Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/matijevici

Marketing

KAD I KUDA AUTOCESTA NERETVOM

Prema sadašnjem planu autocesta Vrgorac – Ravča bi trebala bit završena do lipnja iduće godine.
Drugim riječima nama iz gornje Neretve će se skratiti put ulaska na autocestu za oko 8 km. Tih 8 km ne bi bilo toliko značajno da put od Vrgorca do Ravče nije toliko loš – grbav, zavojit i nepregledan. Sam ulaz na autocestu će biti gotovo u samom gradu Vrgorcu.

Iako Neretva željnije očekuje spajanje Ravče s Pločama, to povezivanje će se dogoditi tek za oko 2 godine kada se planira puštanje u promet trase Ploče-Ravča dužine 27 km vrijedne oko 1,2 milijarde kuna (ove godine će se za tu svrhu potrošiti 518 milijuna kuna).

Na dionici Ravča - Ploče
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Što se tiče trase kroz Neretvu, tu su karte još nedefinirane. Naime relativno nedavno je „srušen“ planirani pravac autoceste koji je trebao ići linijom Mali Prolog, Pozla Gora, Nova sela, rub Borovaca (ulaz u selo), Orepak, Podrujnica (iznad sela), kroz brdo Kablinu – izlazak na Bagaloviće, odakle se trebala spustiti na područje „Luke“ između Krvavca i desne obale Opuzena.
Taj pravac autoceste, prvotno usvojen i prihvaćen u prostornim planovima, je odbijen jer je dio trase autoceste trebao prelaziti preko zaštićenog područja – ornitološkog rezervata Orepak što su izrađivači trase autoceste (ne)namjerno prešutjeli Ministarstvu kulture koje je nadležno za zaštitu prirode, a samim time i amenuje trasu. U Ministarstvo su najprije (ne)namjerno poslane stare karte i Ministarstvo je već bilo pred davanjem pozitivnog mišljenja, no onda su u Ministarstvu iz Neretve upozoreni kuda ide trasa te su im dostavljene prave karte. U Ministarstvu su bili vidno iznenađeni te su nakon službenog pribavljanja prave trase, uskratili pozitivan stav glede takve trase.
No velika šteta je već bila načinjena. Općina Kula Norinska je primjerice već promjenila prostorni plan, što je skup i ne baš mali i jednostavni posao, pa sada mora ponovno plaćati troškove nečijeg nemara (ili zlouporabe) u Hrvatskim autocestama.

Nova planirana trasa se sada pomakla više unutar naselja Borovci i dalje od naselja Nova Sela, no ni ta druga trasa još nije prošla svu administraciju. Stvari su se usporile, a da stvar ne ostane samo na tome pobrinula se Bosna i Hercegovina koja oklijeva s utvrđivanjem točne trase koridora autoceste V.C na dijelu od Mostara do granice s Hrvatskom zbog sukoba dijela Bošnjačkih političara oko toga da li autocesta smije prolaziti kroz Počitelj.

Srećom s Hrvatskom se bar usuglasilo točno mjesto na kojem će biti granični prijelaz i to baš između Bijače i Novih sela.

Tako je već izrađena prostorno-planska dokumentacija za veliki granični prelaz s Hrvatske strane, a točna lokacija graničnog prelaza (zaseok Čarapine u Novim Selima uz granicu s BiH) se mogla vidjeti na ovom blogu i u Općini Kula Norinska.

S BiH strane je već raspisan natječaj za izgradnju dionice od granice s RH (Bijače do Kravice) duge (samo) 4,06 kilometara, a početak radove se očekuje početkom iduće godine. Iako je to mali korak za Hrvatsku, veliki je za BiH. Tko zna, možda to i ubrza donošenje konačne odluke u BiH kuda će ići autocesta na području Hercegovine.


Post je objavljen 08.10.2010. u 20:07 sati.