Potaknut objavljenim člancima u jednim dnevnim novinama o masovnom odlasku učenika Klasične gimnazije na instrukcije iz matematike jer je nemoguće drugačije dobiti prolaznu ocjenu iz tog predmeta, odlučio sam malo istražiti taj „problem“ i vidjeti koliko u tome ima istine, a koliko je novinarska mašta i želja za većom tiražom.
Veličina ponude. Ukratko, šokirao sam se! Od studenata i apsolvenata FER-a, strojarstva i PMF do srednjoškolskih profesora – svi se u slobodno vrijeme bave davanjem privatnih poduka iz matematike. Logično, ipak je za matemtiku nadaren najmanji broj učenika, a program neprilagođen satnici.(Da me krivo ne shvatite, za instrukcije iz ostalih predmeta također postoji velika ponuda, ali prema matematici to je zanemarivo). Da se radi o unosnom biznisu govore i činjenice da se instrukcije iz matematike reklamiraju putem facebooka, svih mogućih foruma, pa čak i vlastitih blogova i web stranica.
Cijene. Osim veličinom ponude i naprednim marketingom šokiran sam ostao i kada sam vidio cijene: 45-60 kn za 60 minuta kod studenata (matematika, kemija); 80-100 kn za 60 minuta kod profesora (matematika, kemija). Ukoliko se radi o pripremama za državnu maturu cijene su kreću od: 90 kn za 60 minuta (matematika); 150 kn za 120 minuta (matematika); 210 kn za 180 minuta (matematika). Učenici s kojima sam došao u kontakt kažu da na instrukcije odlaze u prosjeku 10 puta mjesečno i za to plaćaju 1000 kn (više-manje).E današnjim roditeljima čija djeca pohađaju gimnazije stvarno treba čestitati što su u mogućnosti i u ovim recesijskim vremenima izdvojiti mjesečno i 1000 kn za instrukcije iz samo jednog predmeta.
Siva ekonomija. Slobodno me napadajte da sam subjektivan, ali za mene su instrukcije siva ekonomija koju treba obvezno eliminirati i točka. Koliko bi se novaca skupilo u državni proračun da se na prihod od instrukcija naplaćuje porez, barem 10%. Ipak profesori imaju relativno male plaće pa se i njima treba ostaviti mogućnost dodatne zarade, ali ne u sklopu sive ekonomije i ne na način da djeci davaju iznimno teške ispite pa im onda preporučuju instrukcije kod svojih prijatelja i obratno.
Diskriminacija učenika. Kako se ti svi profesori koji tako masno naplaćuju instrukcije barem jednom ne zapitaju kako je teško roditeljima u današnje vrijeme izdvojiti tolike novce i hoće li možda zbog instrukcija dijete ove zime ostati bez novog kaputa? Problem je nejednakost među učenicima, oni koji ne mogu platiti instrukcije dovode se u lošiji položaj.
Post je objavljen 14.10.2010. u 14:24 sati.