Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/teutinaljubav

Marketing

Cipele….1kom 65kn

360


Dok smo danas lunjali kineskim dućanom u oko mi upade ova obavijest na zidu. Jasno da sam se odmah nasmijao i uslikao. Naravno da se radi o paru, no nepismenost je učinila svoje. Ako već kinezi ne znaju hrvatski, valjda bi ga trebale znati naše prodavačice koje tu rade.
Ovo je dobar povod da napišem par riječi i o promidžbi koja nas nastoji dotuči sa malih ekrana. Bezidejnost caruje na svakom koraku. Vidimo jednu reklamu, vidjeli smo barem polovicu. Vidimo li dvije tada možemo reči da smo vidjeli sve. Imam osječaj da se reklame ‘štancaju’ po sistemu: copy-paste.
Rijetko gledam ekran tevea. Kako mi je teve nad glavom dok sam na kompu, a to je od 9-25, uglavnom samo slušam po sistemu neka nešto tambura. Poradi toga već po govoru prepoznajem šta se trenutno pokazuje.

Da se sada vratim na promidžbu.
Prije par mjeseci na Discoveriu sam čuo reklamu u kojoj se obavijest izriče prebrzim čitanjem. Pitao sam se koliko će dugo trebati da naši stručnjaci za promidžbu kopiraju isti način. Nije tugo trebalo i sa naših su se ekrana počele vrtiti slične poruke. U početku sam shvatio da se radi o istom proizvodu, prevedeno na naški. No ubrzo se pojavila čitava gomila poruka sročenih identično. Kopija do kopije. Slušam kako se te kopije beskonačno vrte jedna za drugom. Na isti se način promiču sredstva za probavu i uvođenje digitalnog programa.
Mene reklame ne zanimaju. Ipak, kada je o njima riječ, smatram da bi trebale biti prepoznatljive, da bi trebale biti takve da ih čovjek upamti zbog njihove posebnosti. Upravo je to put da proizvod prepoznamo kada ga vidimo na policama. Reklama je postigla svrhu tek kada nam zbog svoje posebnosti sjedne u uho i sječanje.
Dobra reklama umjetnički je proizvod, sve ostalo je fuš, kič i bačen novac. Kaže se da će dobar kuhar i od loših namirnica učiniti dobro jelo, a loš i od najboljih namirnica splačinu.
Kako vjerovati u kvalitetu proizvoda kojeg se reklamira kopijom reklame za druge proizvode, za milion drugih proizvoda? Valjda kopija i loša kvaliteta proizvoda i ne zaslužije drugačiju reklamu od kopije.
Dobar proizvod treba znati napraviti, no isto tako treba ga znati i prodati. I jedno i drugo trebali bi činiti stručnjaci. Meni se čini da mi u području promidžbe još uvijek imamo u firmama priučene radnike. Čast izuzecima dizajna i reklame koji su u svijetu poznati i priznati.


Post je objavljen 26.03.2010. u 21:53 sati.