Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb

Marketing

100 godina zrakoplovstva u Hrvata: još 5 dana do velike fešte!


Fotka preuzeta sa web stranice aero kluba Zagreb .

Vjerujem da ste već čuli za veliku proslavu koja se sprema povodom stote obljetnice zrakoplovstva u Hrvatskoj, a koja će se održati u subotu, 28.08.2010. od 12h pa nadalje. Očekuje se mnoštvo zanimljivih letova i svih drugih zračnih atrakcija, od leta čovjeka šišmiša (!) preko zračnih akrobacija, aviona i helikoptera svih vrsta pa do glavne atrakcije, leta replike letjelice koju je prije točno stotinu godina konstruirao pionir zrakoplovstva Slavoljub Penkala, a sa njom poletio pilot Dragutin Novak!

Detaljan program događanja koja će se dešavati u zraku, ali i na zemlji (od početnog razgledavanja letjelica koje će sudjelovati u programu pa do završnog rock koncerta nakon 18h) možete pogledati na web stranici ove zanimljive manifestacije, a OVDJE možete pročitati i članak iz "Večernjeg lista" otprije dva mjeseca u kojem se kazuje nešto više o pripremama za samu proslavu.

No, kako ovaj blog uvijek ima namjeru ponuditi i nekakav uvid "iza zavjese", na nepoznatu stranu događaja, tako vam šaljem i LINK na tekst sa web stranice www.zrakoplovstvo.net u kojem se vrlo detaljno piše o počecima zrakoplovstva u Hrvata i to bez dlake na jeziku ...

... a kao dodatni "bombončić" ovdje je serija fotki izrade replike Penkalina aviona snimljenih pred mjesec dana. Stalni suradnik i prijatelj bloga, VT, posjetio je Marijana Ivančeka koji je, uz najpoznatijeg živućeg hrvatskog projektanta letjelica, Antuna Cvjetkovića (koji je 50-tak godina radio u avionskoj industriji u SAD-u), najzaslužniji što će se ta replika pojaviti na ovoj proslavi i koji ju je većim dijelom sam sagradio vlastitim rukama. Projektant Cvjetković nizom sitnih preinaka u originalnom projektu Penkalina aviona želi postići da se ova replika podigne do čak 3000 metara visine i ostane u zraku do 3,5 sata i od sveg srca se nadamo da će to i biti ostvareno na ovoj proslavi!


Gornje krilo dužine 9 metara. Snimio: VT


Elisa. Snimio: VT


Upornjaci odnosno nosači gornjeg krila. Snimio: VT


Pilotska sjedalica i palica za upravljanje. Snimio: VT


Kotači. Snimio: VT


Glavna ploča i nosači stajnog trapa. Snimio: VT


Lakiranje nekih dijelova je tad još bilo u toku. Snimio: VT


Gospon Ivanček na radu lakirajući elerone. Snimio: VT


Rep na sušenju. Snimio: VT


Panel koji spaja glavnu ploču i rep, također na sušenju. Snimio: VT

Na kraju, još jednom zahvaljujem VT-u na fotkama, a njemu i GP-u i na stalnom dotoku informacija vezanih uz ovu temu!

Post je objavljen 24.08.2010. u 08:39 sati.