Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/raftmania

Marketing

Kako plivati u divljim vodama...

Većina ljudi koji su ikada bili blizu divljih voda znaju ili su čuli za „divljevodaški položaj“. Plutamo na vodi, guza gore, noge ispružene, ruke lagano raširene. Noge dok plivate kroz divlje vode nikada ne spuštate na dno kako biste izbjegli mogućnost da vam se iste zaglave između stijena. Divljevodaški položaj je defanzivni stil plivanja i ponašanja na divljim vodama, no nije i jedina mogućnost koja je pred vama.

Plivanje kroz divlje vode ima nekoliko stilova i svaki refter, kayakaš, kanuist ili slučajni turist bi ih trebao znati.

Za početak – defanzivno plivanje



Kao što smo već rekli prvo što morate učiniti kada se nađete u zapjenjenim, divljim vodama morate leći na leđa, noge ispružiti nizvodno, na površini vode. Tako plutajući u defanzivnom položaju možete dobro zaštićeni udahnuti i procijeniti gdje ste i što se nalazi ispred vas.

Tijelo držite okomito na tok rijeke kako biste se mogli odgurnuti od stijena.

Dok ste u glavnom, dinamičnom toku rijeke uvijek držite noge na površini. Ukoliko ih spustite izlažete se riziku da vam se one zaglave između stijena (foot etrapment). To ne želite da vam se dogodite jer ćete se naći u smrtnoj opasnosti. Voda će vas gurnuti naprijed te postoji mogućnost da vam se glava nađe ispod iste.

Čak se i iskusni divljevodaši nošeni umorom, gladi, zimom ili strahom mogu dovesti u ovu potencijalno opasnu situaciju.

Dakle plivajte pravilno u divljevodaškom pložaju sve dok rijeka nije dovoljno plitka, mirna ili ste dovoljno zaštićeni da bi mogli spustiti noge.

Kada ste se stabilizirali u ovom položaju i evaluirali što se nalazi pred vama vrijeme je da krenete u dalje akcije. Ukoliko primijetite opasnosti (kamen, drvo ili nešto slično) koje trebate izbjeći možete sa rukama „veslati“ uzvodno i prilagoditi kut svoga tijela na tok i izbjeći iste. Isto tako možete doveslati do obale, eddy-a, čamca ili nekog drugog sigurnog mjesta. Cijelo vrijeme gledajte kroz svoje noge i budite fokusirani na moguće opasnosti .

Agresivno plivanje

Ukoliko se nađete u situaciji kada vam treba više snage, prebacite se na agresivno plivanje. Okrenite se na trbuh i koristite „kraul“ tehniku plivanja. Ova tehnika zahtjeva puno snage i pogodna za kreče, eksplozivne dionice koje trebate savladati u kratkom ruku. Ukoliko se odlučite za takozvani ženski stil plivanja ili prsni zamah poboljšati će te vidljivost i manje se umarati ali ćete zato znatno sporije napredovati.

Plivanje može iscrpiti i biti ćete sami sebi zahvalni na teretani, trčanju i ostalim pripremama. No pazite da se previše ne iscrpite. Možda će vam kasnije trebati snaga. Kraul tehnika plivanja posebno je pogodna za duboke rijeke, velikog volumena. Ako primijetite mjesto gdje želite doći, zaplivajte iz sve snage..

Specijalne tehnike plivanja u divljim vodama

Prevrtanje preko linije eddie-a

Kada ste ugledali edde-e i želite uplivati u njega a on ima snažnu liniju (prostor između eddi-a i toka) najlakši način je da se jednostavno „prevrnete“ u isti. Doplivate do linije, i bacite se preko nje. Nema jednostavnijeg načina za uči u eddie, posebno ako ima jaku liniju koja vas želi vratiti u glavni tok.

