Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sebastianvettelspace

Marketing

Australian GP 2010: Race; Button win, Seb DNF

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Kao fan Sebastiana Vettela za mene je utrka bila prava katastrofa. Pole position, zadržao prvu poziciju nakon starta i u svim onim uvjetima i onda opet kvar, ovaj put su to bile kočnice. To je ono kao da si uklet i nema šanse da sve ispadne dobro. Tako sam frustrirana, da mi je cijeli dan obilježen s ovim.
A kao fan F1 mogu samo reći da je ovo ona prava utrka, ništa drugi i ne treba očekivati od Albert Parka, tako da stvarno mislim da će vratiti Australski GP kao prvi u sezoni. Bilo je stvarno puno pretjecanja, dvoboja, izletanja i drame. Svega što nam je falilo u Sakhiru. Pa idemo ispočetka:
Na samom startu utrke Seb je uspio zadržati svoju poziciju, ali drama je bila iza njegovih leđa. U 1. zavoju je Jenson Button udario u Fernanda Alonsa, a ovaj je pak pogodio Michaela Schumachera i oštetio mu prednje krilo te su obojica završili na kraju poretka probijali se naprijed. Lewis Hamilton je morao izići sa staze kako bi izbjegao Alonsa. Kamui Kobayashi je do 3. zavoja stigao sa oštećenim prednjim krilom, zbog čega je izletio sa staze i udario u zid, a onda na stazi još dramatično pokupio Hulkenbergov Williams i Buemijev Toro Rosso što je izgledalo stvarno dramatično i užasno.
Na startu je u svoj toj gužvi Massa prestigao Marka Webbera, no on mu je vratio u odmah u 6. zavoju. Massu su poslije toga napadali Rosberg i Kubica koji se probio skroz naprijed s 9. mjesta.
Nakon nereda u prvom zavoju, dva McLarena su se nalazila na šestom i sedmom mjestu, a onda se upustila u vlastiti obračun kojeg je na 3. zavoju u 6. krugu dobio Hamilton pretekavši Buttona.
No iako je kiša prestala, staza je još malo bila mokra (poznato je da se staza u Melbournu brzo suši) pa je Jason Button otišao u boks po slick gume, što se u početku činilo kao potez očajnika, jer je bolid malo klizao, no poslije se u sljedećem krugu dokazalo skroz nešto drugo kada je počeo nizati najbolje sektore. U sljedećem krugu su svi odjednom krenuli u boks po slick gume, to je doslovice krenulo negdje oko 15 bolida prema boksu što je stvarno izgledalo kao jedan ogromni nered i gužva. Na stazi su samo ostala dva Red Bulla koja su još očekivali kišu. No kiše nije bilo pa je Seb otišao u boks krug poslije i zadržao svoju poziciju ali izgubio svu prednost koju je imao. No Jenson Button samo zato što je otišao jedan krug ranije je završio na 2. mjestu odmah iza Vettela, za što čak i ja moram priznat da je bio potez genija.

Image and video hosting by TinyPic

Webber je na stazi ostao još jedan krug iza Seba (Vettel je bio vodeći pa je on otišao prvi u boks,a nije bilo smisla da Mark isto ode pa gubi vremena iza Seba dok on obavi boks) pa zbog toga poziciju gubi od Kubice i Rosberga. Onda ga na 1. zavoju prestiže i Felipe Massa u Ferrariju.
Sebastian se počeo odvajati od Buttona, imao je prednost od 4.5 sekunde. Tada sam bila mirna, uživala u utrci zabavljali me brojni dvoboji za koje ne vjerujem da ću tako uskoro opet vidjeti.
Felipea Massu je u 15. krugu na 1. zavoju pokušao prestići Mark Webber, no to je iskoristio Lewis Hamilton koji ga je napao na 3. zavoju. Webber kasno koči pri čemu izlazi sa staze, no uskoro se vraća i napada Fernanda Alonsa.
Nakon šest krugova, Hamilton uspješno prolazi Massu na ulasku u 1. zavoj, pri čemu je oštetio i prednje krilo na svom McLarenu. Massu napada i Fernando Alonso, ali pritom ponovno gubi mjesto od Marka Webbera.
Tada je krenula agresivna borba Hamiltona protiv sviju koji mu se nađu na putu. Uspio je preteći Rosberga, i Nico je pokušavao vratiti poziciju u 13. zavoju, ali ga je zaustavila žuta zastava.

