Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/crapper

Marketing

Karlova oklada - sumrak hrvatskog viralnog marketinga

Svima je vjerujem jasno da živimo u zemlji apsurda i pomaknutih vrijednosti, gdje su kriminalci sveci, a sveci na margini društva. Tješim se da je to tako i u ostatku svijeta, ali ipak, kod nas je to nekako specifično, kod nas kao da je negdje u Ustavu vrlo vrlo sitnim slovima zapisano da vrijedi sve naopako od onoga kako bi trebalo biti. Zato ni ne čudi da, kao i većina kvaziliberalnih ali suštinski totalitarno-konzumerističih društava, i mi imamo zakon po kojem su marihuana i ostale droge državni neprijatelj broj jedan, dok su neke druge stvari, daleko daleko opasnije, i po vlastiti i po život ostalih, eto dozvoljene, i štoviše društveno prihvatljive. Jedna od njih je i alkohol. Glavni i već pomalo klišejizirani argument za ovo je jednostavan pogled u crnu kroniku. Jel se sjeća itko kad je zadnji put vidio naslov poput: "Sa 0.15 mg THC-a prouzrocio prometnu nesreću u kojoj je život izgubilo dvoje ljudi"? Ili pak: "Pod utjecajem marihuane sjekirom ubio oca, majku i trudnu djevojku"? Ili: "Napušio se pa pao i slomio vrat"? Naravno da ne, ali alkohol gotovo uvijek kumuje u ovakvim prilikama. No, to i nije tema ovog posta. Tema je upravo gore navedena reklama, a i ostale koje promoviraju ispijanje ogromnih količina alkohola. Jebemu, i ja se volim napiti ko svaki drugi čovjek, ali moraju li me još poticati svaki dan u svakoj prilici, sa ekrana televizije i sa plakata po cijelom gradu, dok se s druge strane moglo 3 godine u zatvor zbog jointa?
Vrlo je jednostavno: ili je nešto zabavno, ili je retardirano ali ipak pomalo zabavno, ili je potpuna retardacija. Zabavne su recimo sve serije koje nisu snimljene od strane Hrvata. Retardirane ali zabavne su sve emisije koje prikazuje NovaTV. Potpuna retardacija su hrvatske reklame za pivu.
Kad usporedimo naše i strane reklame za pivu, odmah je jasno da je glavna razlika u tome što kod stranaca piva nije nešto veće od života, nego osvježavajuće piće za cijelo društvo, u umjerenim normalnim količinama. U našim reklamama je piva bit života, ona je ono najvažnije i jednostavno nisi niti čovjek, niti muškarac niti Hrvat ako svaki dan ne popiješ barem pol gajbe pive. Naši su to "pametno" ukomponirali s još nečim što smatramo daleko višim nego što uistinu jest, a to je nogomet, pa piva i nogomet uvijek idu zajedno.
I tako, naše dva glavna konkurenta, Ožujsko i Karlovačko, se svakodnevno bore za naklonost pivopija diljem regije, u uglavnom se u svojim reklamama spuštaju na samo dno. Ožujsko se u svojoj kampanji bazira na svojim "zakonima". Ima tu zanimljivih, srcedrapajućih zakona koji pogode ljude kad ih nakon 7 pive negdje pročitaju, tipa "Naći se s prijateljima je vrijedno bilo kakve žrtve", nakon čega slijedi pobratimsko grljenje i pijane nebuloze. No ostatak su uglavnom nešto zbog čega bi se svaki normalan čovjek trebao posramiti. Tako je npr. 1. zakon: "Na dvije stvari uvijek misli: na pivo i prijatelje". Ima ih još 200 sličnih, a treba napomenuti da je ovaj još i najbezazleniji. S druge strane, Karlovačko se, premda također bazirano uglavnom na nogometu, okrenulo više glazbi i promociji ispijanja alkohola u bilo kojoj prilici. Čak i meni, renomiranom šovinistu, nije uopće ugodno vidjeti po gradu velike plakate: "Muškarci znaju šta žele", sa ogromnim Karlovcem na slici. Ovo je uvredljivo na nekoliko razina, prvo i osnovno direktno, bez imalo suptilnosti se kaže da žene ne znaju šta žele, jer ako u rečenicu uključiš samo jedno, automatski isključuješ drugo. S druge pak strane je uvredljivo za muškarce koji ne smatraju Karlovačko nadomjestkom za sve u životu, jer insinuira se da SVI muškarci žele Karlovačko. Kao prigodni alkoholičar, volim popit pivu pa da se rasturim ono pravo, al mi se ovakav prizemni i primitivni marketing gadi iz dna duše.