Nemojte propustiti najjednostavnije rješenje, zgrabite stijenu

Ukoliko je struja rijeke jaka možda nećete tako lako doplivati do obale ili u eddy. Ukoliko primijetite stijenu koja izgleda dovoljno prijateljski nemojte propustiti šansu. Ulovite se za nju svom snagom. Možda si uštedite dugotrajno i potencijalno opasno plivanje.

Cjediljke (straineri)

Straineri ili cjediljke su pojava da je tok rijeke pred nama zapriječen npr. Drvom i da voda dijelom ide preko njega i dijelom ispod. Ne smijemo si dozvoliti da nas tok donese u divljevodaškom položaju jer nas voda koja nam udara u leđa može „prikucati“ za zapreku. Isto tako si ne smijemo dozvoliti da uronimo ispod strainera jer ne znamo kako je isti zapriječen. Rješenje je ukoliko nas tok nosi prema cjediljki da se prebacimo na prsa, pred samom zaprekom snažno zaplivamo, uhvatimo se rukama za istu, izdignemo preko nje i spašeni smo. Dakle na strainere idemo glavom naprijed :-)

Vertikalni padovi

Vertikalni padovi, slapovi imaju jedinstvenu tehniku za prelaženje. Jednostavno se sklupčate u loptu. Tako ćete spriječiti da vam se noga zaglavi ili da vas uhvati stoper od slapa. Ovu tehniku primjenjujemo na padove od pola metra na više.

Plivanje u rupama

Plivanje u rupama je luda zabava, naravno, ukoliko smo odabrali pravu rupu. Ukoliko smo pogriješili ili nas je voda kao plivača uvukla, vrijeme provedeno u istoj moglo bi biti nezaboravno u negativnom smislu. Ukoliko shvatite da vas je neka neljubazna rupa ulovila u svoj zagrljaj poanta nije plivanje prema površini vode. Mijenjajte svoj položaj i nadajte se da će vas rupa ispljunuti. Niste uspjeli?? Pokušajte agresivno plivati prema rubovima rupe, tamo je ista najslabija. I to nije upalilo. Zaplivajte uzvodno i nadajte se da će vas uloviti tok koji prolazi ispod rupe. Sklupčajte se.

Plivanje u jako divljim vodama - poplave.

Najbolja i najsigurnija tehnika je izbjeći pod svaku cijenu plivanje u dugim, divljim dijelovima rijeke prepunim strainera, poplavljenih obala. No ukoliko se nađete u takvoj rijeci i primijetite put prema sigurnosti plivajte i ponašajte se super agresivno. U suprotnom promatrajte okolinu, izbjegavajte veće opasnosti i čuvajte snagu za superagresivno plivanje. Ne zaboravite da su takve vode u pravilu hladne stoga pazite na znakove hiportermije. Ukoliko je vaš čamac prevrnut u blizini nije nužno da ga se držite. Promatrajte obale kako bi na vrijeme primijetili potencijalne pomagače koji će vam vjerojatno trebati.

SAŽETAK

Za plivanje po divljim vodama trebate znati nekoliko osnovnih stvari. Leđni zamah za upravljanje i sporo izvlačenje uz korištenje divljevodaškog položaja. Prsno ili kraul za agresivno plivanje u dubokoj vodi i specijalna tehnika izvrtanja za lovljenje eddy-a sa jakim linijama. Trebate znati kako proći strainer i slap te kako se rješiti zagrljaja rupe ili role. Problem sa svim tim je što rijetko treba. A kada zatreba nema više vremena za instrukcije. Stoga prije odlaska na divlje vode budite sigurni da vladate svim potrebnim znanjima.

VAŽNO:

Nikada ne znate kada ćete se nači u hladnoj i zapjenjenoj vodi. Hipotermija je realna opasnost. Također tu je i mogučnost ozljeđivanja. Od prve opasnosti štiti vas kvalitetna odjeća (neopren) a od druge sigurnosni pojas i kaciga. Nikada nemojte ići na divlje vode ako nemate kvalitetnu opremu.

www.rafting.com.hr

Post je objavljen 15.10.2010. u 19:22 sati.