Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb

Šetnja iznad Mikulića: vrh Zavurt (515 m) i predio Osova

Dragi moji, evo vam danas prijedloga za lijepu i ne predugu šetnjicu u okolici Mikulića koja izbjegava sve moguće markirane i uobičajene Medvedničke puteve, a opet vam otkriva nekoliko zgodnih lokalnih zanimljivosti!
(fotke datiraju od prošle nedjelje, 21.03.2010. kad sam se tim putem prošetao sa obitelji i prijateljima!)

Kao prvo, dođite do izvora koji se nalazi na kraju ulice Supleti koja se nalazi u Mikulićima, no javnim prijevozom je najlakše doći ZET-ovom autobusnom linijom 128 do Lukšića koja vas ostavlja u uskoj potočnoj dolini Velikog potoka (Črnomerca) i od koje trebate krenuti ulicom Mikulići uzbrdo na zapad. Supleti su prva ulica koja se odvaja s desne strane, cca 200 metara od autobusnog okretišta (no, tih 200 metara su položeni pod kutem od 19% kako nam to lijepo kazuje prometni znak!). Od tog raskršća krenite Supletima i nakon 100m m skrenite opet desno kratkom strmom asfaltiranom ulicom koja se završava par desetaka metara od spomenutog izvora i ruba šume.

Prilaz autom je jednak opisanom, uz spomenutu uličicu koja vodi prema izvoru ima mjesta za parkiranje cca 5-6 auta i mjesta u pravilu ima uvijek, no ako niste ljubitelj okretanja auta u uskoj ulici (moguće je, ali mjesta nema napretek), tad je možda bolje parkirati malo niže, na početku Supleta.

Oštar uspon! Snimio: Vanja

Dakle, napokon ste kod izvora ... no, tamo nije samo izvor (s lijeve strane je pomalo zapuštena vodovodna kaptaža, a s desne uređeni izvor) već čitavo malo izletište: nekoliko lijepih stolova sa klupama, lijepo uređeno travnato malonogometno igralište, nekoliko sprava za dječju igru (ljuljačke, klackalica, penjalica) ... . Ovo mjesto je uglavnom poznato samo lokalnom stanovništvu, no do njega dolaze i neki udaljeniji ljubitelji neklorirane vode koji ovdje pune kanistere svježom izvorskom vodom i voze ju kućama. Sve u svemu, radi se o vrlo ugodnom mjestu koje do punog izražaja dolazi za vrućih ljetnih dana ... no, kao što vidite, nije ga loše posjetiti i u druga godišnja doba. wink

Izvor i odmorište. Snimio: Vanja

Dečki su hvatali punoglavce u potočiću pored izvora. Snimio: Vanja

Daždevnjak pronađen pored izvora. Snimio: Vanja

Lijepo uređeno igralište. Snimio: Vanja

Od tamo krenite kolskim putem udesno (pored ljuljački i klackalice) ... put vodi uglavnom ravno i zaobilazi sa istočne strane greben koji se pruža iznad Mikulića. Šetnja je ugodna, a doživljaj nadopunjuje pogled na Medvedgrad koji virka sa druge strane doline V. potoka. Nakon cca 20-30 minuta ležernog hoda kolskom putu je iznenada kraj: uz put je lovačka čeka, a lijevo na samome kraju je slabi izvor vode koji se nalazi ispod jednog dreveta.

Lovačka čeka pored kraja kolskog puta. Snimio: Vanja

Kraj kolskog puta, u prvoj udolini zdesna je slabi izvor i početak nastavka stazice. Snimio: Vanja

Izvor. Snimio: Vanja

Odavde treba malo pripaziti na put: uz spomenuti izvor kreće uska staza koja se nastavlja u istome smjeru kao i netom završeni kolski put, no na njoj se izmjenjuju kraći usponi sa ravnijim dijelovima. Nakon cca 10 minuta s desna nailazi šira staza - mi krećemo lijevo, a staza nastavlja sličnim tokom, no relativno je slabo ugažena (nema opasnosti od gubljenja jer padina nije strma i lako je prohodna, a cilj je popeti se do markirane staze Mikulići-Risnjak koja teče nešto ispod grebena s lijeve strane). Nakon još cca 10 minuta dolazi križanje sa još jednom stazom, njome treba lijevo, polako dobivajući visinu i ponešto se vraćajući u smjeru grada. Nakon 5 minuta hoda izlazite na već spomenutu markiranu stazu ... njome krenite desno, u smjeru Risnjaka, no već nakon 200-300 metara skrenite lijevo uzbrdo (to je prvi lijevi odvojak nakon raskršća) šumskom vlakom.

