Svi smo predisponirani za provedbu manipulacija nad nama
Kod čovjeka, kao i kod viših životinjskih vrsta, proces izgradnje, razumijevanja i mentalnog procesiranja informacija zove se kognitivna sposobnost; kognicija (razumijevanje, shvaćanje istine), o čemu postoje razvijene znansvene discipline kao npr. kognitivna psihologija, ili npr. lingvistika.
Uspoređujući funkcionalnost informacije i programiranog ponašanja u tehničkim sustavima s kognitivnim i lingvističkim ponašanjem čovjeka, shvaćeno je da i sam čovjek u određenoj mjeri biva jezično programiran, pa je na toj osnovi razvijen poseban pravac zvan Neuro Lingvističko Programiranje (NLP), kao tehnika utjecaja na čovjekovo razumijevanje, odabir i ponašanje. Tehnika NLP-a najčešće se može naći u svrsi samorazvoja ličnosti, reklamiranja proizvoda ili pak kao uspješna mađioničarska zabava, no zapravo - kad se NLP koristi ciljano i ustrajno - radi se o vrlo moćnom alatu i procesu utjecaja na čovjeka i društvo.
Ključ moći uloge informacijskih medija u Javnoj Riječi, kojeg običan čovjek ne poznaje ili nije svijestan, jest u tome da svi mediji zapravo stalno provode Neuro Lingvističko Programiranje – dakle programiranje mozga riječima, te općenito zvukom i slikom. Svaki razgovor, učenje i sl, također ima takav neuro lingvistički programirajući utjecaj u izgradnji kognitivne sposobnosti čovjeka, ali i javnog mijenja, jer čovjek u pravilu niti ne može misliti, govoriti, asocirati i vrednovati drugačijom terminologijom i asocijativnošću nego onom koju je primio i naučio u svojim društvenim kontaktima, promatranjima i učenju (i iz medija), te iskustvima. Upravo zahvljujući Neuro Lingvističkom Programiranju kognitivnog procesa, dijete od roditelja nauči govoriti, terminološki i logički asocirati značenja i emocionalnu energiju.
S druge strane, bez obzira na medijsku ponudu, ljudski mozak sam od sebe pokazuje informacijsku glad kao svoju urođenu potrebu, t.j. potrebu da stalno procesira informacije i održava neku osnovnu orijentacijsku informiranost ili apstraktno zadovoljstvo kreativne mašte. Ta informacijska čovjekova glad temelj je medijskog postojanja i šansa za kontrolirano usmjereno artikuliranje te gladi.
Manipulacija od ranog djetinjstva
O tome posebno treba voditi računa, jer upravo djecu i mlade sve više uče govoriti i misliti medijski aparati, a ne roditelji, koji su silom prilika otuđeni poslovnim obavezama i interesima njihove dobi, pa djeca tako bivaju zapravo medijski oteta iz roditeljskog odgoja i zagrljaja, uskraćena na mnogo načina, intimno i emocionalno osiromašena, i postaju pasivno agresivna. No, istovremeno se sva odgovornost i krivica za ponašanje djece prebacuje na roditelje, upravo od institucijskih stručnjaka ( i to čak vrlo strogo zakonima ! ) umjesto da se nad posvemašnjim medijskim agresivnim i zavodnički programirajućim izrazom provodi primjeren korektivni nadzor i čisto tehnička ograničenja, a društveno potiče i prezentira etički, poetski zdravija i humanistička sinergijska kultura.
Sjetimo se Teletubiesa – autističnih, artificijelnih, doslovno klonovskih obilježja, koji žive u strojno funkcionalnoj rupi pod površnom zemlje. ( Srećom, serijal je ipak pokazan kao zlonamjerno programiranje djece. ) Ili dječjeg kontakt serijala Nora-fora, u kojem crtani lik što komunicira s djecom neprestano i vrlo istaknuto drži u ruci mobitel – očit primjer trgovački inspiriranog na provociranje dječje želje za mobitelima. A o hiperseksualizaciji programa za djecu ne govorimo – jer istovremeno gura djeci u ruke potrošačku karticu Shrek s karticom Seks i Grad.
