Recenzija albuma 'Sticky & Sweet Tour'

Na web portalu Dnevnik.hr je objavljena recenzija albuma 'Sticky & Sweet Tour'. Autor očito nije ljubitelj njene glazbe.

Madonna u karijeri nije objavljivala previše live albuma, a sad je poprilično jasno i zašto. Nije nikakvo otkriće da su njezine glasovne mogućnosti ograničene, glazbeni talent proporcionalno manji od količine slave i novca koji je na temelju njega utržila te da se tajna njezina uspjeha krije u revolucionarnom PR-u, kreativnoj samopromociji i smislu za biznis.

No koncertni album 'Sticky & Sweet Tour' pokazao je bolje od bilo kojeg Madonnina izdanja dosada, da je preslušavanje njezina koncerta bez da imate uvid na događanja na pozornici, dosta bolno. Izostanak 'vizualnog podražaja', odnosno blještavog spektakla koji se odvija na bini, na površinu izbacuje vokalne nesposobnosti kraljice popa, manjkavosti koncertnih aranžmana i siromaštvo instrumentalne podloge.

Madonna je na snimci nastaloj tijekom posljednje turneje na koncertu u Buenos Airesu, učestalim posezanjem za medley složencima, u sat vremena uspjela natrpati gotovo 30 svojih hitova, iako službeni popis pjesama broji njih točno trinaest. Spajanje nekoliko skladbi u jednu pjesmu nije ništa novo, no ako se ne radi o nekoj dalmatinskoj ljetnoj fešti, nego o stadionskom koncertu, tada brojni medleyi i nisu baš toliko uspjela fora.

Većina izvedenih pjesama prelivena je jeftinim dance ritmom ('Candy Shop', 'Beat Goes On', 'Give It To Me') ili zastarjelim 'elektro-šokovima' ('Get Stupid', 'Like a Prayer'), a posebno neuspjeli dio koncerta odnosi se na latino 'serijal', koji se proteže od 'Devil Wouldn't Recognize You', do 'Spanish Lesson' i 'La Isla Bonita'. Najkritičniji trenutak koncerta odnosi se na Madonninu izvedbu laganice 'You Must Love Me', gdje je naša junakinja pomislila da njezin vokal može izgurati cijelu pjesmu praćen jedino zvukom violine. Jedini koliko-toliko uspjeli hitovi, gdje je pjevačica konačno pogodila intonaciju, suzdržala se od nekontroliranih vriskova i nije posegnula za pogrešnim aranžmanskim eksperimentima, jesu 'Vogue' i 'She's Not Me'.

Ako nešto od ovog albuma možemo naučiti, jest da Madonnin koncert nikako ne smijemo konzumirati bez pogleda na stage, jer nam potpuna slika može spasiti doživljaj. S obzirom da uz CD ide i prateći DVD s istog koncerta, izdanje je donekle spašeno.

Madonna 'Sticky & Sweet Tour', Ocjena: 4/10
(Warner Bros. Records / Dancing Bear, 2010)
Autor: Marko Podrug