Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/jakovripic

Marketing

BLAGDAN KRISTA KRALJA-Godina B 2

34. NEDJELJA KROZ GODINU
BLAGDAN KRISTA KRALJA
Isus Krist Kralj svega Stvorenja
(Godina B)


»Ti kažeš! Da, kralj sam. Ja sam se zato rodio i došao na svijet da svjedočim za istinu. Tko je god od istine, sluša moj glas. « (Iv 18,37)

Hvaljen Isus i Marija!

Draga braćo i sestre!



Danas Crkva Katolička slavi blagdan Krista Kralja.
Isus Krist je Kralj, jer je jedini posrednik spasenja svega stvorenoga. U njemu sva bića nalaze ispunjenje, svoje pravo bivstvovanje po stvaralačkom planu Božjem. Bog po neizmjernoj svojoj ljubavi nastavlja djelo svoga stvaranja i svako stvorenje je pozvano da u čovjeku sudjeluje u životu samoga Boga i da uđe u njegovu obitelj.
Ovaj plan Božje ljubavi se ostvaruje samo u pozivu Bogo-Čovjeka Isusa Krista, jer samo On je sposoban da nas u svojem čovječanstvu uključi u Obitelj Boga Oca.
U ovome smislu Isus Krist je prvorođenac svakoga stvorenja. On je kralj stvaranja jer On sam je vidljiva slika Boga nevidljivoga i ostvarenje stvarateljskog plana Očeva ovisi samo o njemu.

Budući da su se stvorenja zbog grijeha odvojila od svojega Boga, kraljevanje Isusa Krista poprima oblik sveopćeg izmirenja što je On učinio prolijevajući svoju krv na Križu.
Tako je On svoju moć i vlast postigao svojom smrću na Križu za otpuštenje svih grijeha.
Na taj način prvorođenac svakoga stvorenja, svojom smrću i uskrsnućem postao je prvorođenac od mrtvih.
Radi toga kraljevska moć Kristova je sveopća i On ima stvarnu vlast nad svim stvorenim i nad svakim stvorenjem i ništa što postoji ne može pobjeći njegovu gospodarenju i vrhovnom sudu.
Zato Isus Krist kao »Jaganjac zaklani je dostojan primiti moć i bogatstvo i mudrost i snagu i čast: njemu slava i vlast u vijekove i za čitavu vječnost« (Otk 5,12; 1,6).

Ovo je pjesma neizmjernog mnoštva anđela koji u ime svih stvorenja slave Krista Spasitelja svijeta u čijoj ruci se nalazi sudbina svakoga bića. Ta njegova sveopća vlast nad svakim stvorenjem se rađa iz smrti na Križu jer je On kao Božji Jaganjac žrtvovao svoj život za spasenje svijeta.

Stoga blagdan Isusa Krista Kralja svega stvorenog je ispovijest vjere u njegovu sveopću spasiteljsku moć koja proističe iz Križa, tog sramotnog znaka poraza za pogane i nevjernike.
Ali taj poraz se pretvorio u pobjedu jer ljubav ne gubi nikada.
A Krist na Križu je pokazao svoju najveću ljubav prema ljudima dokazujući im da život ima smisao samo onda ako je darovan za druge. On je tako razbio svaku ljudsku zatvorenost, egoizam i želje da se vlada i gospodari nad drugima, udarajući baš one najslabije i najnemoćnije.
On sam je postao Kralj baš kao žrtva nepravedne vlasti i zato njegovo kraljevanje je sinonim poniznosti, ljubavi, darivanja i služenja.
Sam Bog Otac je »posvetio za vječnog svećenika i kralja svemira« svojega jedinoga Sina Isusa Krista tako da bi On »žrtvujući samoga sebe kao bezgrešna žrtva na oltaru Križa, izvršio otajstvo ljudskoga otkupljenja, i pokorivši svojoj vlasti sva stvorenja, prikazao Božjem beskonačnom veličanstvu kraljevstvo vječno i univerzalno: kraljevstvo istine i života, kraljevstvo svetosti i milosti, kraljevstvo pravde, ljubavi i mira« (usp. Prefacij).