Snaga podsvjesnog utjecaja slike i riječi u relaksiranom stanju
Na kraju dana ili tjedna ljudi, zasićeni dnevnim ozbiljnim temema i obavezama, u pravilu okreću stranicu ili stanicu medija na zabavu i u takvom relaksiranom stanju učinkovito primaju medijsko programiranje metaforama show-bussinesa - filma, glazbe, mode i reklamatorija.
Ciljevi medijske manipulacije
1. odgojno otuđenje djece od roditelja, te pritisak na roditelje preko djece
2. stvaranje ovisnosti o objektima, trendovima, mišljenjima ... promoviranjem cjelovitog životnog stila ( funkcija "slavnih", mondeno zvanih 'celebrity' ), programiranjem osjećaja, misli i potreba, kao i političkih stavova i odlučivanja ( na snazi sprega političkih ciljeva vlasti, trgovačkih interesa i kulturoloških trendova )
3. pobrkati i poništiti razliku između stvarnosti i fikcije, povezivanjem stvarnih političkih događaja i procesa sa onim iz filmskog svijeta ( hiperprodukcijom serija i filmova antiterorističkog, kataklizmičkog ili mračno futurističkog sadržaja )
4. odvojiti čovjeka od prirode ( dominacijom popularnoznanstvenog programa s prikazom predatorskih odnosa održanja, ili tehno-materijalističkog, a bez isticanja skladnog i sinergijskog odnosa čovjeka s prirodom, te agresivnom reklamiranjem farmakokozmetike i lijekova, sintetiziranih prehrambenih proizvoda )
5. promocija genetskog i tehničkog inženjeringa
6. stvaranje ovisnosti o mreži ( informacija, vode, energije, novca, robe ) i sugestije da se bez nje ne može opstati
7. kreiranje željenog političkog mišljenja i ponašanja, što se postiže dodatno razrađenim metodama
Metode medijske političke manipulacije :
1. nametanje " stručnog" mišljenja osoba ili agencija, a koje vrlo suptilno i sugestivno ističu svoje favorite ili željene trendove
2. zataškavanje istine na način etiketiranja ( " teoretičara zavjera", " antisemita", " revizionista" ... ) čime se osoba nepoželjnog razmišljanja i stava automatski difamira i diskvalificira u startu ili jednostavno izbjegavanje da se o istini uopće govori ( npr. potpun izostanak javne rasprave o koristi i štetama koje Hrvatsku čekaju ulaskom u EU )
3. iskrivljavanje istine i etičke ocjene auto/cenzurom ( Irak, Iran, Afganistan, Gaza, Pakistan, Afrika, rušenje WTC tornjeva ... )
4. raskorakom između medijske i stvarne društvene istine ( vrlo šturo informiranje o pogromu Palestinaca u Gazi i javnim protestima vezanim za njega, te ridikuliziranje, svođenje na "folklor" izvještavanjem o građanskim prosvjedims tijekom političkih okupljanja globalnih elita, bez davanja mogućnosti takvim akterima da obrazlože proteste i zahtjeve )
5. medijski šum, tj. ogromna masa najraznorodnijih informacija, dezinformacija, djelomičnih i zaslađenih istina, kontradiktornosti ... iz koje je vrlo teško razlučivati istinu i interese, pa ljudi lako odustaju i inertno prihvaćaju ono što im je bliže egu
6. odvlačenje pažnje, tj. zasjenjivanje jednog događaja drugima, najčešće puno nebitnijma ( nečije prljavo rublje, celebrity cirkusi i sl. )
Poslijedica / rezultat navedenih ciljeva i provedenih metoda na dulji rok trebao bio biti: čovjek kao tehnološki klonovski proizvod – jeftin, poslušan, profesionalan i potrošiv radnik / vojnik ( posebice ukoliko se u obzir uzme današnje stanje mogućnosti i trendova bioiženjeringa ).
Zato možemo očekivati sve agresivniji medijski reklamatorij i trendove, te humanistički sve neobzirnije društvene zahtjeve za razvoj u tom smjeru.