Što nas na posljetku dovodi do biti, do bitka, do srži reklo bi se, ove naše male priče. A to je nova reklamna kampanja Karlovačkog, nazvana "Karlova oklada". Koncept je relativno nov kod nas, ali provjereno je da je vrlo učinkovit. To je naravno viralni marketing. Naime, poanta je ljudima davati informacije u vrlo ograničenim količinama, nadajući se da će ih misterija svega toga zaintrigirati i da će se upustiti u istraživanje što bi se moglo kriti iza svega toga, a glavna alatka za to je internet. Karlova oklada je "počela" na šturim plakatima i reklami koja je prizemna da ne može biti prizemnija. Tri frenda kao sjede doma, zajebancija ovo ono, i snimaju se kamerom, sve čovjek očekuje da će se svi zajedno počet jebat koliko sve gay izgleda. Onda kao pitaju jednog od njih, a to je Karlo (čudna li čuda), koja je njegova sposobnost. On se kao nešto nečka, pokazuje koliko Hrvatska akademija dramskih umjetnosti štanca loše glumce i koliko spontanost jednostavno nije osobina Hrvata, te naposljetku kaže da je njegova tajna sposobnost da može 3 mjeseca bez Karlovačke. Koji kurac? Dobro, šta mu u Karlovačku stavljaju heroin pa je navučen? I kakva je to uopće oklada, ne može piti Karlovačko, ima doslovno na tisuće piva koje su bolje od Karlovačkog. Na kraju oni se kao rukuju i idu nazdravit, Karlo mali doper i ovisnik odmah krene prema Karlovačkoj, a ova dva druga šereta šaljivđije ga kao spriječe, jer oklada je već počela. Tu priču sigurno svaki dan pričaju po kvartu, jer je iznimno kul i zabavna. I tako, zaintrigira mene ta reklama, jer ipak sam Hrvat i ne baš previše pametan, i odem ja na www.karlovaoklada.com, a kad ono preusmjerava me na FB stranicu. E pa jebem ja vama mater nenormalnu, prvo ste mi htjeli rušit Vladu preko fejsbuka, a sad moram kliknuti Like da bih uopće vidio bit cijele reklame. Neću to učinit da ga jebeš. Ipak, vidim sljedećih par rečenica."Kažu da put do tisuće Karlovačkih piva počinje prvim korakom...i jednom okladom". Marketinški stručnjaci su mislili da će biti pametno da se poigraju sa starom mudrosti i ukomponiraju Karlovačko, uz već standardni put. Svaka čast onome kome je ovo domišljato. "Ja sam Karlo, a moji frendovi Buco i Faca su se okladili samnom da neću izdržat 3 mjeseca bez svog omiljenog piva..." Dakle, sad postaje jasno da su ona dvojica iz reklame Buco i Faca. 12 godina zatvora bez mogućnosti pomilovanja za onog tko je smislio Buco i Faca. Zvuče kao da imaju 12 godina, jedan je očigledno pretio a drugi bi mogao imati neku deformaciju lica. Šta smo se odjednom vratili u dječje serije s početka '80-ih? Buco i Faca, zvuče kao geekovi koji po cijele dane igraju WoW, nisu izašli van već 4 godine, žene su vidili samo na youjizzu, a od pol pive su već mrtvi pijani. Doslovno bilo koji nadimak bi bio bolji... Džingis Khan.... Petar Veliki... Jagodica Bobica... "Ma šta oni znaju. Mogu ja to! Evo, bocu tvoju ljubim Karlovačko i ne imam drugih piva osim tebe". Bravo Karlo, tvoj najveći životni uspjeh je to što si 3 mjeseca izdržao bez Karlovačke, a tome bi trebali aspirirati i svi ostali propaliteti diljem lijepe naše. Na kraju su još i dodali malo vrlo neugodne vjerske provokacije. Ali svećenstvo je ionako prezaposleno seksom sa ministrantima tako da im je ovo vjerojatno promaklo. I za kraj "Klikni like i podrži me u okladi". Ma nabijem te na kurac, i tebe i reklamiranje na fejsu i klikanje 800 linkova da dođem do konkretne informacije o čemu se tu radi. Također, jedan dodatak sa stranice Karlovačkog:"Nagrada za ovu smjelu okladu je kamion pun Karlovačkog. Dobro ste čuli, jer Karlovi frendovi Buco i Faca dužni( su Karlu kamion pun Karlovačkog piva ako mu pođe za rukom( da uživa bez nas." Nakon svega što je rečeno u ovom podužem postu, mislim da je svaka daljnja riječ suvišna....

Post je objavljen 11.05.2010. u 15:13 sati.