Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tep

Crkve brvnare biciklom (prema Pisarovini)

Prošlo je dosta vremena od moga posljednjega posta o drvenim crkvicama, no vrijeme je bilo takvo da se nije bilo uputno otisnuti biciklom na dulju vožnju. Jučer je ipak došao lijep dan, a bila je i nedjelja, pa sam poslijepodne mogao odvojiti za vožnju. Odlučio sam krenuti prema Pisarovini, a onda obići još dvije drvene crkvice. Ukupno bi to bilo nešto više od 70 km računajući od zagrebačkog Kaptola.

Krenuo sam nakon ručka, prema rotoru, a onda Remetinečkom cestom i ulicom Dr. Luje Naletilića do križanja gdje je trebalo skrenuti do Brezovice, pa onda za Pisarovinu.

Prolazi se dalje kroz selo zanimljiva imena.

Pitanje je samo odakle to ime? Je li tu održana kakva teška bitka ili je tako loše ovdje živjeti da je to doista zao bitak? Ako netko zna, neka slobodno napiše.

Dalje niz cestu (ili bolje rečeno „uz cestu“, jer su usponi sve češći) povremeno se može uhvatiti zgodan pogled na Medvednicu i Zagreb.

Ovo je fotografirano kod skretanja za selo Starjak.

Nakon Kupinečkog Kraljevca slijedi Pisarovinska Bregana. Bregana je očito zbog bregova, a cesta je puna uzbrdica i nizbrdica. Najugodniji je svakako spust kroz šumu koji dovodi pred Veliku Jamničku. Nakon nje dolazi se do skretanja lijevo prema središtu Pisarovine. Ja sam ipak nastavio ravno gdje putokaz pokazuje prema Sisku. Ne zbog Siska, već zbog drvene kapelice koja se na toj cesti nalazi ovdje uz Pisarovinu.

Riječ je o novoj crkvici izgrađenoj sredinom devedesetih godina 20. st. Izgrađena je u jeku Domovinskog rata, kad su se u Pisarovinu privremeno sklonili prognanici iz Lasinje s druge strane Kupe. Živjeli su ovdje u prognaničkom naselju koje se još uvijek može vidjeti uz samu crkvicu.

Budući da je crkva u Lasinji posvećena sv. Antunu Padovanskom, tako je i ova brvnara posvećena istome svecu, ne bi li prognanici imali ovdje dio svoga doma.

Nakon ove crkvice krenuo sam dalje cestom do prvog križanja, gdje sam skrenu lijevo prema središtu Pisarovine, a odatle, kod male kapelice nasred križanja, skrenuo desno prema Jamnici Pisarovinskoj i Lučelnici. Iskoristio sam veliko parkiralište između crkve u Jamnici Pisarovinskoj i obližnjega groblja za kratak odmor. Crkva je posvećena sv. Martinu, pa su je vjerojatno na ovom mjestu podigli templari. Prvotna gotička crkva izgrađena je u 13. st., a polovicom 18. st. gradi se današnja barokna.

Pogled na okolni krajolik doista je prekrasan. Sve je puno vinograda, premda mi se tada ovi brežuljci nisu pretjerano sviđali jer ipak ih treba proći na biciklu.

Preda mnom su još dvije drvene kapele koje sam htio obići, ona u Lučelonici i ona u Gustelnici, no moj se put nenadano izmijenio, a predviđena kilometraža prilično produljila. O tome ću vam pisati u sljedećem postu.

Post je objavljen 07.06.2010. u 09:50 sati.