2010., godina nastavka pitomačke prometne izolacije
Prometna izolacija pitomačke i đurđevačke Podravine u 2010.godini nastavlja se zahvaljujući daljnjem lobiranju ministara i saborskih zastupnika županijskih sjedišta dviju županija, Koprivničko-križevačke te Virovitičko-podravske. Plan izgradnje novih autocesta i dalje teče u smijeru povezivanja grada Zagreba s Koprivnicom i Viroviticom dok dio između ta dva grada ostaje prometno izoliran. Izolaciji pitomačke Podravine daje svoj doprinos i obnova nekih željezničkih pruga te najave izgradnje novih, daleko od Pitomače. Nekadašnja prioritetna nova brza cesta Podravska magistrala na relaciji Ormož-Otok Virje-Varaždin-Koprivnica-Đurđevac-Pitomača-Virovitica-Slatina-Osijek-Ilok u dužini 325 kilometara tako ostaje sve više zaboravljena.
U ovoj godini počinje terenski pregled arheoloških istraživanja na doinici nove trase autoceste Bjelovar-Virovitica koja prolazi s druge strana Bilogore, daleko od Pitomače. O tome javljaju službene stranice Grada Virovitice.
Ministarstvo kulture, Uprava za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorski odjel u Požegi, a vezano uz zahtjev Instituta za arheologiju iz Zagreba donijelo je rješenje za odobrenje terenskog pregleda trase autoceste Bjelovar-Virovitica-granica Republike Mađarske na području Virovitičko-podravske županije. Terenski pregled provodit će se tijekom 2010. godine s ciljem pronalaženja i definiranja arheoloških nalazišta ugroženih izgradnjom auto-ceste. Arheološka istraživanja mogu započeti kada se osigura privremena zaštita pronađenih predmeta, te se obavi privremena pohrana pronađenih predmeta u Gradskom muzeju Virovitica. Za stručnog voditelja terenskog pregleda imenovan je dr.sc.Marko Dizdar koji je dužan najkasnije nakon tri mjeseca po završetku pregleda podnijeti stručno izvješće o rezultatima pregleda Upravi za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture RH, te nadležnom Konzervatorskom odjelu.
Sredstva za predmetni terenski pregled osigurava Hidroelektra-Projekt d.o.o. iz Zagreba.
U svezi navedenog ravnateljica Gradskog muzeja Virovitica Mihaela Kulej istaknula je da je Gradski muzej Virovitica spreman osigurati privremenu zaštitu pronađenih predmeta, te obaviti njihovu privremenu pohranu o čemu je izvijestila i nadležne institucije.
IZVOR:Virovitica.hr
Prometna izoliranost pitomačkog kraja te većeg dijela Podravine izražava se i u željezničkoj infrakstrukturi koja svrstava našu željeznicu među najopasnije i najstarije te stoga i najsporije. Obnova željezničke pruge na dionici od Koprivnice do Virovitice nije nikome u planu te se čak razmišlja i o ukidanju te dionice. Grad Virovitica trudi se ishoditi građevinsku dozvolu za izgradnju nove željezničke pruge od Virovitice do Terezinog Polja dok se Koprivničko-križevačka županija izborila za obnovu dionice Križevci- Koprivnica (210 milijuna) te izgradnju nove dionice Gradec - Sv. Ivan Žabno (350 milijuna kuna). O tome opširno piše Večernji list.
Vlada je na današnjoj sjednici podržala dva projekta HŽ infrastrukture važna za Bjelovarsko-bilogorsku i Koprivničko-križevačku županiju, vrijedna više od pola milijarde kuna. Riječ je o obnovi pruge Križevci - Koprivnica, koja će stajati 210 milijuna, te gradnji dionice Gradec - Sv. Ivan Žabno, na što će se utrošiti 350 milijuna kuna.
- Iz centra Sv. Ivana Žabna do centra Zagreba nakon obnove pruge dolazit će se za 50 minuta - rekao je ministar prometa Božidar Kalmeta uz odobravanje ministra turizma Damira Bajsa.
Time je definitivno začepljena i posljednja pukotina ostavljena nakon ovotjednog posjeta prvog čovjeka HŽ infrastrukture Branimira Jerneića i ministra Damira Bajsa Bjelovaru, kada je izostala ključna informacija o rokovniku gradnje "bjelovarske" pruge te o konkretnoj financijskoj konstrukciji. No, današnjom odlukom Vlade isključena je i posljednja dubioza o ovom projektu na koji se čeka više od desetljeća.
HŽ je, naime, dobio odobrenje za kreditno zaduživanje uz jamstvo RH, a time su otvorena vrata za raspisivanje natječaja za izvođače radova.
- Kako se u paketu tendera nalazi sva potrebna dokumentacija, uz građevinsku dozvolu i otkupljenih 99 posto zemljišta, o početku gradnje više ne govorimo u godinama nego u mjesecima - zadovoljno je u telefonskom razgovoru potvrdio Damir Bajs.
Dodao je da, bez obzira na to što je njegov posao vezan uz resor turizma, ključni županijski projekti - vodovod, pruga i cesta nisu izišli iz djelokruga njegova opisa poslova kao člana Vlade. To prije što su vezani uz njegov raniji angažman na dužnosti bjelovarsko-bilogorskog župana. Stoga, dodaje, i ne čudi što ga je B. Kalmeta na sjednici upitao: - Ministre, jeste li sada zadovoljni? IZVOR: Večernji list
Izgradnjom tih novih autocesti, obnovom željezničkih pruga te izgradnjom novih dionica željezničkih pruga, naša pitomačka Podravina zajedno s većim dijelom đurđevačke Podravine postaje prometno izolirana te se postavlja pitanje ZAŠTO ?
Da li je to nama u interesu? Zašto smo tako brzo odustali od prioritetne izgradnje nove Podravske magistrale i zašto se nitko od lokalnih političara ne očituje po pitanju prometne povezanosti našeg kraja? Treba li Pitomača opet, po neznam koji puta, okrenuti glavu na drugu stranu, prešutjeti ponižavanje, i ponizno klicati odlukama županijskih središta koje nas stavljaju u neravnopravan položaj prometne izolacije? VIŠE: Obečavajuće podravske ceste