Najčešća poza u Saboru
"Ljenjivci nisu samo oni koji ne rade, već i oni koji mogu da rade bolje."
Sokrat
Svi znamo što je posao u fušu tojest posao na crno i znamo da nije baš najmoralnije ali ja imam dvojno mišljenje glede istoga jer se ljudi isto tako nebi mogli prehranjivat da se vlastitim rukama nekako ne izmotaju iz ove katastrofalne situacije do koje nas je dovela država. Naravno da time ne zagovaram neplaćanje poreza državi koja te iste niti ne zna uložiti u nešto potrebno sa svrhom već sve potroši u održavanje vlastite pregoleme administracije. Najslikovitije da se izrazim, porez služi da bi se Šuker mogao toviti.
Posao u fušeraju je pak nešto drugo. To je kada si uredno plaćem za posao koji šlampavo odradiš ili ga ne privedeš kraju jer ionako znaš da će ti dnevnica biti isplaćena ili honorar pa te čisto zaboli dali si zavaljen u naslonjaču dok ispijaš kaficu i listaš novine (te se obavezno zgražaš nad stanjem u državi).
Šteta u fušeraju je višestruka:
- uzimaš posao nekome koji bi ga odradio bolje od tebe a nema prilike jer ti sjediš (doslovce) na toj fotelji;
- svojom nezainteresiranošću (sve što se radi preko kurca ispada loše napravljeno) štetiš predmetu koji moraš izgraditi, obnoviti, restaurirati (odnosim se na svoju sferu djelovanja) a time štetiš i onome koji te plaća i koji bi imao korist od svega;
- stvaraš začarani krug jer drugima postaješ primjer neodgovornog ali nekažnjenog nemara pa te shodno tome počinju imitirati pa onda te druge osobe postaju štetne i beskorisne i one postaju primjeri koje će imitirati netko drugi;
Ono što me pak iritira kod neradnika i fušera jest njihovo hvalisanje samih sebe kao neophodnima za društvo. To licemjerje je kap koja preliva čašu jer nije mi jasno koliko debeli obraz moraš imati da drugima govoriš o vlastitoj stručnosti i profesionalnosti dok svi oko tebe znaju da nekvalitetno odrađuješ svoj posao.
Prije tjedan dana sam bio na predvanju jednog profesora (nakon prezentacije njegove jedinstvene preskupe knjige) iz Zagreba koji je čitao istim tonom sa papira dok su se na platnu redale dijapozitive koje ne predstavljaju ono što čovjek govori a sve obilato krivim dezinfomacijama da sam ja, koji sam sjedio u zadnjem redu, imao svako malo tik da ga prekinem i da mu ukažem u čemu je pogriješio. Ali jebiga nisam imao muda jer bi me svi koji su ga slušali sa klimanjem glave (a nisu znali ništa o tematici), grdo pogledali. Jer se nestručnost ako dobro upakirana, cijeni ko zlato.
Na kraju je moj prijatelj koji se bavi istom prefijom kao i profesor naslušao takvih gluposti da je škartirao mogućnost da mu predloži prisutstvovanje u njegovoj izložbi.
Profesor je samog sebe definirao "epicentrom" profesije kojom se bavi??? A notorno fušari. Čak se usudio staviti sliku mozaika koji je restaurirao a kojem je promjenio natpis. Ali gospodin je prijatelj ministra što ga čini nepogrešivim sve dok ne izgubi političku poleđinu kao Polančec koji je ostao bez Sanadera.
Zašto je to tako?
Nedostatkom javne osude i sankcija neodgovornost se potiče te ono postaje ustajalo općeprihvačeno pravilo ponašanja. Da barem mogu reći kako mi je svejedno što tko kako radi ali ne mogu jer loši potezi u mojoj branši imaju indirektni loš utjecaj i na mene kao što glasač HDZ-a sa svojim glasom ima loše reperkusije i na moj život.
Kolege sa kojima radim su mi isto tako i prijatelji pa sam ih imao prilike upoznati u cijelosti. To su ljudi koji ozbiljno shvaćau svoj posao i nevoljko ostaju poslje radnog vremena (ali ostaju) da obave to što se obaviti treba jer imaju taj glas savjesti koji im nalažeda posao mora biti zgotovoljen i to dobro.
Dok drugi dolaze na posao pola sta kasnije i bježe s njega (ko vrag od tamjana) pola sata ranije prije kraja.
Drago mi je da takvih mladih ljudi još uvijek ima i volio bi raditi sa takvima da mi svaki radni dan bude ispunjen a ne kalvarija živciranja radi nekih neradnika koji se ponašaju ko jebivjetri a prezentiraju se kao ozbiljni šljakeri.
Evo nekoliko primjera:
U ulici Ante Starčevića gdje je bila notorna kava i okupljalište riječana "Dva lava" je sve dosada bio vidljiv kameni grb koji je simbol onog mjesta ali svojim postojanjem upotpunjuje kulturno tkivo grada jer ima staru priču iza sebe.
No desio se ovaj fušeraj.
A sad pustimo pokojnom Branku Fučiću da nam ispriča priču toga mjesta: