Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/maison

Marketing

Borba s birokracijom


Korak br.2
Zaboravila sam napomenuti da smo angažirali geodeta da izradi geodetsku podlogu taman kada smo angažirali i arhitekta.
Prvotni plan bio je da napravimo tri stana, no kada su ti nacrti bili gotovi shvatili smo da zbog raznoraznih ograničenja svaki stan može biti cca 70 m2. Što nije malo, da se razumijemo, ali budući da ovo gradimo jednom i da tu planiramo živjeti duugo, htjeli smo ipak malo veći komfor. Nakon dogovora i razgovora doma, odluka je pala na dva stana.

Jesen 2009 - arhitekt predaje papire na Grad. Tu se javljaju prva komplikacije - referentica nas traži dodatne papire. Trebali smo napraviti dodatni elaborat od geodeta (dodatnih 4.000,00 kn).
Dalje: na katastarskoj podlozi stoji da je naša kuća sagrađena u veljači 1968.
Kao što u zakonu stoji, sve kuće koje su napravljene do 15.2.1968. godine smatraju se legalno sagrađenima i potrebno je samo pribaviti potvrdu u urbanističkom uredu da je objekt građen prije navedenog datuma. No na katastru su nama izdali potvrdu da je kuća sagrađena u veljači 1968., a ne stoji točan datum, što je našoj referentici predstavljalo problem br.1.

Otišli smo na Katastar gdje nam je dotična referentica koja je pisala potvrdu (koja je, btw. koštala 700 kn) rekla da ona ne može napisati točan datum iz nekih razloga koje nije znala objasniti (ili ih ja nisam mogla shvatit).

Moram pojasniti zašto je ta potvrda bitna - s tom potvrdom imamo dokaz da je na tom mjestu postojala kuća sa svim priključcima, i da možemo sagraditi Zamjensku poluugrađenu stambenu građevinu, a ne novu novcatu kuću, a samim time i pri plaćanju pristojbi i komunalnih i vodnih doprinosa ne plaćamo cijenu od nule, već razliku u kubikaži stare i nove kuće, što su značajne razlike u cijeni.

Referentica nam je rekla da se obratimo pročelnici jer ona ne zna što bi nam rekla (?). Nakon razgovora s pročelnicom i nekoliko dolazaka k njoj, njezinih uvida u geodetske podloge, mi smo ipak dobili novu potvrdu u kojoj piše da se "smatra da je kuća izgrađena do 15.2.1968.", što je našoj referentici na gradu bilo dovoljno.
Ja i dalje ne znam u čemu je bio problem - zar nije logično da ako postoje slike iz zraka iz veljače 1968. na kojima se kuća nalazi, da sigurno kuća nije nastala iz ničega od 15.- 28.2.1968.?
Naravno, ponovno smo platili 700 kn, iako nije bila naša greška.
Ali OK, birokracija je neumoljiva i mi smo pribavili sve potrebno da referentica pošalje projekt Vodi, Elektri i kome već treba da daju svoje suglasnosti.

Sve se odužilo do drugog mjeseca ove godine. Elektra nam je prva poslala suglasnost i Rješenje o priključku koje trebamo platiti kada se kuća sagradi - oko 20.000,00 kn.
Dolazimo do problema br.2. A zove se Odvodnja. Prvi projekt vraćaju na Grad s objašnjenjem da im trebaju neki dodatni detalji (to ne znam što je točno bilo jer je to riješavao arhitekt sa projektantima odvodnje i referenticom).
Računamo da će drugi projekt s izmjenom prihvatiti i ne brinemo previše.
Javlja arhitekt da su i drugi odbili. Sad se ja uključujem u to jer se to zaista odužilo (već je travanj) i sve se čini da će se još odužiti.

Zovem ja referenticu na Odvodnji da vidim gdje je zapelo i tu počinju drame.... ona meni objašnjava da njoj i dalje nisu neke stvari jasne, i da joj fale podaci o točnoj lokaciji kanalizacijskog šahta. Ja to prenosim arhitektu, on prenosi projektantima, projektanti zovu nju... Šaljemo izmjene po treći put. Taj cijeli proces u državnoj upravi traje tjednima, to je strašno...dok oni to odobre, pošalju, urudžbiraju, dok im to neko vrijeme stoji na stolu, dok oni to pogledaju, registriraju i počnu raditi na tome...
Nakon što sam procijenila da je treći put izmjena na njenom stolu, zovem je po stoti put. Ona i dalje ima neke nedoumice oko tog šahta.
digresija: sa šahtom je sve u redu. sve je legalno građeno i mi imamo račune od odvodnje iz 1982. godine koje sam joj također poslala na uvid no to nju baš ne dira previše.
Pitam što da radimo, ona kaže da ne zna. "Ja zaista ne znam što da ja vama kažem. Moram se malo zbrojiti sama sa sobom i odlučiti što da radim s vašim slučajem. Znate, ne možete vi raditi sto puta izmjene. Ja sam prošli put poslala finalni negativan odgovor na vaš projekt i ne znam kako da sad to izmijenim. Ići ću na Grad pogledati izvod iz katastra i ragovarati s vašom referenticom" - kaže ona meni.
Idući tjedan otišla je našoj referentici na Grad (koja mi je poslije rekla da ne razumije što je ta žena htjela i kako je ovo prvi put da netko iz Odvodnje dolazi k njoj).
Par dana poslije zove ona mene na telefon: "Znate, ja cijelo popodne razmišljam o tom vašem slučaju i što da radim s vama. Ja bih izašla na teren pogledati taj šaht.".
I dogovorimo se mi i nađemo sljedeće jutro pred kućom. Scena za poluditi - moj tata sa susjedom podiže šaht, ona kleči nad kanalizacijom i viče - otvorite vodu, otvorite vodu, i gura glavu u šaht! lud
Zaključak - sve je OK.
Sljedeća tri tjedna i dalje nam ta ista žena radi problem ali ja sam bila toliko više iznervirana da je to naš arhitekt dalje riješavao s njom. Nakon tri tjedna je javio da je prema njenoj želji izmijenio samo jednu rečenicu u glavnom projektu i to je bilo OK. Dakle višemjesečna drama zbog jedne rečenice?!

Prije mjesec dana, dakle u lipnju, dobili smo od nje Mišljenje u kojem daje suglasnost Odvodnje za izgradnju kuće. Nažalost, sve se zbog nje tako odužilo da smo taman uletjeli u sezonu godišnjih. Još jedna super stvar kod državne uprave je kad referent ode na godišnji, slučaj ne preuzima njegov kolega, već ostaje ležati na stolu dok se dotični ne vrati rolleyes

Naša referentica na gradu (koja se pokazala dosta ažurnom i korektnom) poslala je sve papire na obračun komunalnog i vodnog doprinosa. Sad smo u fazi svakodnevnog otvaranja kaslića i sa strepnjom čekamo te uplatnice.

U sljedećem postu korak br.3. jer vidim da sam malo ovdje pretjerala sretan
E da, možda ne baratam dobro terminologijom, nazivima ureda itd., već sam rekla da se još uvijek učim ;).

Post je objavljen 23.07.2010. u 14:31 sati.