvaćaju da smanjivanje iznosa za znanje znači smanjivanje i konzekventno otpuštanje profesora i podmetanje noge znanju kao takvom.
Prošle godine sam se osvjedočio paljevinskim mjerama na djelu i tako smo učili u sveučilišnoj knjižnici bez grijanja jer je faks počeo štedjeti da se ne bi zakinulo zacrtano funkcioniranje faksa.
Preveo sam tekst Rektorice Cristiane Compagno koji možet naći na ovom linku.
Alarm Sveučilišta u Udinama
Sveučilište u Udinama energično prijavljuje proput od strane Vlade za jednom prioritetnom lokalizacijom za neophodnim resursama za održavanje i valoziraciju sveučilišnog sistema.
U čvrstom uvjerenju da svaka reforma mora biti popračena sigurnošću u resurse, Sveučilište u Udinama apelira parlamentarnim snagama te lokalnim i nacionalnim političko-istitucionalnim akterima da se pitanje sveučilišta, istraživanja i visokog obrazovanja stavi među prioritete političke agende kao bi dali zemlji perspektivu razvoja i rasta.
Sveuličište u Udinama intezivno radi, sa odlučnošću, savjesno i sa žrtvom zadanom jednim kroničnim podfinanciranjem, koje je priznalo i samo Ministarstvo, kako bi afirmiralo principe kvalitete, merituma, racionalno upravljanje i optimizaciju resursa za priuštiti visoke nivoe formacije obrazovanja i za održavanje visokih internacionlih standarda istraživanja. U ovom procesu kvalifikacije Sveučilišta naših 294 istraživača obavljaju nezamjenjivu ulogu.
Takav virtuozni put ne smije biti prekinut kašnjenjem i ozbiljnim nečinjenjem političkog sistema protiv Sveučilišta.
Sveučilište u Furlaniji, sa velikim osjećajem za društvenom i istitucionalnom odgovornošću, u poštovanju prema pravu za studiranjem, u poštivanju studenata i njihovih familija, garantirat će sveučilišnu nastavu ali će napraviti mobilitaciju sveučilišne populacije od 20 000 ljudi kako bi dovelo Društvo do spoznanje o ozbiljnom problemu održavanja i napretka talijanskih sveučilišta
Cristiana Compagno
Rettore dell’Universita di Udine
Nije li simptomatično da je reagirala rektorica (vjerujem u dogovoru sa ostalim sveučilištima u državi)? Kod nas reagiraju rektori protiv studenata kada ovi prosvjeduju za vlastita prava.
Ako netko poznaje talijanski i želi se bolje informirati sa problematikom ostavljam ovdje link na powerpoint dokumentu gdje je u 78 stranica sve lijepo argumentirano.
Slični se slučaj desio u Engleskoj gdje su na jednom renomiranom sveučilištu odlučili kako je Filozofski fakultet preskup.
Situaciju kod nas treba podrobnije objašnjavati gdje je Zemlja znanja samo jedna skupa a loše osmišljena reklama u kojem dvoje studenata jedan naslonjen na drugoga sa naočala i lap topovima na koljenima nešto tipkaju na travnjaku. Očito je to pojam znanja kod nas, kao što mislimo da je znanstvenih osoba sa bijelom kutom.
Nadam se da se nitko ne raduje što je susjedu crkla krava jer po principu spojenih posuda i poznavajući naše političare, koji vole kopirati inteligentna rješenja sa zapada, identična stvar se dešava i kod nas. Znanje samo u bomabastičnim parolama.. a u sadržaju?
Ljudi moji ovo je jedna te ista igra kako bi nam se ukinulo razmišljanje radi daljnjeg kresanja socijalnih i ljudskih prava kako jednog dana niti ne budemo mogli biti svjesni da smo samo roblje.
I onda kada iracionalni ljudi sa one strane budu progurali svoje nebulozne iredentističke težnje na našu obalu (na primjer) a onda ćemo se zapitati kako je do svega toga došlo?
A pitam se ja moramo li baš doći do tog stadija i ponoviti gluposti iz prošlosti?
Digresija: Mišljenja sam da bi se zdravstvo i obrazovanje trebali zaštiti ustavom pa ta dva prevažna pitanja ne bi bili na tapeti radi različitih političih akrobacija trenutne stranke na vlasti (ako takvo što se može reći za nas pošto je na vlasti uvijek jedna te ista stranka sa svojim satelitima).