Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/procitano

Marketing

55 najvažnijih

Ron Clark
Izdavač: Algoritam

Pravilo 1
Kada odgovaraš na pitanje odrasle osobe, moraš odgovoriti sa Da gospođo ili Ne gospodine. Samo kimanje glavom ili bilo koji drugi način davanja potvrdnog ili niječnog odgovora nije prihvatljiv.

Pravilo 2
Uspostavite kontakt pogledom. Kada s nekim razgovarate, gledajte ga čitavo vrijeme u oči. Ako netko nešto prokomentira, okrenite se prema toj osobi.

Pravilo 3
Ako netko u razredu pobijedi u nekoj igri ili učini nešto dobro, čestitat ćemo mu. Pljesak treba trajati bar tri sekunde neprekidno, a pljeskati treba čitavim dlanovima na način da se dobije odgovarajuća jačina pljeska.

Postoji li itko tko ne voli da mu čestitaju kada nešto dobro učini? Dakako da ne postoji, svi mi volimo da nam se čestita. Pa, mi ćemo ove godine biti jedna obitelj, a obitelj se drži skupa, podupire međusobno i čestita si uzajamno na uspjehu. To je atmosfera koju ćemo imati u ovom razredu i stoga, ako netko bude dobar u nečemu, dajte mu to do znanja. Možete jednostavno reći toj osobi: bravo ili joj zapljeskati. Nije važno kako to činite, važno je samo da se potrudite pokazati da cijenite dobro obavljen posao.

Priznanje koje dolazi od učitelja uvijek se cijeni, ali pohvala od vlastitih kolega može imati mnogo veći utjecaj.

Pravilo 4
Za vrijeme rasprave, poštuj komentare, mišljenja i ideje drugih učenika. Kada je moguće, iznesi tvrdnje poput: Slažem se s Johnom i također mislim da... ili Ne slažem se sa Sarom. Ona je iznijela dobru tvrdnju, ali mislim da... ili Mislim da je Victorovo zapažanje izvrsno i navelo me da shvatim...

Prva stvar koju kažem svojim učenicima jest da nikada nećemo nekoga ismijavati ili podrugljivo se smijati nečijim komentarima. Svaka osoba u razredu ima nešto što može doprinijeti i da bi razred bio najbolji što može, trebamo čuti mišljenje i ideje svih. Kažem im da je u redu ne slagati se s nečim i da je samo ljudski ne slagati se sa svakim oko svega. Međutim, naglašavam im da postoji ispravan i neispravan način na koji iznosimo svoje osjećaje. Svi smo mi različiti, s različitim talentima, različitim iskustvima i na različitim putevima. Ne postoji način na koji bismo mogli znati što sve određuje ideje našeg susjeda. Stoga jednostavno trebamo cijeniti izjave drugih, ne gledajući ih s visoka niti tako da se osjećaju kao da njihov način razmišljanja nije dobar.

Ja mogu neprestano ponavljati koliko cijenim nešto što su rekli ili što su dali vrlo pametan komentar, ali kada se njihov kolega okrene i kaže: Bravo, to je bila sjajna ideja. Nisam se toga sjeti, nema riječi kojima bi se izrazilo koliko to vrijedi za samopoštovanje tog djeteta.

Stvaranje atmosfere u kojoj svatko svakomu pruža potporu i cijeni misli i sposobnosti drugih jako je važno u razredu ili u bilo kojoj drugoj skupini ljudi koji pokušavaju zajedno raditi.

Pravilo 5
Ako pobijediš ili u nečemu ostvariš dobar rezultat, ne hvalise. Ako gubiš, ne pokazuj ljutnju. Umjesto toga, reci nešto poput: Doista sam uživao u ovom natjecanju i unaprijed se radujem ponovnoj igri s tobom, ili Dobra igra, ili uopće ništa nemoj reći. Iskazivanje ljutnje ili sarkazma, kao što je: Tako i tako se nisam dovoljno trudio, nisi ti baš tako dobar – ukazuje na slabost.

