Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/epistulanonerubescit

Marketing

Odlazak Mišetića s mjesta predsjednika Uprave CA

Ivan Mišetić, osoba koja je posljednjih 13 godina bila na čelu nacionalnog zračnog prijevoznika Croatia Airlinesa, najavio je svoj odlazak u Atlantic Grupu Emila Tedeschia. Tamo će obnašati dužnost tajnika grupacije i „širiti dobre vibre Atlantic Grupe u regiji“. Na što je točno pod time Mišetić mislio nije ni važno, u ovom trenutku jedino je bitno da taj nimalo simpatičan lik odlazi iz Croatie Airlines.
Evo samo nekih razloga zašto mislim da je dobro da Mišetić odlazi. Croatia Airlines je tvrtka koja zaista nema ni jedan valjan izgovor za loše poslovanje. Samim time što ima mladu flotu, što posluje u zemlji sa 4,5 milijuna stanovnika, oko 2 milijuna Hrvata živi u inozemstvu, a Hrvatsku godišnje posjeti više od 11 milijuna turista. Te činjenice govore da zrakoplovi našeg nacionalnog zračnog prijevoznika moraju biti puni. Puni avioni nikako ne znače gubitak od 198 milijuna kuna koliko je iznosio gubitak CA 2009. godine.

Problem je bio u tome što gospodin Mišetić u niti jednoj avio liniji nije „vidio putnike“. Koju god liniju su predlagali ljudi iz poslovnog svijeta on je odgovarao „tu ne vidim putnike“. Postavlja se pitanja kako Mišetić ne vidi putnike na liniji Zagreb-Berlin, a Germanwings ima prosječnu popunjenost kabine na toj liniji od čak 80%. Isto vrijedi i za sezonske linije Dubrovnik-Berlin i Split-Berlin. Odgovor na Mišetićev „loš vid“ na ovoj liniji leži u tome što je Mišetić blizak Lufthansi, a Lufthansa je zapravo vlasnica Germanwingsa. Ako ovakav Mišetićev potez nije jasan dokaz korupcije, onda smo svi mi slijepi, a ne samo Mišetić! Sličan primjer je i prepuštanje linije Zagreb-Moskva i Split-Moskva (sezonski) ruskom Aeroflotu.

Drugi problem zbog kojeg CA loše posluje jest užasno slaba iskorištenost aviona. Zadnji večernji letovi iz Zagreba za Sarajevo, Skopje, Prištinu, Dubrovnik, Pulu, Zadar i Split polijeću već u 21.10 h što automatski umanjuje njihovu iskorištenost. Ako to usporedite sa drugim kompanijama vidjet ćete da npr. mađarski Malev svoje zadnje letove iz Budimpešte ima između 23 sata i 00:30 h. Dakle njihovi avioni odrade jednu rotaciju više u danu od naših. Da ne govorimo o loše sastavljenom rasporedu, pa se putnicima iz Pule ne isplati čekati na Plesu 6 sati za konekcijski let već se odlučuju za putovanja s polaskom iz ne tako daleke Venecije. Onda Mišetić kaže da na letovima za Zadar i Pulu ima svega 30-ak putnika dnevno i da mu samo stvaraju gubitak. Jasno vam je da je Mišetić ovakvim odlukama zapravo želio osiromašiti CA i jeftino je prodati Lufthansi uz veliku proviziju. Zašto je CA ovo ljeto prepustila onih milijun turista koji su sletjeli u Dubrovnik drugim kompanijama poput Easy Jeta, Wizz Aira, AirBerlina, British Airwaysa, Lufthanse, Turkish Airlinesa, Chech Airlinesa, Taroma itd itd. Da ne spominjem način zapošljavanja u CA. CA ima ukupno 1131 zaposlenika što je daleko više od potrebnog u odnosu na broj aviona u floti (13) i broj preveznih putnika (1,75 mil.). U Nadzornom odboru CA uvijek su sjedali podobni, a ne sposobni. Od Vrdoljaka, Žužula i Biance Matković nitko nije ni očekivao da će ukazati na nepravilnosti.

Sada je samo pitanje hoće li na mjesto Mišetića doći netko sposobniji, hrabriji i pošteniji ili ćemo dobiti Mišetićeva nasljednika u "Mišetićevom obliku"?


Post je objavljen 18.09.2010. u 17:53 sati.