Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sebastianvettelspace

Marketing

Malaysian GP 2010: Sepang 2.-4. travnja

Image and video hosting by TinyPic

Prva utrka: 17. listopada 1999.
Dužina kruga: 5 543 metara
Ukupno krugova: 56 (310.408 km)
Najbrži krug: J.P. Montoya - 1:34:223 (2004, Williams)
Postolje 2009.: 1. J. Button - 2. N. Heidfeld - 3. T. Glock

Povijest:
Prva utrka održana na stazi Sepang bila je 1999. godine i bila je to utrka u kojoj se odlučivalo o naslovu svjetskog prvaka u poretku vozača ali i u natjecanju konstruktora. Uzbuđenje i velika napetost obilježili su tu utrku jer je bodovna razlika između prvog i četvrtog u poretku iznosila samo 14 bodova.
Pretposljednja utrka u sezoni vožena je u Sepangu 1999. godine i na njoj su vozači vozili po prvi put. Sama staza nije bila novost u svijetu motosporta, jer su na njoj održavane moto utrke od 1991. godine.
Staza duga 5542 metra izgrađena je blizu novog internacionalnog aerodroma u Kuala Lumpuru i slovi za jedan od najmlađih kompleksa za utrke. Ali za vozače i timove koji su po prvi put nastupili na njoj 1999. godine ona je predstavljala nesigurnost. Samo su tri vozača do tog trenutka imali prilike voziti na novoj stazi i to što su vozili bilo je jako kratkog vijeka.
Prva utrka obilježila je i povratak Michaela Schumachera nakon nesreće u Silverstoneu koju je doživio samo nekoliko mjeseci prije. Nijemac je bio u top formi a to je i pokazao svojom vožnjom na stazi. Cijelu utrku je vodio sa lakoćom ali je prvo mjesto prepustio Eddieu Irvineu da bi mu pomogao u prvenstvu tj. da dođe do naslova prvaka koji je njemu pobjegao zbog njegovog izostanka iz natjecanja zbog povrede.
Godinu dana poslije također je briljirao na toj stazi pruživši Ferrariju još jednu izvrsnu pobjedu. Upravo je ta pobjeda omogućila Ferrariju da dođe do svog drugog uzastopnog naslova u poretku natjecanja konstruktora. Sam Schumacher si je već utrku prije osigurao naslov prvaka svijeta.
V.N. Malezije je 2001. postavljena na početak sezone, odmah nakon prve utrke u Australiji. I ove je godine kao i prošle, Michael Schumacher ostvario pobjedu, no 2002. je na utrci pobijedio njegov mlađi brat, Ralf Schumacher. To mu je bila jedna jedina pobjeda u sezoni.
2003. je Kimi Raikkonen ostvario svoju prvu pobjedu u F1 karijeri. Na podiju su mu se pridružili Rubens Barrichello i Fernando Alonso, dok je Michael Schumacher dobio kaznu prolaska kroz boks zbog sudara sa Jarnom Trulliem u prvom krugu utrke. Zbog te je kazne Nijemac izgubio mnogo dragocjenog vremena i utrku je završio tek na šestome mjestu.
2004. se nakon dvije godine izostanka sa najviše stepenice pobjedničkog postolja vratio Michael Schumacher. Nijemac je ostvario svoju treću pobjedu u Maleziji ispred Juana Pabla Montoye i Jensona Buttona koji je na ovoj stazi ostvario svoji prvi podij u karijeri Formule 1.
Sljedeće godine, na malezijskoj je stazi pobjedu slavio Fernando Alonso u Renaultu. Jarno Trulli je ostvario prvi podij za Toyotinu momčad od kad ona nastupa u Formuli 1, dok je najnižu stepenicu pobjedničkog postolja popunio Nijemac Nick Heidfeld, koji je ove godine prešao u Williams-BMW tim.
2006. Renault se pokazao neuhvatljivim. Giancarlo Fisichella i njegov momčadski kolega Fernando Alonso su bez većih problema osigurali Renaultovu drugu dvostruku pobjedu u povijesti francuske momčadi. Renaultovom dvojcu na pobjedničkom postolju pridružio se Jenson Button u Hondi.
Iduće godine, dvostuku pobjedu odnio je McLaren s Fernandom Alonsom i Lewisom Hamiltonom. Spomenutom dvojcu na podiju se pridružio Kimi Raikkonen u Ferrariju.
Na drugoj utrci u prvenstvu sezone 2008., pobijedio je prošlogodišnji svjetski prvak, Kimi Raikkonen u Ferrariju. S njim su postolje dijelili Robert Kubica u BMW Sauberu i Heikki Kovalainen u McLaren-Mercedesu.
2009. godine utrki na Sepangu obilježio je monsunski pljusak. Zbog poplavljene staze i vrlo opasnih uvjeta na stazi, utrka je prekinuta u 33. krugu. S obzirom da je utrka prekinuta prije granice od od 75% utrke, timovima i vozačima dodijeljeni su polovični bodovi. Pobjedu je odnio Jenson Button.

Prijašnji pobjednici:
2009: J. Button (Brawn)
2008: K. Raikkonen (Ferrari)
2007: F. Alonso (McLaren)
2006: G. Fisichella (Renault)
2005: F. Alonso (Renault)
2004: M. Schumacher (Ferrari)
2003: K. Raikkonen (McLaren)
2002: R. Schumacher (Williams)
2001: M. Schumacher (Ferrari)
2000: M. Schumacher (Ferrari)
1999: E. Irvine (Ferrari)



Source: f1-hr.com / youtube.com

Post je objavljen 30.03.2010. u 13:46 sati.