Želim da ostanu samopouzdani, ali skromni.

Pravilo 6
Ako ti u razgovoru postave pitanje, i ti uzvrati pitanje. Ako te netko pita: Jesi li proveo ugodan vikend? Trebaš mu odgovoriti i uzvratiti pitanjem. Na primjer:
Ja: Jesi li proveo ugodan vikend?
TI: Da, sjajno sam se zabavio. Išao sam u kupnju sa svojom obitelji. A ti? Jesi li ti proveo ugodan vikend?
Pristojno je pokazati drugima da se i mi jednako zanimamo za njih kao i oni za nas.

Postoji mnogo načina na koje možemo iskazati svoje zanimanje za druge, od toga da budete aktivan slušatelj i nesebičan sugovornik do ulaganja posebnog truda kako bismo drugima pokazali da nam je stalo do njih, ali najvažnije je da oni daju rezultate.

Pravilo 7
Kada kašlješ ili kišeš ili se podriguješ, okreni glavu od drugih i čitavim dlanom pokrij usta. Nije prihvatljivo koristiti šaku. Nakon toga reci: Oprostite.

Pravilo 8
Ne cmokći usnama, ne kolutaj očima i ne pokazuj nepoštovanje kretnjama.

Oponašanje njezinih vlastitih postupaka nekako je djelovalo i više nikada nisam morao izlaziti na kraj s njezinim cmoktanjem.

Pravilo 9
Uvijek zahvali kada ti nešto dam. Ako ne zahvališ u roku od tri sekunde nakon što nešto dobiješ, uzet ću natrag tu stvar. Nema opravdanja za nepokazivanje zahvalnosti.

Pravilo 10
Kada ti nešto daruju, nikada nemoj uvrijediti darovatelja negativnim komentarima o daru ili aluzijama da ne cijeniš dar.

Pravilo 11
Iznenadi druge povremenim dobrim djelima. Potrudi se i učini nešto iznenađujuće dobro i velikodušno bar jednom mjesečno.

Pravilo 12
Povremeno možemo kao grupa ocjenjivati radove jedni drugima. Kada ocjenjuješ radove drugih učenika, ako nekome daš netočnu ocjenu, bilo da je ona viša ili niža nego što ta osoba zaslužuje, iznos za koji se tvoja ocjena razlikuje od stvarne ocjene bit će oduzet od ocjene tvoga rada. Jedine oznake koje ti je dopušteno pisati na radove drugih su X te broj netočnih riješenih zadataka.

Pravilo 13
Kada u razredu čitamo svi zajedno, moraš pratiti. Ako te prozovem da nastaviš čitati, moraš točno zanti gdje smo i odmah nastaviti.

Pravilo 14
Odgovaraj na sva pismena pitanja punim rečenicama. Na primjer, ako pitanje glasi: Koji je glavni grad Rusije? trebaš odgovoriti pišući: Glavni grad Rusije je Moskva. Također je važno u razgovoru s drugima koristiti pune rečenice, iz poštovanja prema osobi koja je postavila pitanje. Na primjer, ako netko pita: Kako si? umjesto da odgovoriš samo sa: Dobro, trebaš reći: Dobro sam, hvala, a vi?

Kod odgovaranja na pitanja pomoći će ti strategija:
Preformuliraj pitanje i odgovori
Navedi razloge zbog kojih tako misliš
Argumentiraj svoj odgovor
Preformuliraj pitanje i zaključi.

Pravilo 15
Povremeno tijekom čitave školske godine dajem nagrade za lijepo ponašanje, uspjeh u školi druge stvari koje zaslužuju pohvalu. Međutim, ako ikada pitaš za nagradu, nećeš je dobiti. Nepristojno je pitati hoćeš li dobiti nešto za lijepo ponašanje. Trebaš biti dobar i pokušati dati sve od sebe zato jer pokušavaš postati bolja osoba, a ne zato što očekuješ nagradu.

