Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pokusinazivotinjama

Marketing

Pokusi na životinjama su uzaludni


“To test a chemical for its potential to cause cancer takes five years and involves 400 rats. More than 50% of the results are positive, of which 90% are false positives.”

NATURE|Vol 438|10 November 2005

Veliki se resursi usmjeravaju u nešto što se naočigled radi uzaludno.

Što znači da su rezultati lažno pozitivni?

Kad se uspostavi da ljudi ne doživljavaju popratne efekte koje su proživjele životinje nego neke druge, a pripravak im je od koristi (moguće i nepredviđene koristi) tada se rezultati dobiveni na životinjama smatraju lažno pozitivnima. Dakle, pozitivni su i korisni, samo na neki drugačiji način nego što je pokazano studijama na ljudima.

Ako je čak 90% rezultata lažno pozitivno, što nam to govori o iskoristivosti, učinkovitosti pokusa na životinjama? Zar je to praksa na koju se zbilja možemo pouzdano osloniti i koja govori nešto značajno o efektima kod ljudi?


Post je objavljen 13.08.2010. u 18:26 sati.