DODATAK:
Proizvodnja kriza kao način upravljanja društvom
Krizna stanja ljudskog društva su takva burna i egzistencijalno teška stanja u kojima vlasti traže i ozakonjuju legalitet ovlasti vrlo rigidnih društvenih i osobnih uskraćivanja prava i žrtvovanja prema trenutnim kriznim pritiscima ili opasnostima, pa se kriza može shvatiti i koristiti kao izvrsna jaka i legalno opravdna šansa da se izvrši discipliniranje i preustroj krizom zahvaćenog društva.
Stoga se namjerna proizvodnja određene krize i upravljanje njenim razvojem i rješenjem može očekivati i kao glavni nosivi način upravljanja današnjim globalnim svijetom. Zato su kriminalci (od uličnih bandi do visokih poslovnih lopova), dekadenti svake vrste, religijski fundamentalisti, nacionalni šovinisti ili najrazličitiji individualni poslanici, koji traže ispunjenje svojih snova i vjerovanja - idealna vojska i uzdanica današnjih vladara svijeta za proizvodnju kriza i straha, koje su onda opravdanje za ostvarenje namjeravanih promjena na njima željenom putu.
Medijsko "šminkanje" situacije
Sam vrh današnjih elita, što upravljaju društvom, predobro zna da njihov planirani razvoj čovjekova puta nije nikako moguć bez kritične mase zadovljnih ljudi, i da bi samo rigidnim vođenjem brzo i neumitno došlo do globalne pobune. Zato su stvarna i medijska proizvodnja, te reklamatorij zamamnih materijalnih i kulturoloških stilskih trendova, beneficija, atrakcija / gladi i sloboda, i političkih predtekstova - jedini mogući način da se na atraktivan i pitak način ljudsko društvo provodi dalje.
Medijskom informacijskom NLP snagom ustrajno se u društvima kreiraju, ponavljaju i razvijaju, te tako društveno ucjepljuju metafore i procesi kroz dugi niz godina, čak i decenijski, da bi se kulturološki pitko avangardno i politički ultimativno podrazumjevano stvorio javni društveni pritisak i pristanak, pa uveo novi korak poslovnih i političkih odnosa, te raspored događaja i snaga.
Zato je cjelovit rezultantni proizvod medija - dopadljiva, senzacionalistička i ugodom narkotizirana lakirovka, s kontroliranim odabirom, doziranjem, i spinom vijesti i komentara, pa je apsurdna istina da u današnjem globalnom svijetu vrlo snažne medijske tehnologije i posvudašnjosti, efektivno zapravo postoji duboka i globalna opstrukcija istine i društvene dobrobiti od medijske riječi.
Nepovrediv status medija
Danas mediji općenito imaju opravdano visoko društveno priznanje i zakonsku zaštitu, kao nositelji Javne Riječi i demokratskih sloboda. No zapravo, taj društveni status i zaštita medija, praktično je teško zlouptrebljen u status nedodirljive svete krave. Tako moćni i zaštićeni u svom društvenom djelovanju - idealno su oružje koje se koristi za doslovno informacijski rat globalnih interesa, ali i za lokalnu upotrebu.
Upravo je nevjerojatno koliko postojeće i izričito za to plaćene društvene institucije i organi uopće ne alarmiraju javnost na očito postojanje takvog negativnog i vrlo opasnog medijskog djelovanja kod nas, nego se to prihvaća kao neizbježnost demokratski slobodnog društva.
Alternativna mogućnost
Najučinkovitije i društveno najkorisnije bi bilo medije jednostavno maksimalno dati i otvoriti auditoriju na demokratski široku dostupnost i doslovno uporabu, da se u što većoj mjeri osigura sudjelovnje medijskih konzumenata u kreiranju medijskih sadržaja.
Medijska NLP snaga djelovanja na ljudsko društvo i njihov demokratični kapacitet u vrijeme krize može biti pokretna i prekretna snaga društvenog konsenzusa u postavljanju novih i zdravih puteva života.
Izvor, i opširnije - tekst autora @ Jupija :
INORMACIJA kao medijski Neuro Lingvisitički Programing društva i čovjeka
Post je objavljen 01.09.2010. u 22:27 sati.