Riječ Božja koju smo čuli u današnjim liturgijskim čitanjima Svetoga Pisma pomaže nam da bolje shvatimo narav sveopćeg kraljevstva Kristova.
Tako prorok Daniel nam govori o nekom otajstvenom »Sinu Čovječjem« gdje »s oblacima nebeskim dolazi« pred Boga koji mu predaje »vlast, čast i kraljevstvo, da mu služe svi narodi, plemena i jezici. Vlast njegova vlast je vječna, nikad proći neće; i kraljevstvo je njegovo vječno, nikada propasti neće.« (Dn 7,13-14).

Ovo Danijelovo proročanstvo je tako važno da će ga sam Isus primjeniti za sebe baš pred vrhovnim svećenikom koji ga želi osuditi na smrt. Tada mu veliki svećenik reče:
»Zaklinjem te živim Bogom da nam rekneš jesi li ti Mesija, Sin Božji?« » Ti kaza - odgovori mu Isus. -Ali ja vam kažem da ćete poslije ovoga gledati 'Sina Čovječjega gdje sjedi s desnu Svemogućega' i 'gdje dolazi na oblacima nebeskim.'« (Mt 26,63-64)

Na ovu stvarnost nas poziva sv. Ivan apostol u Knjizi Otkrivenja u kojoj se slavi Krist kao »Svjedok vjerni, Prvorođenac od mrtih; Knez kraljeva zemlje« (Otk 1,5) koji »dolazi s oblacima« da sudi »sva plemena zemlje« i svako stvorenje baš onako kako je prorokovao Daniel jer je On kao Bog »Alfa i Omega (...) - Onaj koji jest i koji bijaše i koji dolazi, Svevladar« (Otk 1,6-8). Ta Kristova Svevladarska moć i vlast nad svim narodima i nad svakim bićem proizlazi, dakle, iz njegove žrtve na Križu koja je najveće svjedočanstvo »istini« o Bogu, o čovjeku i o svijetu.

Isus Krist je svojim životom, svojom smrću i uskrsnućem posvjedočio svu svoju ljubav za Boga i čovjeka. Ljudima je otkrio da je Bog za njih Otac i posvjedočio da ih Bog »tako ljubi da je Sina svojega dao te nijedan koji u njega vjeruje ne pogine« (Iv 3,16), nego da ima život vječni.
Krist je Bogu posvjedočio da ga On, njegov Sin, ljubi sve do smrti; a ljudima je posvjedočio da ih On ljubi kao Brat do te mjere da je sve njihove grijehe skinuo s leđa svijeta i uzeo ih na se da bi ih otkupio i spasio (usp. Iv 1,29), jer nema veće ljubavi od te kada netko život svoj položi za onoga koga ljubi, za prijatelje svoje.

Po toj jedinstvenoj i mnogostrukoj ljubavi prema Bogu, čovjeku i svemu svijetu, Isus je doista Prvak i Kralj.
Ali to kraljevsko dostojanstvo Krist ne čuva samo za sebe, nego ga dijeli sa svojim otkupljenicima, s onima koje ga ljube i koji su mu odani. Zato svi ti Božji miljenici radosna srca kliču: »Njemu koji nas ljubi, koji nas Krvlju svojom odriješi od grijeha i učini nas Kraljevstvom, svećenicima Bogu, Ocu svojemu - Njemu slava i vlast u vijeke vjekova! Amen!« (Otk 1,5-6)

Prema tome vrijeme ovoga našega zemaljskoga života jest vrijeme koje nam Bog nudi da se drage volje opredijelimo za Krista Kralja i da slobodnim odabirom postanemo njegovi podanici i odanici.
Isus i danas dolazi na ljudska sudišta širom svijeta i na upit mnogih bezbožnika i grešnika svake vrste: „Jesi li ti kralj?” odgovara kao i Pilatu: »Kraljevstvo moje nije od ovoga svijeta« (Iv 18,36). Krist isključuje poistovjećenje njegova kraljevstva s bilo kakvim organizacijama ili političkim strukturama ovoga svijeta koje ovise o ekonomskim sredstvima ili o sredstvima obrane ili napada kao što je npr. vojska.
Zaista nitko nije ustao da brani Isusa da ne bude osuđen na smrt od strane Židova i rimskog prokuratora Pilata. Kraljevstvo Kristovo nije političke naravi i ne ulazi u konflikt i kompeticiju sa bilo kakvom ovozemaljskom vlašću ili društvenim uređenjem.
Zato Isus odgovara Pilatu: »Kad bi moje kraljevstvo bilo od ovoga svijeta, moji bi se vojnici borili da ne budem predan Židovima. Ali kraljevstvo moje nije odavde.« (Iv 18,36)

