Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pokusinazivotinjama

Marketing

Alternative i 3R princip


3R je princip „Replacement, Reduction, Refinement“ ili zamjena, smanjenje i poboljšavanje ili oplemenjivanje. (Russell i Burch, 1959.)

Kad se radi pokus na životinjama, poželjno je da se broj korištenih životinja smanji (Reduction), da se općenito poboljšaju uvjeti njihova života, da zahvati budu što manje invazivni, da se što više olakšaju bol i patnja... (Refinement) te da se pokuša zamjeniti jedna vrsta životinja drugom za koju se smatra da bi takav pokus lakše podnijela ili da se u najboljem slučaju koristi neživotinjska metoda, koja donosi kvalitetne rezultate (Reduction).

Princip 3R je rijetko eksplicitno naveden u zakonima za zaštitu životinjama, međutim, on se ipak nastoji ispoštovati.

Problem s tim principom je da on zapravo ne može ukloniti nedostatke pokusa na životinjama jer životinje jednostavno nisu prikladni modeli za istraživanje. Nikakvo ublažavanje uvjeta ili invazivnosti zahvata te smanjenje broja životinja ne može zamagliti činjenicu da se pokusima na životinjama dobivaju rezultati iz kojih se ne može predviđati za ljude.

Pristup potpunog uklanjanja životinja i njihovih derivata ne bi naštetio znanstvenom napretku, štoviše, otvorio bi nove mogućnosti.


Post je objavljen 21.08.2010. u 08:04 sati.