Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb

Invazija šafrana na Gorščici!

Snimio: Vanja

Dragi moji, možda se sjećate šetnje do stijena Pečovja do kojih sam vas vodio u svojem postu 01.09.2009., nalaze se iznad Vidovca (koji se pak nalazi iznad Markuševačke Trnave) ... ovu nedjelju skupilo nas se čitavih 18 duša (10 odraslih i 8 djece) i krenuli smo od osnovne škole Vidovec (do nje možete stići i autobusnom ZET-ovom linijom 208 za Vidovec ka tim stijenama i zatim dalje prema lugarnici na Gorščici.

Dan je bio prekrasan, nakon kišovite subote osvanula je svježa, bistra i sunčana nedjelja, i tako lijepi dan smo iskoristili u potpunosti!

Za početak, evo nekoliko gneralnih informacija: od škole krenite ulicom Kovačići, ravno dalje ulicom Vidovec, skrenite lijevo u ulicu Čigiri i odmah zatim, nakon 10 metara, lijevo uzbrdo pješačkim putem. Uskoro stižete na ravni kolski put sa markacijama, tamo idete desno. Vrlo brzo ćete naići na vikendicu vrlo zanimljiva oblika - savršen orijentir! wink

Pogled ka stijenama Pečovja (desno) i čudnoj vikendici (lijevo). Snimio: Vanja

Mali izviđači. wink Snimio: Vanja

Usputni izvor. Snimio: Vanja

Nešto je zanimljivo u vodi. Snimio: Vanja

Dalje nastavljate u šumu i nakon par minuta hoda nailazite na borovu šumicu. neposredno PRIJE šumice se lijevo uzbrdo odvaja nemarkirana staza kojom ćete krenuti dalje. Krećete se tik uz rub borove šume, no ne ulazite u nju već slijedite stazu koja ide prvo blizu nje, a zatim pomalo zavija ulijevo. Staza radi nekoliko većih zavoja i svladava sve jaču strminu, pred kraj koje nailazite na srušeno drvo s puno granja, staza ide ispod tog drveta krop "tunel" u granju. (tu i tamo srećete izblijedjele oznake bijelom bojom)

U koloni. Snimio: Vanja

Nakon toga dolazite na ravniji dio, na raskršće u obliku slova "Y" (vi stižete po gornjem desnom kraku). Za stijene treba skrenuti na lijevi gornji krak tj. oštro desno gledajući iz vašeg smjera (nakon 10 metara je bijelo-crvena oznaka na drvetu), a ubrzo zatim i ponovo lijevo (opet bijela oznaka na drvetu), staza se spušta sve strmije i ubrzo izlazite na malu nagnutu čistinu iznad stijena. Mi smo tamo napravili piknik, možete i vi .. ali pazite na sebe i stvari, nama je slučajno pao jedan ruksak niz rub stijene!

Pogled sa stijena prea Vidovcu i Dubravi (dolje desno je borova šumica kod koje je odvojak staze). Snimio: Vanja

Pogled u smjeru Čučerja i Sesveta. Snimio: Vanja

Približeni pogled na "čardak ni na nebu ni na zemlji" wink Snimio: Vanja

Za nastavak prema Gorščici se vratite do "Y" raskršća i nastavite trećim krakom. Dalje nema oriejntacijskih problema, samo slijedite najjaču stazu koja ide više-manje ravno ili blago uzbrdo kroz lijepu šumu (po zapadnom tj. lijevom grebenu je zanimljiva stazica koja obilazi male kamene vrhiće) i ubrzo postaje kolski put (tamo su se klinci zabavljali sa žabama i žabljim jajima!), a kad naiđe na veće brdo tad skreće desno i nakon 15-tak minuta hoda nailazi na dobru šumsku cestu sa markacijama. Po njoj lijevo 5 minuta do cestovnog raskršća i zatim još desno 10 minuta. (pozor, na tom dijelu smo sreli "off road" motoriste koji su stvarali ogromnu buku i smrad, a i rasturaju cestu :o( !)

Pogled ka zemlji ... Snimio: Vanja

... a ovo je možda tata? Snimio: Vanja

Motorist u bučnoj, smrdljivoj i blatnjavoj akciji. Snimio: Vanja

Još 5 minuta! Snimio: Vanja

Kod Lugarnice nas je dočekala lijepa velika livada ...

Snimio: Vanja

... prepuna šafrana, prizor je bio neodoljiv!

Igra oko stoga sijena. Snimio: Vanja

Roditeljska trač-partija ... Snimio: Vanja

... a dočekala nas je i dobra i jeftina klopa (juha, kalja, grah, štrudla, palačinke), veseli domaćini, dobra piva (ima i svijetlog i tamnog Velebitskog!), a i natkrivena blagovaonica kamo smo pobjegli za kratkoga pljuska.

Lugarnica. Snimio: Vanja

U blagovaonici, uz vatru koja pucketa, a vani je pljusnuo kratkotrajni pljusak ... Snimio: Vanja

Tri pive na klupi sreće. Snimio: Vanja

Tamo smo se zabavljali neko vrijeme, a onda se vrlo brzo sjurili (klinci su prednjačili) istočnim markuiranim prilazom nazad ka Vidovcu.

Polazak ka civilizaciji. Snimio: Vanja

Bogatstvo oznaka. Snimio: Vanja

Još jedan usputni izvor. Snimio: Vanja

"Cesarov kamen" nedaleko Vidovca. Snimio: Vanja

Natpis na kamenu. Snimio: Vanja

Bajtica na rubu šume. Snimio: Vanja

Pogled na brijeg sa križem iznad sela. Snimio: Vanja

Približeno, u pozadini desno vrh Rog kod planinarskog doma "Lipa". Snimio: Vanja
Sve u svemu, bio je to vrlo lijepi izlet u taj prekrasan dan, pravi početak ovogodišnje proljetne izletničke sezone!

Za one koje zanimaju detalji: Vidovec- Pečovje cca 1h30min, Pečovje-Gorščica 1h30min, Gorščica-Vidovec 1h30min (sva su vremena sa uračunatim brojnim kraćim pauzama i za obiteljsko hodanje sa djecom).

Post je objavljen 30.03.2010. u 09:47 sati.