Pokušavam ih navesti da postižu dobre rezultate i shvate da je važno da budu uspješni ne zbog nagrade, već zbog sebe samih.

Pravilo 16
Svi će učenici, bez izuzetka, svaki dan predati domaću zadaću.

Zadržajem učenike u školi nakon nastave da dovrše ono što nisu kod kuće.
Na oglasnoj ploči vodim evidenciju ukupne brojke svih dovršenih zadaća za redom.
Koristim se timskim pritiskom, nitko u razredu neće biti oduševljen ako drugi sruši rekord zaredom dovršenih zadaća.

Pravilo 17
Kada prelazimo s jednog predmeta na drugi, promjena će biti brza, tiha i uredna. Moramo biti dosljedno sposobni prelaziti s jedne knjige na drugu, uključujući domaću zadaću i potrebne materijale što je moguće brže. Povoljna količina vremena potrebnog za prijelaz treba biti manja od deset sekundi, a težit ćemo da bude sedam.

Pravilo 18
Dajte sve od sebe da bite bili što je moguće bolje organizirani.

Pavilo 19
Kada zadajem domaću zadaću, nema kukanja ili žaljenja.
Posljedica toga bit će samo udvostučena zadaća.

Mnogo se puta više truda i energije utroši na izbjegavanje nečega nego što bi trebalo da se posao obavi.

Pravilo 20
Dok je neki nastavnik na zamjeni, poštovat ćete ista pravila kao i kada sam ja s vama. (Znam da je teško, ali važno je).

Želim kod svojih učenika razviti takav način razmišljanja da znaju da rade za sebe i da budu ponosni na svoj rad, bilo da im šef stoji točno iznad glave ili ne. Želim da oni budu ona vrsta pojedinaca koja se 110 posto predaje poslu zato što želi, a ne zato što mora.

Ova ideja također može biti korisna kada ste odsutni od svoje vlastite djece, bilo da ste na službenom putu ili godišnjem odmoru. Možete sjesti pred kameru i pročitati im jednu od njihovih omiljenih knjiga s pričama. Onda djeca mogu, kada im nedostajete, uključiti video i gledati vas koliko god žele. Sada živimo u doma komunikacije i ne znači da ne možete biti prisutni samo zato što niste tu.

Pravilo 21
Pridržavat čemo se određenog razrednog protokola. Bit ćemo organizirani, učinkoviti i usredotočeni na zadatak.

Pravilo 22
Možeš donijeti bocu vode i ostaviti je na svojoj klupi. Ne pitaj me možeš li ići po vodu dok predajem. Možeš čak imati hranu na klupi sve dotle dok je drugi ne vide i dok ja ne čujem da je jedeš.

Pravilo 23
Brzo naučite imena ostalih nastavnika u školi i pozdravljajte ih imenom, dajte lijepi kompliment.

Smatram da će se djeca, ako poznaju svakoga u školi, u njoj ugodnije osjećati. Što više odraslih u školi poznaju, bit će više onih kojima se mogu obratiti kada imaju problema ili trebaju pomoć.

Pravilo 24
Povuci vodu i operi ruke nakon korištenja zahoda. Kada si u javnom zahodu, uzmi papirnati ručnik prije nego što opereš ruke. Nakon pranja ruku, iskoristi papirnati ručnik za zatvaranje slavine i pritiskivanje uređaja za uzimanje novog papirnatog ručnika s kojim ćeš obrisati ruke. Zadnja stvar koju želiš jest doticati čistim rukama ono što su drugi dirali prljavima.

Pravilo 25
U našoj školi često imamo posjetitelje. Ako netko dolazi u posjet našem razredu, poslat ću dvoje učenika pred glavni ulaz u zgradu s natpisom dobrodošlice i imenom te osobe. Kada naš posjetitelj stigne, rukovat će se s njim, predstaviti se i poželjeti mu dobrodošlicu u našu školu. Zatim će povesti posjetitelja u kratko razgledavanje zgrade prije nego što ga dovedu u učionicu.