Image and video hosting by TinyPic

Mislila sam da je izletio netko od novih momčadi, no kada sam vidjela bolid Red Bulla molila sam Boga da to bude Mark Webber, ali ne. To je bio bolid Sebastiana Vettela koji je izletio zbog kvara kočnica. Nisam mogla vjerovati da netko ima toliko nesreće.
Na polovici utrke većina vozača je imala problema s trošenjem mekših guma, a za boks su se odlučili Lewis Hamilton, Nico Rosberg i Mark Webber.
U boks je prvi, u 31. krugu skrenuo Webber, koji je potom Rosberga prestigao kroz 2. i 3. zavoj, nakon što se Nijemac vratio iz boksa. Hamilton je na stazi proveo dva dodatna kruga. Nedugo zatim, Hamilton izljeće na 13. zavoju, nakon čega ga napada Webber, ali silovitim ubrzanjem ostaje ispred Red Bullovog vozača.
Jenson Button nije imao problema sa svojim gumama te je do kraja utrke bildao prednost ispred Kubice i Ferrarijevih vozača koji su ga pratili na razmaku nešto većem od 10 sekundi.
Ako ništa bar uzbudljiva završnica. Kroz posljednjih 8 krugova, Kubica, Massa, Alonso, Hamilton i Webber su se međusobno borili za pozicije od drugog do šestog mjesta, a kasnije im se priključio i Nico Rosberg. Gume Lewisa Hamiltona, koji se vozio u Alonsovoj zavjetrini, su prve popustile, ali Španjolca je svejedno napao 2 kruga prije kraja.
U tom ga je trenutku u stražnji kraj udario Mark Webber, nakon čega su obojica izletjela sa staze. Hamilton je se uspio vratiti u utrku i doći do 6. mjesta, dok je Webber pao u poretku jer je morao u boks po novi nos.
Unatoč ranom odustajanju Adriana Sutila, Force India ponovno ima razloga za veselje; njihov vozač Vitantonio Liuzzi je došao do 7. mjesta i osvojio je bodove.
Krug prve desetorice zatvaraju Rubens Barrichello, Mark Webber i Michael Schumacher, koji je se uspio oporaviti od incidenta u prvom zavoju. Dojmljivo je bilo i Schumacherovo pretjecanje Jaimea Alguersuarija u završnici utrke, kada je mladog Španjolca u Toro Rossu prešao s vanjske strane pretposljednjeg zavoja. Dobro je to Schumi možda i dođeš u "elitno" društvo.
Spomenimo da je do cilja došao i HRT-ov vozač Karun Chandhok, što je izazvalo oduševljenje u španjolskoj momčadi.

Image and video hosting by TinyPic

Classified:
01. J. Button 1:33:36:351
02. R. Kubica +0:12:034
03. F. Massa +0:14:488
04. F. Alonso +0:16:304
05. N. Rosberg +0:16:683
06. L. Hamilton +0:29:898
07. V. Liuzzi +0:59:847
08. R. Barrichello +1:00:536
09. M. Webber +1:07:319
10. M. Schumacher +1:09:391
11. J. Alguersuari +1:11:301
12. P. de la Rosa +1:14:084
13. H. Kovalainen +2 laps
14. K. Chandhok +5 laps

Not classified:
T. Glock 41 laps
S. Vettel 26 laps
L. Di Grassi 25 laps
A. Sutil 12 laps
V. Petrov 10 laps
B. Senna 5 laps
S. Buemi 1 lap
N. Hulkenberg 1 lap
K. Kobayashi 1 lap
J. Trulli 1 lap

Fastest Lap: M. Webber: 1:28.358 (47. lap)

Image and video hosting by TinyPic

SV: “I felt that something was wrong one lap earlier than I went off. I had some sparks coming up from the front left wheel; we didn’t know what it was and so wanted to pit. Then, a couple of corners before, I had huge vibrations building up and as soon as I touched the brakes, I had some sort of failure going in to Turn 13 and ended up in the gravel. There was nothing I could have done, I lost the car and that was it. It’s a shame as I think we had the race in total control at every stage, even though the conditions were difficult. But to win you have to finish. We’re working hard to get on top the reliability issues and we hope to have a solid race and see the chequered flag in Malaysia.”

Christian Horner: “Ultimately an extremely disappointing day. Having been in control of the race, the second in succession, Sebastian unfortunately retired with what looks like a wheel related issue (front left), which certainly cost him a comfortable race win today. It was cruel luck for him for the second year in a row here in Australia. With Mark, at his home GP, he dropped a place at the start, but then was making progress in the damp and tricky conditions. We had to leave him a lap longer than Sebastian to change to dry tyres, as he would have lost too much ground pitting immediately behind him. As the circuit went from intermediates to slicks, he made a couple of good passing moves on Massa, but then, unfortunately, he got tangled up with Hamilton for the first time in the race. After everything had settled down and with the position he was running in, we decided we had nothing to lose by putting another set of tyres on to let him have a go in the last ten laps, which Rosberg and Hamilton also elected to do. We got Rosberg at the stop but Lewis and Mark got tangled together which resulted in Mark having to pit again for a nose change. Ninth place after starting the race with two cars at the front of the grid is massively disappointing.”

Najbolji trenuci GP vikenda u Melbournu, Australiji:


Za samo tjedan dana je Uskrs, ali ono bitnije je da nas čeka Malezija koja je prošle godine donijela mnogo toga dobroga, nadajmo se tome ove godine.

Source: f1racing.com.hr / formula1.com / motorsport.com / vimeo.com

Post je objavljen 28.03.2010. u 15:21 sati.