STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
ZADARSKE ŽUPANIJE – PODRUŽNICA POLIČNIK
PRIOPĆENJE ZA JAVNOST
Općina Poličnik u Zadarskoj županiji iskazala je najbolji rezultat poslovanja u poslovnoj 2009. godini među svim općinama.
Iskazala je višak prihoda u odnosu na rashode u iznosu 30.114.927,00 kuna.
No, je li to baš tako, obrazložimo općinskoj i hrvatskoj javnosti sljedećim činjenicama.
Iskazan je ukupni prihod u iznosu od 65.536.434,00 kuna i on se sastoji od:
1. Porezi, prirezi i sl. 5.542.259,00 kuna
2. Općinski propisi 1.740.966,00 kuna
3. Kamate, koncesije renta i sl. 997.895,00 kuna
4. Prenesen višak iz ranijih god. 1.035.966,00 kuna
-----------------------------------------------------------------------
Zbrojeno: 9.317.086,00 kuna
5. Donacije opće države 11.842.759,00 kuna
6. Prihod od prodaje zemljišta 45.386.929,00 kuna ! ! ! !
------------------------------------------------------------------------
Zbrojeno: 57.229.688,00 kuna
Sveukupno: 65.536.434,00 kuna
-------------------------------------------------------------------------
Rashod poslovanja iskazan je u iznosu: 35.421.506,00 kuna i sastoji se iz:
1. Rashodi poslovanja 11.941.341,00 kuna
2. Rashodi za nabavu nefinancijske imovine 23.480.164,00 kuna
---------------------------------------------------
Ukupno: 35.421.506,00 kuna
Isključimo li iz ukupnog prihoda prihod od prodaje zemljišta i donacije opće države, dođemo do stvarnog i realnog prihoda općine Poličnik i on iznosi 9.317.086,00 kuna, dakle jedva 14% ukupno iskazanog prihoda za 2009. godinu.
Prihod od prodaje zemljišta i donacije opće države iznose 57.229.688,00 kuna ili 86% iskazanog prihoda za 2009.godinu.
Rashod poslovanja iznosi 11.941.341,00 kunu. Dakle realan rezultat poslovanja općine Poličnik je negativan za -2.100.101,00 kuna !!!
Prihod od prodaje zemljišta zakonito je upotrebljen za nabavu nefinancijske imovine i potreban je općinskom puku. No je li baš nužno do te i takve imovine doći prodajom zemljišta?
Kad rasprodajemo zemljište onda zasigurno više nećemo biti svoj na svome. A dok god smo svoj na svome, dotle smo gospodari i možemo u dostojanstvu preživjeti goli i bosi, ali ne gladni. Upravo nam naši neprijatelji sugeriraju rasprodaju svega i svačega kako ne bismo i dalje živjeli svoj na svome.
Je li se do nabave nefinancijske imovine iskazane u ovom proračunu moglo i drugim putem? Posve sigurno da jest, s drugim ljudima i drugačijom politikom. Cilj i jest dovesti investitora na svoje zemljište bez da mu ga prodaš. Niti jedna europska vlada ni bilo koja vlast ne prodaje zemljište. Postoje drugi instituti korištenja. No, našu sadašnju vlast nema smisla podučavati.
Pokrivanje negativnog rezultata prihodom iz prodaje zemljišta jest i protuzakonit čin. No, neka se institucije ove države i ove vlasti bave time.
Tko će se pak naći nadležnim razmatrati druge stavke razmatranog proračuna općine Poličnik, naći će sve što smo i mi vidjeli ako je Boga i vjere u uređenoj državi. Ovaj proračun je pravi primjer neizbalansirana proračuna i jedinstven primjer općine sa 50% iskazana viška, a k tome još i opća država daje enormne donacije koje recimo općina Galovac može samo sanjati. Sve se čini da i država voli velike hrpe kao đavao.
Đavolski posao je prodati građevinsko zemljište tržišne cijene preko 250 €/m˛ za cijenu cca 15 €/m˛. E baš nas interesira koja je državna vlast utvrdila ovu cijenu te koja je državna vlast ovlastila općinu Poličnik da je može prodati za ovakvu cijenu; koja je državna vlast uopće odlučila da se zemlja nužno mora prodati? Jesu li sve državne vlasti načisto da postoje i drugi pravni oblici i prava građenja na tuđoj zemlji.
Jesmo li načisto da cijena 15 €/m˛ jedva pokriva godišnji anuitet na stvarnoj cijeni od 250 €/m˛ uz kamatu 5% i na 100 godina korištenja.
Kako je moguće zemljište opremljeno komplet infrastrukturom prodati za tako sramotno nisku cijenu? Kako je moguće da država koja je uložila značajna sredstva u opremanje zemljišta ista ne potražuje natrag nakon što općina proda to isto zemljište?
Nije li bilo logičnije i za ulagače mnogo prihvatljivije opremljeno zemljište dati ulagačima s pravom građenja na neodređeno i uz godišnju naknadu za korištenje od samo 2,5 €/m˛?
Općina Poličnik bi imala godišnji priljev od 1.650.000,00 eura ili 12.000.000,00 kuna i to za niz od stotinu godina.
Na način na koji je to izvedeno općina Poličnik ima nekoliko godina veći prihod nego joj treba i ne može ga utrošiti, a za godinu, dvije neće imati od čega živjeti. Ponaša se kao neodgovoran nasljednik i baštinik koji rasproda djedovinu. Živi danas, a kako će biti poslije mene baš briga.
Svakako krivnju za ovakav rad općine jednakom mjerom nalazimo i na državnoj vlasti. Cijena korištenja od 2,5 €/m˛ na godišnjoj razini bila bi zadovoljavajuća za svakog investitora. Primjer 15.000 m˛ godišnje bi investitora stajao samo 37.500 €, što je manje od najma jednog gradskog kafea.
Bog neka čuva Hrvate.
Poslano
1. Predsjedniku Hrvatske
2. Vladi Republike Hrvatske
3. USKOK-u
4. Županijskom državnom odvjetništvu u Zadru
U Poličniku, 1. rujna 2010. godine
STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
ZADARSKE ŽUPANIJE
PODRUŽNICA POLIČNIK
Post je objavljen 28.09.2010. u 14:18 sati.