Pravilo 26
Ne čuvaj mjesto za nekoga u blagovaonici. Ako netko želi sjesti, dopusti mu. Ne pokušavaj nikoga isključiti. Svi smo mi jedna obitelj i moramo se jedni prema drugima odnositi s poštovanjem i ljubaznošću.

Učenicima je potrebno neko vrijeme da nauče prihvaćati svakoga, jer u pripadnosti kliki postoji određena sigurnost. Čak i kao odrasli želimo imati osjećaj pripadanja, ali nažalost, vezivanje uz neke osobe znači isključivanje nekih drugih. U redu je imati grupu prijatelja, ali ja svoje učenike pokušavam naučiti da je važno da oni i njihovi prijatelji prihvaćaju druge i pokušavaju ih uključiti u svoje aktivnosti.

Pravilo 27
Ako neki nastavnik u školi razgovara s učenikom ili ga pokušava disciplinirati, ne gledaj u tog učenika. Ni ti nebi volio da tebe drugi gledaju kada si u neprilici ili te kore, stoga ne gledaj u druge kada se nađu u takvoj situaciji. Ako si ti učenik, a ja ti se obraćam, ne ljuti se i ne uzbuđuj zbog učenika koji te gledaju. Daj mi to do znanja i ja ću riješiti situaciju.

Pravilo 28
Ako imaš pitanja vezana uz domaću zadaću, možeš me nazvati.

Na znanje nastavnicima koji se boje da će možda njihov telefon neprestano zvoniti: rijetko sam imao više od jednog poziva dnevno. Međutim, bilo mi je važno dati im svoj broj telefona, jer tako nijedno dijete nije moglo doći u razred i reći da nije napisalo domaću zadaću jer je nije razumjelo. Tu ispriku ne priznajem, jer su me mogli nazvati.

Pravilo 29
Abeceda lijepog ponašanja kod hrane

Pravilo 30
Nakon što pojedemo, pospremit ćemo za sobom. To podrazumijeva čišćenje stola i uklanjanje smeća s poda ili oko područja gdje se jede. Važno je odgovorno se odnositi prema svom smeću, neovisno o tome gdje se nalazimo i treba svatko paziti da sami ne pravimo smeće.

Pravilo 31
Kada smo u hotelu, primjereno je prije odlaska na jastuku ostaviti napojnicu osoblju hotela koje je odgovorno za spremanje i čišćenje tvoje sobe. Dva do tri dolara po noćenju prikladna je svota, ovisno o cijeni sobe.

Pravilo 32
Kada se vozimo autobusom, uvijek ćemo sjediti okrenuti prema naprijed. Nikada se nećemo okretati natrad da bismo razgovarali s ostalim učenicima, pružati nešto kroz prozor ili ustajati sa sjedala. Izlazeći iz autobusa, uvijek ćemo zahvaliti vozaču i poželjeti mu ugodan dan.

Pravilo 33
Kada idemo na stručni izlet, upoznat ćemo mnogo različitih ljudi. Kada vas predstavim tim ljudima, svakako nastojte zapamtiti njihova imena. Na odlasku se svakako rukujte sa svakim od njih i zahvalite im, zovući ih po imenu. Ako sjedite, kod rukovanja uvijek ustanite.

Pravilo 34
Kad god ti ponude hranu, bilo da je riječ o hrani u restoranu ili da netko u razredu časti, nikada nemoj uzeti više negošto je primjereno. Nikada ne smiješ biti pohlepan i pokušati uzeti više nego što je potrebno, ne samo zato što je to rasipno nego i zato što je to izraz nepoštovanja prema ostalima, kada ne ostavimo dovoljno jela i za druge.

Pravilo 35
Bilo da smo u školi ili na stručnom izletu, ako nekomu nešto ispadne, pokupi to i dodaj mu. Čak i ako je ta osoba bliže tom predmetu, pristojno je učiniti pokret kao da se saginješ da bi ga pokupio.

