Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/alkemicarka-u-usponu

Marketing

Marketing uličnog cimerfraja

Prestrojavam se prije par dana u kružni tok ispod kolodvora i ugledam ih. Jedna s lijeve strane, druga s desne. Nemaju table na kojima piše 'apartmani', ali svi znamo što tamo rade. Jednu poznajem; nedavno je imala nekakav lom, ali se, na opće iznenađenje i nevjericu svojih (nazovimo ih) prija, vratila u tračnice čim je skinula gips. Kažu njene tzv.prije da joj sve to ne treba, ali ja ju, zapravo, na određeni način razumijem. Čekanje gostiju ispod kolodvora njezina je malo zakašnjela karijera koja je, eto, došla nakon podizanja djece, kuće i svega što se u našem društvu podiže. Kako karijera meni ima čak mrvicu negativan prizvuk, jer - to je moj doživljaj te riječi - implicira jednu odbojnu i pomalo isključivu ambicioznost, usudila bih se reći - čekanje gostiju ispod kolodvora njezin je poziv. Kad prođem ljeti autom pored kružnog toka, gužvu iskoristim da promotrim situaciju. I lica. Adrenalin koji isijava s lica ima radioaktivnu snagu zračenja. Tzv. 'vatanje' gostiju sve je njoj i njenim prijama, koje se u trenutku borbe za gosta bez ikakvih skrupula i lažne uljudnosti, pretvaraju u najljuće neprijatelje. Iako sam protiv uličnog cimerfraja jer bi se sve to moglo riješiti nekakvim punktom, razumijem prvi motiv. Imaju sobe 10. red do mora i znaju da ih se agencije neće sjetit prije 20. srpnja. A živi se i u periodu od 15. kolovoza do 20. srpnja, što nije lako čak ni uz visoke penzije kakve ih imaju naši penzioneri. No, lova, kao što rekoh, nije sve.
Dok hotelske kuće imaju nekoliko kancelarija (pogotovo ako nisu privatizirane), pa tako u jednoj sjedi 'prodaja', u drugoj 'marketing', u trećoj 'tehnički direktor', u četvrtoj najobičniji direktor, u petoj računovodstvo, i da ne nabrajam dalje do recepcije, ona sve to radi. Grafičko rješenje table i dress code, uz visinu i tonalitet glasa, mogli bismo smjestiti pod marketing. Iako ćete na prvu loptu skočiti, mislim da haljina na kopčanje bez rukava i s cvjetnim dezenom i nije tako loše rješenje. Gosti koji ad hoc traže smještaj ili su avanturisti ili su i sami meditaranskog, 'pusti me stat' mentaliteta. U tom slučaju mislim da bi im tradicionalna baka-haljina mogla jamčiti osjećaj zaštite i stanovito povjerenje. Ako je tako, u uličnom marketingu nije toliko važna ni tabla, pogotovo s obzirom da se sigurno ne bi svidjela ni komunalnim redarima. Čiji se osjećaj za dizajn ionako ispolji samo nakon bukvice vlastodržaca, koji ni sami nisu načisto oko tabli i dress coda naših cimerfraj dama.
Prodaja je posebna priča. Ne vjerujem da su junakinje makarskih ulica pročitale bestselere tipa 'moć persuazije' i slične, ali svaki put kad ih vidim onako grlate i samouvjerene, sigurne da imaju baš ono što gost traži, zaključim da im takva štreberska literatura ne treba. Znaju sve cake; nakon 'skena' registarskih tabli, znaju kome će krenut s kakvom spikom. Strane jezike ne govore pasivno nego vrlo aktivno, često koristeći ekstreme, a poslovnim frazama, koje se uglavnom svode na brojke, barataju perfektno.
Računovodstvo? Ma nema problema. Sve se to riješi za čas: ti meni eure, ja tebi ključ. Recepcija? Na plastičnom stolnjaku, na kojem se skrutnulo malo sirupa za razrjeđivanje što ga je prolila unuka, stoji ohlađena voda u boci od ledenog čaja i domaćeg vina (onoga za goste). Tu se vrši i primopredaja ključeva uz napomenu da a) TV radi, s tim da prekidač treba gasiti direktno, b) more nije toliko daleko ako se prođe kroz 4-5 susjednih dvorišta, zračnom je linijom zapravo nevjerojatno blizu, c) ako nema vode, neka malo pričekaju jer se bojler sigurno ispraznio.
Dok se gosti smjeste u sobu, ona vadi požutjelu bilježnicu i upisuje datum i cifru. Vrti malo lanjske bilješke, i zadovoljno se smješka. Unatoč recesiji prodaja porasla za 15%, uz minimalna ulaganja u marketing (natpis više nije na kartonu nego je tiskan u plastici) i amortizaciju (skinula je drvenu palisadu što ju je stavio pokojni i dala sinu da opitura u bijelo jer danas gosti vole prozračnost). Važno je biti konkurentan, zaključuje sa smješkom, odlaže bilježnicu i eure, i odlazi priji na kavu. Ako kava još ne miriše, znači da je marketing dotične zakazao jer poslovni subjekt nije pravovremeno reagirao i ponudio akcijske popuste.

Post je objavljen 21.06.2010. u 15:35 sati.