Dječja zabava. Snimio: Vanja

Na stazi nakon izvora. Snimio: Vanja

Na križanju sa markiranom stazom za Risnjak. Snimio: Vanja

Strmina nije velika i već ste za 3-4 minute na oblom grebenu ... tu napustite vlaku i krenite lijevo uzbrdo grebenom (oštro oko može uočiti usku stazicu koja se penje malko lijevo od sredine uzbrdice) koji je ispočetka strmiji, a kasnije postaje sve položeniji. Držite se njegove sredine i spomenute stazice i nakon 7-8 minuta ćete stići do vrha Zavurta (515 m) na kojem se nalaze dva velika metalna reflektora iz doba Hrvatskog telekoma. To su velike (cca 4x4 m) metalne ploče koje su služile za refleksiju signala radio veze, slične su postojale i na predjelu Medvednice zvanom Jelačić plac (pored žičare), Kleku pored Ogulina ili V. Drgomlju kod Delnica. Sada više nisu u upotrebi i podosta su zarđale i zarašćene u šikaru (koja onemogućava nekada otvoreni pogled), no još uvijek predstavljaju markantan objekt, uspomenu na jedno, sada već prošlo, doba tehničkog razvoja telekomunikacija.

Na žalost, sa vrha nema pogleda (koji neće izostati, strpite se još malo! wink), no to je mjesto sasvim ugodno za odmor, osobito dio sjeverno od reflektora.

Pogled sa vrha Zavurt na sjeverni greben. Snimio: Vanja

Na vrhu Zavurta, sa stražnje strane reflektora. Snimio: Vanja

Reflektori. Snimio: Vanja

Reflektori s južne straneSnimio: Vanja

Pogled na reflektore iz grada, preko stadiona NK „Zagreb” i dimnjaka bolnice u Vinogradskoj. Snimio: GP-Zagrebancije

I, kad ste se odmorili krenite stazicom na jug. Na prvom raskršću krenite lijevo, šira staza se spušta i kojim god ogrankom krenuli ubrzo (10 minuta nakon vrha) stižete ponovo na markiranu stazu Mikulići-Risnjak ... i ubrzo ćete ju ponovo napustiti! wink Naime, savjetujem vam da ju prijeđete i ulovite stazicu koja vijuga tik pored markirane staze (istočno od nje) koja se na tom dijelu kreće kroz usjek (neposredno nakon tog odvojka se markirana staza oštrije spušta ka Mikulićima!). Dotična nemarkirana stazica se brzo grana, ne idite desnim krakom dolje, već ravno, lagano uzbrdo - tu je najljepši dio šetnje, stazica je prekrivena mekom mahovinom, a hrastova šuma na grebenu zvanom Osova je vrlo lijepa!

Odmorište ispod ZavurtaSnimio: Vanja

Mahovinasta staza ispod Osova. Snimio: Vanja

Snimio: Vanja

Nakon 300-400 metara uživanja u mekom mahovinastom tepihu stigli ste na greben - tu skrenite desno nizbrdo uskom stazicom kroz mali usjek. Stazica vrluda simo-tamo, no za par minuta ćete sigurno stići na prekrasno idilično mjesto, jedno od najljepših na čitavoj Medvednici! Na rubu šume je nekoliko stabala bora, a ispod njih je lijepa lagano nagnuta livada sa koje se pruža možda najljepši pogled na Zagreb sa čitave Medvednice! Mjesto naprosto zove na odmor i uživanje!!!

Spomenuta livada sa pogledom. Snimio: Vanja

Istočni dio grada. Snimio: Vanja

Središnji dio grada. Snimio: Vanja

Zapadni dio grada. Snimio: Vanja

Lukšići izbliza (uz retenciju na V. Potoku). Snimio: Vanja

Bajtica na donjem dijelu livade.Snimio: Vanja

Snimio: Vanja

Kad vam dojadi odmaranje ili se morate požuriti na autobus, tad krenite uz ogradu vinograda koji se pruža ispod livade sve do ruba šume (uočite lijepo uređen vinograd sa zgodnom malom kleti ... slična, ali zapuštena, se nalazi s desne strane) i na bilo koji "neinvazivni" način prijeđite ogradu od grmlja i šikare koja vas dijeli od kolskog puta čiji je završetak uz zelena metalna vrata spomenutog vinograda. Nastavite nizbrdo kolskim putem i, gle čuda, za 3-4 minute ste kod igrališta i izvora gdje ste i započeli ovu šetnju kroz nepoznate predjele iznad Mikulića!

Voćnjak i vinograd neposredno ispod livade, krenite stazicom uz njegovu ogradu. Uz ova zelena vrata završava kolski put od izvora. Snimio: Vanja

Iza ovih sigurno već godinama neotvaranih vrata se nalazi livada (nije ograđena sa drugih strana). Snimio: Vanja

Za kraj: nadam se da vam je ovaj opis dovoljno detaljan kako bi vas potaknuo na šetnju ... no, nemojte brinuti, čitav predio je dosta dobro prohodan, sa mnoštvom staza, tako da koji god pravac uhvatite nećete puno promašiti!

Post je objavljen 24.03.2010. u 10:50 sati.