Pravilo 36
Ako se približavaš vratima, a netko ide iza tebe, pridrži ih. Ako se vrata otvaraju vučenje, povuci ih do kraja i stani u stranu i dopusti da ta druga osoba prođe prva, a zatim ti prođi. Ako se vrata otvaraju guranjem, pridrži ih nakon što ti prođeš.

Pravilo 37
Ako se netko zaleti tebe ispričaj se, čak i ako nisi ti kriv.

Pravilo 38
Kada smo na stručnom izletu, nakon ulaska uzgradu nema razgovora. U zgradu ćemo ući tako tiho da nitko neće ni primjetiti da smo ušli. Ovo se pravilo odnosi na svako mjesto gdje se ljudi okupljaju, bilo da je riječ o kinu, crkvi, kazalištu ili bilo kojem drugom mjestu.

Pravilo 39
Ako smo na stučnom izletu, dobro je dati kompliment mjestu koje posjećujemo. Na primjer, ako posjećujemo nečiji dom, bilo bi lijepo reći im da imaju lijepe zavjese. Ljudi su uvijek pomalo u neprilici kada imaju goste u svom domu, stoga im to možete olakšati. Ako posjećuješ neko drugo mjesto, kao štoje muzej ili kazalište, bilo bi lijepo reći nešto o ljepoti arhitekture ili reći vodiču da je ustanova prekrasna.

Pravilo 40
Za vrijeme učeničkog okupljanja, ne razgovaraj i ne gledaj uokolo pokušavajući privući pažnju svojih prijatelja iz drugih razreda. Moramo zadržati sliku o sebi koja pokazuje da smo organizirani.

Pravilo 41
Kada se kod kuće javljaš na telefon, čini to na pristojan i primjeren način.

Pravilo 42
Kada se vraćaš s putovanja, rukuj se sa mnom, kao i sa svim pratiteljima. Zahvali na vremenu koje smo našli da te povedemo na izlet i daj nam do znanja da cijeniš to što si imao priliku ići na izlet. Meni nije toliko stalo do zahvaljivanja, stalo mi je da te naučim da je primjereno iskazivanje poštovanja kada se netko jako trudi da ti pomogne ili učini nešto lijepo za tebe.

Pravilo 43
Kada smo na stručnom izletu i moramo se služiti pomičnim stepenicama, stajat ćemo s desne strane. Tako ćemo dati mogućnost pojedincima kojima se žuri da se penju lijevom stranom stepenica. Kod ulaska na pomične stepenice, u podzemnu željeznicu ili kroz vrata, pričekat ćemo da najprije drugi izađu prije nego što mi uđemo.

Pravilo 44
Kada si u redu, hodaj sam, dva do tri koraka iza osobe pred tobom, držeći ruke uz tijelo. Čitavo vrijeme budi okrenut prema naprijed. Uopće ne smiješ razgovarati.

Pravilo 45
Nikada se ne ubacuj u red. Ako se netko ubaci ispred tebe, nemoj ništa reći ni poduzeti u vezi s tim. Pusti ga, ali reci meni. Ja ću srediti stvar. Ako se svađaš s nekim tko se ubacio preko reda, možeš se i sam uvaliti u neprilike.

Pravilo 46
Kada idemo zajedno u kino, neće biti nikakava razgovora za vrijeme prikazivanja filma. Nije me briga koliko je film dobar ili što želiš reći osobi do sebe, ne smiješ ni šaptati. Ne smiješ stavljati noge na sjedalo ispred sebe. Ako za vrijeme filma jedeš, moraš jesti što je moguće tiše. Ako kupiš bombone koje namjeravaš jesti za vrijeme prikazivanja filma, otvori vrećicu i pripremi ih prije nego što film počne, pokušaji otvaranja vrećice za vrijeme filma drugima jako smetaju. Također je vrlo neuljudno ostaviti mobitel ili biper uključen za vrijeme filma.

Pravilo 47
/Uvedi neko svoje pravilo koje nema veze s ničim radi dosljednosti i šale/.

