Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/madhatter

Marketing

Hello Kitty

1974. godine japanska je kompanija Sanrio na trziste izbacila novcanik s likom bijele japanske bob-tail macke s crvenom masnicom na glavi. Mackicu su nazvali Hello Kitty, a dvije godine kasnije stigla je u Ameriku. Ubrzo je Hello Kitty postala ultra popularna, pa su se poceli proizvoditi najrazlicitiji proizvodi za djecu s njezinim likom (lutke, naljepnice, odjeca, skolski pribor), no isto tako su je prihvatili i odrasli. Tako danas postoje kucanski aparati, sminke, sanitarije, cak i kontaktne lece i higijenski ulosci sa slikom Hello Kitty. Mackica ima svoj album s pjesmama, animirane serije i videoigre, a u Japanu postoje dva sluzbena tematska parka. Prije dvije godine Hello Kitty je proglasena turistickim ambasadorom Japana u Kini i Hong Kongu, a UNICEF joj je dodijelio naslov specijalnog prijatelja djece. U Japanu zadnje desetljece njezina popularnost opada i sada su je zasjenili Pokemoni, no i dalje gotovo da ne postoji osoba koja za nju nije cula ili se s njom susrela.
A zasto ja to uopce pisem? Odrasla zena, majka i supruga, realisticna i bez imalo smisla za romantiku? Zato sto volim Hello Kitty. Ne u onom smislu kao zaludjene tinejdzerke koje prate sve trendove, ali ipak... imam privjesak za kljuceve, pa novcanik, pa rajf za kosu, na jednom forumu i avatar, na drugom nick... khm... ma stvar je jednostavno u tome sto je Hello Kitty kao lik NEVIN. Na stranu to sto se sve (ali bas sve) moze izmanipulirati i prikazati u negativnom i/ili seksualnom kontekstu, ali Hello Kitty je danas upravo ono sto je bila i prije 26 godina kada je nastala-mala bijela maca. Ni manje, ni vise. To je razlog zbog kojeg mi je daleko draza od, recimo, Barbike, koja je duplo "starija" od nje-ne samo po datumu proizvodnje, vec i po poruci koju salje. Hello Kitty je djevojcica, Barbie je zena-a navodno su i jedna i druga namijenjena istim potrosacima, tj. curicama. Uz mene odrasta jedna takva curica, mamina princeza, i bilo bi mi puno draze kad bi joj uzor bio Hello Kitty, nego Barbie. Nisam puritanka, ali nadam se da moja princeza jos dugo nece otkriti kako recimo postoje vibratori na Hello Kitty. Djeca trebaju biti djeca, a i nama odraslima ne bi skodilo kada bismo ponekad bili malo vise poput njih.






Post je objavljen 25.05.2010. u 02:16 sati.