Ako, dakle, Isus govori o nekom svom kraljevstvu, to ipak znači da je On Kralj. Zato na daljnje pitanje Pilata: »Ti si, dakle, kralj?«, Isus potvrđuje svoju kraljevsku čast i vlast i opisuje njegovu duhovnu i nadnaravnu narav. I odgovori Pilatu: »Ti kažeš! Da, kralj sam. Ja sam se zato rodio i došao na svijet da svjedočim za istinu. Tko je god od istine, sluša moj glas.« (Iv 18,37)

Iz ovih Kristovih riječi očito se vidi da je posrijedi Kraljevstvo koje se poistovjećuje sa svjedočanstvom za istinu. A istina je Božja zbilja koju Isus očituje i koju svjedoči svim svojim životom, riječima i djelima.
To ne razumije Pilat, niti Židovi, pa čak ni njegovi učenici. Krist je kralj koji je za sve njih i za sve ljude, uhvaćen i svezan, odbačen, podrugljivo kao kralj zaogrnut grimiznim plaštem i okrunjen trnovom krunom, izrugan i izudaran, posjednut na sudačku stolicu, suđen i osuđen na sramotnu smrt, proglašen kraljem i ustoličen kao kralj na križu. Sve to što je ljubio Boga i ljude sve do kraja.
I tako je posvjedočio za istinu Boga koji je ljubav i koji iz ljubavi prema ljudima žrtvuje i svoga jedinorođenoga Sina samo da bi ih spasio. Po tome je Krist postao Kralj nad kraljevima.

To je Isusovo mesijansko poslanje koje mu je povjerio Bog, Otac. Radi toga se On rodio i došao na svijet da svjedoči za tu Božju istinu. Ali Krist ne želi biti sam u tom svjedočanstvu za istinu već sebi želi pridružiti sve one koji su na strani istine i kaže: »Tko god je od istine, sluša moj glas.« (Iv 18,37).
U tome se sastoji kraljevska čast i vlast Kristova koju On proteže na sve one koji se daju pobjediti i pokoriti ljubavlju njegovom koja ih uzdiže i unapređuje.

A kada On dođe drugi put na ovu zemlju kao Kralj, Sudac i Presuditelj čovječanstva i povijesti, kao konačni Uspostavitelj od početka zasnovanog Božjeg plana spasenja i Božjeg kraljevstva, onda će ga svi vidjeti i svi će proplakati, ali ne u jednakome raspoloženju.
Jedni će gledati onoga koga su proboli i ostali u otporu i neprijateljstvu prema njemu i plakat će od žalosti i sramote zbog vječne osude.
Drugi će gledati onoga koji je za njih bio proboden i kojemu su se obratili i predali, ne na silu, nego u ljubavi i plakat će od radosti i uzbuđenja zbog tolike slave kojom će ih Gospodin okruniti u kraljevstvu vječnoga života.
Stoga je svaki dan i svaki čas našeg ovozemaljskog života bremenit vječnošću jer su to dani i časovi odabiranja i opredjeljenja.
Ako izaberemo Krista i ako stanemo na strani istine, onda ćemo biti Božji i imat ćemo blaženu vječnost u kraljevstvu nebeskom: kraljevstvu ljubavi i mira.

Amen!

Hvaljen Isus i Marija!

Čitanja: Dn 7,13-14
Ps 93 (92)
Otk 1,5-8
Iv 18,33b-37


Post je objavljen 09.10.2010. u 10:56 sati.