Pravilo 48
Ako te bilo tko u ovoj školi uznemirava, reci mi. Ja sam tvoj učitelj i tu sam da pazim na tebe i zaštitim te. Nikomu u ovoj školi neću dopustiti da te zlostavlja ili čini da se neugodno osjećaš. Zauzvrat od tebe tražim da ne uzimaš stvari u svoje ruke; dopusti da ja izađem na kraj s tim učenikom.

Pravilo 49
Brani svoja uvjerenja. Ne trebaš prihvatiti negativan odgovor ako ti srce i um nešto snažno žele.

Pravilo 50
Budi pozitivan i uživaj u životu. Zbog nekih se stvari jednostavno ne vrijedi uzrujavati. Razmišljaj o svemu na razuman način i usredotoči se na dobre stvari u svom životu.

Pravilo 51
Živi tako da nikada ni za čime ne žališ. Ako ima nešto što želiš učiniti, učini to! Nikada ne dopusti da ti strah, sumnja ili neka druga prepreka stoje na putu. Ako postoji nešto što želiš, bori se za to svim srcem. Ako želiš nešto učiniti, pokušaj to i ne prestaj dok ne uspiješ. Ako želiš nešto biti, učini sve što treba da bi ostvario svoj san.

Pravilo 52
Prihvati da ćeš griješiti. Uči iz pogrešaka i idi dalje.

Pravilo 53
Bez obzira na okolnosti, uvijek budi iskren. Čak i ako si učinio nešto loše, najbolje je da mi to priznaš jer ću ja to cijeniti i vrlo često ću, zbog tvoje iskrenosti, zaboraviti na disciplinske mjere.

Pravilo 54
Carpe diem. Samo se jednom živi, stoga ne troši život uludo. Život se sastoji od posebnih trenutaka, od kojih se mnogi događaju kada se odbaci oprez i ljudi poduzmu nešto i iskoriste priliku.

Pravilo 55
Budi najbolja osoba što možeš biti.

Najbolji rezultat je imati učenike koji vas vole i poštuju. Kako biste to postigli, morate stvoriti ustrojstvo u razredu, morate imati jasna, određena pravila te učiniti da se učenici osjećaju sigurno i ugodno.

Kad stojim ispred razreda, opustim se. Nemam kočnica, pravim smiješne 'face', rušim se na pod i spreman sam učiniti što god treba kako bih se približio učenicima.

Moramo im jasno reći što želimo, tako da u dječjim glavama nema nikakavih dvojbi o tome je li nešto ispravno ili pogrešno.

Čini se jednostavno i doista i jest. Djeca žele znati da vam je stalo za njih. Prije nego što budu spremni uložiti trud u ono što vi tražite, žele znati da vi želite uložiti nešto u njih. Kada to učinite, rad s djecom postaje mnogo lakše, produktivnije i načajnije iskustvo.

Bez obzira na sve, prvi kontakt s roditeljem mora biti pozitivan.

Ova godina može biti jedna od najboljih godina u vašem životu. Ako budete spremni slušati me i činiti ono što budem tražio od vas, moći će se događati čudesne stvari. Morate mi vjerovati i imati povjerenja u mene. Ja ću dati 110 posto od sebe i maksimalno se truditi da dobijete najbolje moguće obrazovanje i odgoj. Nije me briga kakve ste ocjene imali prije i u kakvim ste neprilikama bili; ovo je nova školska godina i počet ćemo ispočetka te vas uvjeravam da, ako budete spremni držati se određenih pravila i postupaka te date sve od sebe, ova će godina biti sjajna. Ne samo što možemo biti najbolji razred u ovoj školi nego možemo biti najbolji razred i u ovoj državi.

Kako bi bile učinkovite, kazna i nagrada moraju se dati odmah. Što se prije daju nakon događaja koji ih je uzrokovao, to veći učinak će imati na dijete.

Za mene se život sastoji od doživljaja, onih koje sam stvaraš za sebe i onih koje stvaraš za druge.








Post je objavljen 15.10.2010. u 12:47 sati.