Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/irudtravels

Švicarska i svisci

Sustenpass (2224m) - prema FrAncuskoj

EveryTrail - Find the best

Svicarska je veca nego sto sam mislio
Mislio sam sa cu ovo pisati na pravom krevetu, kod prijateljice Sabine u Clermont-Ferrandu.. Ipak, to pocasno mjesto ostat ce rezervirano za sutra. Dakle ipak iz satora ;)
Avioni i zvijezde... I neke daleke bijele kape okolnih planina. Evo jedan avion upravo prelijece; mozda je taman iznad Chamonixa. Eh da, tu sam danas zavrsio.. A krenuo sam sa Sustenpassa. Tamo sam imao dobar dorucak; a kad sam si bas napravio nes capuccino, imao sam posjetu... Neki stariji brko na GSu nizozemskih regi dosao je do kraja puteljka; kraj kojeg sam ja digao sator i divio se planinama; slikao glecer i isao nazad; misli sam stat ce; da porazgovaramo, ponudim ga kavom cajem u to prohladno, ali suncano jutro; no oso je.. Ja se spremao; dugo, pa oso ja sve to fotkat i u podne krenuo i ja. Vozio sam dugo, sve ro sljedeceg "passa" i one centrale o kojoj sam vec govorio! Divni krajolici sveuokolo; a sve je na oko 2000m! Bas ludo. Tamo sam nasao struju; mislim bilo bi krajnje netipicno da nisam (ipak je to elektrana) i naisao jucerasnji post. Zadrzao sam se malo manje od 1h. I kad sam krenuo dalje; na vrhu tog iduceg, Grimselpass prijevoja nalazio se park svizaca. Morao sam stati i malo ih pogledati; a i predivno plavo jezero kraj kojeg sam parkirao. Ovi su bili zakon; taman su izasli jest suhi kruh; a ja sam im bacio i desert; 2 napolitanke koje sam ja jeo. Ne znam jesu li ih pojeli ali su se poplasili ;)
Sljedeca stanica; tek daleko u nizini. U restoranu Chavez - prvo svicarsko pivo! Mislio sam i jesti; ali nemaju. Kaze da imaju u restoranu Zmatt; malo prije njih; al ja kazem da sam vec bio tamo i da im je Ruhetag.. E zato mrzim te austrijsko-svicarsko-njemacke Ruhetagove. Taman kad os nesto toplo pojesti; pare im ostaviti!!! oni si imaju dan odmora. Ah, morat ce jos jucerasnji grah drzati..
I nista; stao sam jos u nekom Rurenu u ducanu da se ne zadrzavam vise predugo, kupio sendvic; vruci kruh (neki manji bijeli za 3 CHF!!!) - valda zato sto uvoze svo zito (nisam vidio ni jedno polje psenice nigdje u cijeloj Svicarskoj; za razliku od Njemacke i Ceske; gdje sve vrvi poljima), cokoladno mleko za dorucak, jogurt! Jer sam skontao da mi predstoji jos jedna satorska noc. Jer ovaj je Clermont fakat daleko. Ne bi covjek reko. Pojeo sendvic i krenuo dalje. Dosao sam do Martignya, vec duboko u francuskom dijelu Svice, kad je vec bio pao mrak. Sve od Siona do Martignya vozio sam se uz nepregledne vinograde; a svako toliko osjetio se miris vinskih podruma. U M. sam stao i imao sam vijecanje sam sa sobom kuda - na sjever pa uz jezero prema Ženevi ili gore u brda prema granici s Francuskom. A treba i mjesto za spavanje nac. Kad sam vidio na karti da je ovo u brdima prema Chamonix-Mont Blancu; odlucio sam se za tu opciju. Digao se visoko iznad grada i imao predivnu nocnu panoramu na dolinu rijeke Rone. Dosao sam do dijela koji sam pronasao na mapi; neka slijepa cestica na brdu i pokazalo se da je odlicna za kamping. Digao sam sator na asfaltu; a jutro je pokazalo da sam imao pogled na Mt. Blanc. Nagovjestaj Francuske!

Post je objavljen 13.10.2010. u 18:44 sati.